Mackie HR824, Genelec 1030 of Dynaudio BM6a??

Genelec: hier klinkt alles goed op, zelf een versleten cassettebandje (leuk voor in de huiskamer)
Bullshit!
Geef eens argumenten dan?

De genelecs zijn een van de beste monitors die er zijn en ik vind dat je eindmix veel te snel goed klinkt op zulke monitors. Als je Genelecs hebt moet je zeker een extra paar minder goede speakers er naast hebben om zeker te zijn dat je mix overal goed klinkt

Daarom zou ik eerder voor een stel monitors gaan met een natuurlijke weergave van het geluid, dus.............

Ik gebruik/ga gebruiken, de Mackies voor het overall geheel als sound. De mackies om alleen op af te mixen, te beluisteren als referentie kader te gebruiken is mij ietwat te ''riskant''.

Wanneer de mackies een (iets) beter detail aan midden konden weergeven en de bas ietwat minder bombastisch was ( stoort mij zelden tot niet, ps: dit kun je naar eigen behoefte ''instellen'') waren het zo goed als de perfecte speakers.

Misschien dat ze dit alles bij die nieuwe mackies verbetert hebben.

De Adam's (die ik gehoord heb) vond ik teveel detail in het midden hebben (meen ik) en gewoon ''overall'' niet lekker in het gehoor liggen.

De Dynaudio's ( volgens mij 5A of 6 A) vond ik te ''koud en kill'' op een dusdanige manier dat het mij wat stoorde. Het detail was volgens mij wel redelijk duidelijk. Alleen het overall jasje stoorde mij wat.

Verder heb ik er truths (2030 P) staan, die helemaal niet slecht klinken tav. de prijsklasse. Maar dit is een heel ander financieel segment. Ik gebruik deze ook veelal voor het wat meer detail in het midden.

Verder is een goede hoofdtelefoon helemaal niet verkeerd, om als echt detail te gebruiken. Ik hoor dan alles nog net wat beter (half open- open) aan detail, wat gebeurt er nu eigelijk werkelijk.

Voor 735 euro heb je trouwens al 2 Mackie's excl. verzend en import, check de link
dus in totaal pak 'm beet 950 ipv 700 per stuk hier in NL

Het is natuurlijk ook altijd een kwestie van persoonlijke smaak maar ik ben dus overgestapt van Yamaha MSP-5 naar Mackie 824's naar de nieuwe Dynaudio BM 6A mk II's en ik wil niks anders meer. De Dynaudio's vind ik enorm lekker om mee te werken. De Mackie's hebben voor mij te weinig mid, maar het zeker ook wel top monitors! Mackies hebben tegenover Dynaudio's lekker veel laag maar de Dyn's zijn iets punchier... en daar hou ik van.

Ik werk nu met zowel de Behringer truths, dynaudios bm6a en de gelenecs. De truths vind ik een erg goede monitor voor zn prijsklasse maar mist alleen in het mid waardoor ik vaak op de genelecs schrik van de hoeveelheid mid in de ovegrall mix.

De dynaudios heb ik pas paar weken. Ik vind ze echt superklinken en begrijp nu pas ook wat mensen hier bedoelen met 'te goed" klinken. Ik merk dat ik bepaalde sounds op verschillende volumes alsnog goed in de mix vind staan omdat je ook zachte sounds gewoon supergoed hoort. Qua volume in het begin dus lastig mixen maar qua details in freqs weer erg super. Ik hoor echt veel beter of er wat botst in het laag dan bij de truths. Aan een monitor moet je sowieso lang wennen dus dat komt wel goed, Ik ik vind het belangrijker dat ze erg gedetaileerd zijn!!! hoor nu echt dingen die je anders niethoort.

De genelecs vind ik erg goed. Ze hebben inderdaad in het laag ietsje minder detail en klinken lekker weg maar vind het toch de beste monitoren als je maar 1 set hebt/aanschaft.

greetz

Iemand ervaring met de kleinste van Dynaudio, de BM5p?

Wat is eigenlijk beter, passief of actief?

ik heb de bm5a beluisterd toen ik monitors ging vergelijken. ik heb alles onder 999 euro per stuk onder de loep genomen, behringer daarbuiten gelaten en vertrokken vanaf alesis monitor one.
de bm5a en de v6/8 van krk kwamen het beste uit de bus voor mij.
aan beide kun je volgens mij geen miskoop doen

Origineel geplaatst door Roel
ik heb de bm5a beluisterd toen ik monitors ging vergelijken. ik heb alles onder 999 euro per stuk onder de loep genomen, behringer daarbuiten gelaten en vertrokken vanaf alesis monitor one.
de bm5a en de v6/8 van krk kwamen het beste uit de bus voor mij.
aan beide kun je volgens mij geen miskoop doen

Thx! :okdan: Dan lijkt me de bm5(a of p) een goede keus voor mij. Versterker heb ik al, zou dan vanwege de prijs de p voldoen? Het enige verschil tussen actief en passief is toch de ingebouwde verstrekker?

ligt helemaal aan de versterker die je hebt. als je hoge kwaliteit passieve speakers wilt aansturen heb je ook een hoge kwaliteit versterker ervoor nodig. bij de actieve versie heb je het voordeel dat de versterkers volledig zijn afgestemd op de speaker.

Back