ASIO problemen

cgholland

Stamgast
Ha,

Ik heb de volgende vraag... Ik gebruik mijn laptop als synthesizer//sampler in een setup met een hardware sequencer. Nu ben ik overgeschakeld van een Audiophile USB met een stereo uitgang naar een Maudio firewire 410 met 4 stereo uitgangen, om per softsynth uit te sturen naar mijn mixer. Bij de usb kon ik veel programma's tegelijk draaien en dan alles naar de audiophile usb osturen. Dat ging probleemloos.

Tot mijn (onaangename) verassing kan ik echter met de 410 asio drivers maar een softsynth gebruiken, en vanuit een deze softsynth alle 4 uitgangen aansturen. Als ik meerdere softsynths inload kan ik er maar een via asio uitgangen gebruiken... dan heb ik dus precies niks aan mijn 410 interface.

De softsynths heb ik geinstalleerd als DXI en niet als VST

Wie weet hoe ik in deze asio setting meerdere softsynths tegelijk kan gebruiken via asio en deze naar verschillende uitgangen van de 410 kan sturen.

Overigens kan ik dus wel bv in reaktor verschillende synths naar de verschillende uitgangen sturen, maar ik wil ook FM 7 en absynth tegelijk draaien.

OK Wie weet raad ??

thanks

cgholland, leg eens uit hoe je de DXi's gebruikt? Vanuit een sequencer of standalone?

Als het vanuit een sequencer is, zal je daar de output mappings in moeten stellen.

Als het standalone is, snap ik niet dat je oude Audiophile USB kaart toeliet dat je meerdere ASIO apps tegelijk draaide. Zover ik weet is het heel normaal dat als 1 applicatie ASIO gebruikt, andere dat niet kunnen. Sommige kaarten (zoals mijn Echo Mia) hebben drivers die dit omzeilen, maar een snelle blik op m-audio.com geeft mij niet het idee dat dat ook het geval is bij jouw oude Audiophile USB interface.

HI guys,

Ik gebruik de volgendende standalone softsynths, geinstalleerd als DXI

reaktor
fm7
Absynth
battery

de ellende is dat ik met mijn FW410 interface maar een programma via asio tegelijk kan gebruiken terwijl ik eigenlijk de 410 had aangeschaft om de softsynths individueel in mijn mixertje te kunnen stoppen.

kan ik de asio drivers updaten of uitbreiden zodat ik er met meerdere softwares tegelijk gebruik van kan maten ???

Ik gebruik een RS 7000 hardware sequencer, waarmee ik ook meteen ene perfecte hardware controller heb voor de softsynths, dus sequencing gebeurd niet in de computer, ik gebruik de laptop dus gewoon als synth//sampler/recorder met 4 stereo uitgangen en een stereo ingang.

Wie weet raad ??

greetz

okok

welke host software is dan voor mij handig om meerder sofsynts als het ware in een rack te zetten ??

een sequencer heb ik niet nodig.

gr cg

Back