bcr2000 en dx200

gijs

.
Hallo,

Ben van plan om een BCR2000 aan te gaan schaffen voor meer controle. Nu vroeg ik me af of ik daarmee ok mijn dx200 kan gaan bedienen. En dan bedoel ik helemaal, dat ik de parameters van de 6 operators ook onder draaiknoppen op de BCR zet. Het lijkt me super om een volledig tweakbare FM-synth te hebben!!

Ik kom daar in de manual niet goed uit, en bovendien zie ik dat bv. bij de lfo, de waardes maar van 0-99 ipv 127 lopen. Zou dat dan wel lekker werken? (n00b op dit vlak! :D)

Dank voor uw hulp!

Volgens mij kan je lang niet alle parameters via CC bedienen van de DX200. Het merendeel gaat via SYSEX. Ik dacht dat de BCR alleen CC info uit kon sturen. Mooier zou dan een Controlfreak van Kenton zijn (prachtig productnaam overigens). Deze kan wel SYSEX uitsturen.
Wat duurder in de aanschaf die controlfreak, maar dan heb je wel een volledig (nou ja volledig, het zijn nogal wat parameters met FM ;)) tweakbare FM bak.

oké, een deel zou dus moeten lukken dan. en andersom, stuurt een dx200 ook cc'uit? zou ik er dus iets anders mee kunnen controllen?

Inderdaad dat kan. Maar volgens mij kan je niet aangeven welke draaiknop welk CC-tje uit moet sturen. Het te besturen appraat of softsynth zal dus wel naar de vaste CC`s van de DX moeten luisteren.

Back