Clavia Ddrum triggers

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
kan je een ddrum snare trigger rechstreeks met midi aan een pc of sampler sluiten? of heb je nog 1 of andere converter nodig.... om de trigger om te zetten in midi signalen?

je kan dan nl voor een 100 eurokes lekker midi trommelen.. zon ddrum trigger kost immers maar een 70 euro en een snarentrommel met goedkoop vel ... tja ... bijna gratis 8)

ik sla momenteel op mn mpc met drumsticks (jajaa :) dit werkt zeer goed) alleen zijn de pads ietsiepietsie te klein

de goedkoopste roland converter kost 250 en dan heb je nog geen drumpads..

iemand ervaring met de ddrum?

Dit lees ik erover:

In the studio, for example, hook up your drum Triggers to existing acoustic drums and connect them to your soundmodule. You can combine great drum sounds with MIDI information almost instantly. On the road, custom-tailor your acoustic sound with the digital studio sounds in your ddrum sound module. Whether in studio sessions or on the road, the ddrum Triggers are the perfect choice for the demanding drummer.
ddrumTriggers - a new standard for triggers

Dus het lijkt me mogelijk, toch? :)

De Ddrum trigger heeft enkel een XLR uitgang.
Idee:
Ik heb een kabeltje: vrouw cinch <-> din (5 pinnetjes zoals midi). Als ik dan de XLR mono uit vd ddrum trigger in een versterker of mengpaneel steek en van mengpaneel in mn din/cinch kabel die op zijn beurt mn midi interface ingaat in de pc...... kan ik dan mn midi triggeren via de Ddrum Trigger?

Deze kabel heb ik

Attachments

• cinchdin.jpg
    cinchdin.jpg
    10,6 KB · Bekeken: 115
Omdat het dezelfde stekker is wil het nog niet zeggen dat de signalen compatible zijn. :eureka:
Je hebt dus helaas gewoon een ddrum module nodig om het trigger signaal om te zetten in midi.

Bij de ontikkeling van de G2 hadden we een voorstel gedaan om de dDrum trigger ook als module te intergreren. Daar werd zelfs niet eens op gereageerd, waarschijnlijk omdat de verkoop van dDrum al in een vergevorderd stadium was.

Wout

Origineel geplaatst door Backdrop
Omdat het dezelfde stekker is wil het nog niet zeggen dat de signalen compatible zijn. :eureka:
Je hebt dus helaas gewoon een ddrum module nodig om het trigger signaal om te zetten in midi.

Ik was al bang dat het niet ging werken... =(

Wat zou dan de goedkoopste oplossing zijn om 1 pad/snare te kunne verbinden via midi met een sampler? ik was van plan de Fame pad unit te bestellen bij Musicstore maar ikzet hem in mn mandje, ga ff eten, kom trug, mandje is weg en ik vind de Fame niet meer terug =( =( :stupid :stupid !!?? Hij was maar 125€! Kut .... nja... En dan te denken dat ik vroeger een s een volledige electronische drum (Roland TD-5, alles erop en eraan) heb gekocht van een maat voor.... 500 eurokes.... maar ook na een jaar weer verkocht heb ..... voor 500 eurokes ...... :r

ik heb nu een bod gedaan op een TD5 module... Ik hoop datie met 125€ kan leven. :z
Als jullie nog goedkopere alternatieven weten.. Tellme! :biertje:

ddrum-triggers met xlr-aansluiting ?? :confused:
ik heb pas geleden een losse ddrum kick-trigger gekocht, maar daar zat gewoon een
jack-aansluiting op. Deze moet (dus) wel nog naar een module (met trigger-ingangen)
of converter. Hiervoor gebruiken we een SPD-11. Vanaf de midi-uit van de SPD kunnen we
alles opnemen of triggeren.

Die kick-trigger kostte trouwens geen drol, iets van 20/25 euro ofzo.

Origineel geplaatst door Backdrop
Tweedehands Alesis dm-5 ?

heeee, die kon ik nog niet......
ik heb ooit gewerkt met een D4, en was daar zeer over te spreken.
Toen stuurde ik dat ding alleen nog maar met midi aan, maar ik weet nog wel
dat zo'n D4 een belachelijke hoeveelheid trigger-ins achterop had zitten
(stuk of 10-12, geloof ik).

Origineel geplaatst door gemmetje
ik heb pas geleden een losse ddrum kick-trigger gekocht, maar daar zat gewoon een
jack-aansluiting op. Deze moet (dus) wel nog naar een module (met trigger-ingangen)
of converter. Hiervoor gebruiken we een SPD-11. Vanaf de midi-uit van de SPD kunnen we
alles opnemen of triggeren.

Die kick-trigger kostte trouwens geen drol, iets van 20/25 euro ofzo.

ja zo vermeldt de nieuwe productie firma van de Clavia Ddrum (Amillidio ofzoeits :Z ) ... XLR-Output for professional connection

Die Alesis was ik ff vergeten :o:
Iemand 1 te koop? :)
o he he.. het lijkt wel kerst :) .. Lawrence heeft er 1 te koop :mega:

En vergeet ook niet dat simmons hele goede trigger -> midi converters heeft gemaakt.
Bijvoorbeeld de Trixer Mixer.

Die heeft 6 trigger inputs, je geeft een zachte slag + een harde slag en dan heb je je velocity-grens (0-127) gezet.
Dan kan je elk van de 6 triggers naar een bepaald midi-kanaal sturen + ook nog naar een bepaalde noot (!)

Heel handig dus.

Origineel geplaatst door gemmetje

Ja hoor, ik heb hier een ddrum bd trigger liggen met een xlr aansluiting.

Persoonlijk zou ik het hele trigger verhaal (voorlopig) vergeten en dan een SPD-11 scoren (200,-). Die heeft ook trigger ingangen, kan je dan later nog mee doen wat je wil. Maar dan heb je in eerste instantie wel 8 pads waarop het goed drummen is, en die midi uitsturen.

ik vind die spd reeks te duur voor wat het is.. 2dehands gaat het nog maar toch.. als je dan het goedkoopste v-synth pakket beziet voor rond de 1000€ nieuw tov zon spd-ding nieuw (600€??) .. dan is de keuze snel gemaakt

ik ga de TD5 module kopen voor 130€. Dan nog ergens een pad op de kop tikken en ik ben vooor rond de 150€ gesteld :kimono: .. Weliswaar maar met 1 pad maar tis een begin .. ik kan altijd pads (bv zon wit akoustisch achtige electronische pad v Roland), kicks & hh controls bijkopen. een geraamte bouw ik desnoods zelf

Ik ben in bezit van zowel de Ddrum Red shot triggers (2 x) en de 'pro' versie. De Red shot hebben een jack aansluiting en de pro xlr aansluiting (bassdrum, snare en 4 tom triggers).
Het handigst is om gewoon naar een Alesis drumpad te kijken (vergelijkbaar met de Roland SPD serie. De red shot gebruik ik voor twee 12" rototoms met gaasvellen. Lekker goedkoop en werkend.

Jaja tis al weer 2009 ondertussen... Waar blijft de tijd... ;)
Alesis heeft ook de trigger I/O tegenwoordig als je leuk trigger naar midi wil converten. Die drumpads van Alesis heb ik ook en zijn echt niet te vergelijken met de Roland SPD reeks hoor. Tenminste niet als het om de fijne bespeelbaarheid gaat want dan is een Roland SPD toch echt vele malen beter. Lekker e-drummen kost gewoon GELD, ik zeg het je..

Back