keyboard gitaar

spunkfest

Nieuwkomer
vraag ik vind zo'n keyboard gitaar redelijk bruut, maar vraag me af of iemand weet hoe je zo'n ding noemt, wat is de officiele term daarvoor

wil er wel een hebben om de blits te maken op een of ander thema feest

igg wie weet me wat meer te vertellen over zo'n keyboard gitaar (merken, foutheidsgraad enz)

Attachments

• 934_1.jpg
    934_1.jpg
    11,8 KB · Bekeken: 104
Roland Ax1
yamaha SHS 10

't zijn keytars.
En ze zijn pas echt fout als de bespeler dr ook fout uit ziet :D

-C-

Re: keyboard gitaar

Origineel geplaatst door spunkfest
vraag ik vind zo'n keyboard gitaar redelijk bruut, maar vraag me af of iemand weet hoe je zo'n ding noemt, wat is de officiele term daarvoor

wil er wel een hebben om de blits te maken op een of ander thema feest

igg wie weet me wat meer te vertellen over zo'n keyboard gitaar (merken, foutheidsgraad enz)

Ik vind een gitaar-keyboard een betere uitdrukking.

Gewoon één grote extra-lange ribbon controller om je nek hangen, bij voorkeur in een lekker groot modulaiur systeem geprikt voor extra kaas...da's pas cool!

;)

Proost,
JP8

Origineel geplaatst door C738
Roland Ax1
yamaha SHS 10

't zijn keytars.
En ze zijn pas echt fout als de bespeler dr ook fout uit ziet :D

-C-

tegenwoordig ook de roland Ax7, die's wit

Lync had ook fijne 'remote keyboards', volgens mij ook eentje met een klein ribboncontrollertje op de linkerhand-grip. Ik heb ze alleen in het rood gezien, maar ze blijken ook in andere kleuren en maten te bestaan. Jan Hammer vond het een fijne controller. Tja...eigthies hè... 8>

european_technology_the_lync.jpg

Doei,
JP8

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Maar de mooiste gitaar controller die ik ooit gezien heb...

Wout

Hé, dat lijkt wel op mijn kruimeldief, maar dan met een wat langer handvat... 8o)

Ciao,
JP8

Inderdaad :D

Als ik dit instrument laat zien, dan maak ik altijd de bijbehorende bewegingen en laat een zacht zoemend geluid horen...

Wout

Zo, dit is wel erg stoer, niet?!? Wel?!? Niet?!?
KeyWallStu.JPG

Maar de mooiste guitar controller was toch wel deze, hoor - véél mooier dan die kruimeldief (en veel duurder ook...)!!
synthaxe.jpg

Instant-kloten in een pakje:

De Korg RK-100.

voor de iets minder gespekten,
mijn shs-10 die tekoop staat.

Axel G.

haha, heb ook nog zon fout ding ergens staan, shs-101 volgens mij ... die zelfde zowat maar dan in t wit!
ding mag van mij ook weg

Met zo'n omhangkeyboard ben je toch super cool! Zeker als er een handtekening van Tomas Dolby op staat! 8)

Voor alle duidelijk heid ik ben dat niet op die foto, maar moet wel bekennen dat ik zo'n casio AZ-1 heb. Durf me er alleen niet mee op het podium te vertonen, gebruik hem af en toe aan de pc.

Attachments

• ghastlydolbyaz1.jpg
    ghastlydolbyaz1.jpg
    62,7 KB · Bekeken: 104
Op de achterkant van de Future Music zie ik tegenwoordig ook steeds een soort draagriem/tas ding voor de Microkorg.
Hierdoor kan je de microkorg om je nek hangen!

Als mijn oren me niet bedriegen, wordt de SHS-10 gebruikt in een recent maar relatief onbekend hiphopnummer (ik weet niet wat of wie, maar ik hoorde het eens). En schijnbaar wordt de SHS-10 of de 200 ook gebruikt in een nummer van REM, voor een riedeltje dat af en toe tussendoor komt. In ieder geval, je krijgt net dezelfde klank ook uit de SHS-10.

Back