toslink kabels

cream

Ouwe rot
Ik word gek van die toslink kabels.:(
Telkens als ik samples afspeel op mn sampler hoor ik dat typische getik en gekraak. Nou heb ik die kabels (mutec en sssnake van thomann) nog niet zo lang maar de kwaliteit laat nogal te wensen over.
Ik heb hier een extra dikke kabel gezien en het verbaasd me dat ze even duur zijn als die ielige dunne dingetjes van thomann. Waar kan ik het beste een goede extra dikke toslink kabel kopen voor dit soort doeleinden? Heb er een aantal gezien maar ze kunnen enorm verschillen in prijs. Gewoon de duurste nemen?;)

Errr... hoe weet je zo zeker dat het getik en gekraak door de toslink kabels komt?
Ik heb die allergoedkoopste dingetjes, en nooit problemen mee gehad.
Nog sterker, ik moet erg lachen om die toslink kabels met gouden connectors en extra magnetische afscherming.
Kom op hee, het is een optisch digitaal signaal! :D

Re: toslink kabels

Origineel geplaatst door cream
Ik word gek van die toslink kabels.:(
Telkens als ik samples afspeel op mn sampler hoor ik dat typische getik en gekraak. Nou heb ik die kabels (mutec en sssnake van thomann) nog niet zo lang maar de kwaliteit laat nogal te wensen over.
Ik heb hier een extra dikke kabel gezien en het verbaasd me dat ze even duur zijn als die ielige dunne dingetjes van thomann. Waar kan ik het beste een goede extra dikke toslink kabel kopen voor dit soort doeleinden? Heb er een aantal gezien maar ze kunnen enorm verschillen in prijs. Gewoon de duurste nemen?;)

ik heb die problemen ook gehad, dat lag niet aan de kabels maar aan het feit dat de creamware kaart niet exact gelijk syncte met externe apparaten. Ik heb dat opgelost door de creamware kaart te slaven aan een externe wordclock. Alle problemen zijn sindsdien over. Dus ik denk ook dat je wordclock issues hebt.

Origineel geplaatst door Hanz
Nog sterker, ik moet erg lachen om die toslink kabels met gouden connectors en extra magnetische afscherming.
Kom op hee, het is een optisch digitaal signaal! :D

Door die kabeltjes met gouden connectoren en extra magnetische afscherming loopt gewoon een stroompje, spanning tussen 0 en 5 Volt.
Optische TosLink doen we met glasvezel of de kunststof variant en die hebben geen . . .

Maar de E-variant gaat ook prima door normale RCA snoeren, zolang ze maar niet te lang worden.

Re: Re: toslink kabels

Re: Re: toslink kabels

Origineel geplaatst door quifster
ik heb die problemen ook gehad, dat lag niet aan de kabels maar aan het feit dat de creamware kaart niet exact gelijk syncte met externe apparaten. Ik heb dat opgelost door de creamware kaart te slaven aan een externe wordclock. Alle problemen zijn sindsdien over. Dus ik denk ook dat je wordclock issues hebt.

hmm, Ik heb een fostex vc8 waarbij dat volgens mij wel mogelijk is. Hoe kan je dat doen?

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Door die kabeltjes met gouden connectoren en extra magnetische afscherming loopt gewoon een stroompje, spanning tussen 0 en 5 Volt.
Optische TosLink doen we met glasvezel of de kunststof variant en die hebben geen . . .

Maar de E-variant gaat ook prima door normale RCA snoeren, zolang ze maar niet te lang worden.

Geloof me... ik heb *optische kabels* (ja, toslink dus) gezien met vergulde connectors en extra afscherming. :D
Toslink -> optische kabel voor digitaal transport (bijv. SPDIF of ADAT). Analoge Toslink bestaat niet.

mmm, skip de fostex vc8. De sampler zit daar helemaal niet aan vast.;)
De s6000 heeft ook wordclock. Ik moet zeker een syncplate kopen..?
Wel mysterieus hoor..:(

mmm, skip de fostex vc8. De sampler zit daar helemaal niet aan vast.;)
De s6000 heeft ook wordclock. Ik moet zeker een syncplate kopen..?
Wel mysterieus hoor..:(

een syncplate is best wel drastisch in 1 keer. Kun je niet een van je externe aparaten als master instellen kwa clock? dan zet je de creamware kaart A (of B) op slave. Daarna lus je die masterclock door via de 2e toslink poort op de creamware naar je overige gear, zodat daarna alles weer in sync loopt.

Ik heb dat op die manier gedaan met meerdere adats. En sindsdien werkt het als een trein.

het werkt! Ben er zelf nog verbaasd over. Dacht dat het misschien aan de akai adat kaart lag.
Bedankt iig! Ik heb hem nu op sync to adat staan en in sfp hem op slave gezet.

het werkt! Ben er zelf nog verbaasd over. Dacht dat het misschien aan de akai adat kaart lag.
Bedankt iig! Ik heb hem nu op sync to adat staan en in sfp hem op slave gezet.

top!

dan zal ik je nog een geheimpje vertellen. Doordat je nu je creamware kaart synced aan een externe hardware clock is je midi timing ook in een keer 100 procent strak geworden. Dus geen afwijkingen meer what so ever :halleluja .

succes.

IUk heb met mijn RME kaart met opnemen op 1 spoor storing. Is een bepaald reperterend geluid nauwelijk hoorbaar maar wel iiritant. Kan dat toch van de optische kabel komen?

Origineel geplaatst door Exzit
IUk heb met mijn RME kaart met opnemen op 1 spoor storing. Is een bepaald reperterend geluid nauwelijk hoorbaar maar wel iiritant. Kan dat toch van de optische kabel komen?

denk het niet hoor .. bij die kabels kan er niet veel fout gaan
en de prijsverschillen zijn bizar ... bij mediamarkt beginnen ze pas bij 20 + euro
heb zelf die van thomann van 5 meter voor 7,99 ofzow .. hangt tussen me g5 en creative 5.1 setje en werkt perfect !

en de prijsverschillen zijn bizar ... bij mediamarkt beginnen ze pas bij 20 + euro

Ik zal het je nog gekker vertellen. Bij de M'markt in Almere hangt beneden bij de audio 3m toslink voor inderdaad iets van 20 euro, en boven bij de computers hangt dezelfde 3 meter voor iets van 14. Da's gewoon profiteren van de onwetendheid van de gemiddelde home-cinema koper.

Doordat je nu je creamware kaart synced aan een externe hardware clock is je midi timing ook in een keer 100 procent strak geworden. Dus geen afwijkingen meer what so ever

Nou..Dat was eigenlijk het eerste wat ik hoorde..Daarna begon ik te twijfelen of het zo was.
Of ik niet ineens alles beter vond klinken. Maar het lijkt er toch wel op.

Ik was gisteren in Mediamarkt Antwerpen voor een Toslink kabel van 3 meter.
35 euro voor een gewone Toslink-kabel van 3 meter ! ! !

:stupid

Ze hadden ook van die dikke zogezegde kwaliteitskabels van Profigold.
Daar hing geen prijs bij , maar die zullen nog wel duurder zijn.

Toch maar niet gekocht....

Een optische kabel is een optische kabel, punt. Het zijn wel vrij tere broeders, ik vind het daarom prettig wanneer er een extra huls omheen zit zodat ze mechanisch wat meer kunnen hebben en er dus minder kans is op knikken en andere ellende.

Origineel geplaatst door FrankH
Een optische kabel is een optische kabel, punt. Het zijn wel vrij tere broeders, ik vind het daarom prettig wanneer er een extra huls omheen zit zodat ze mechanisch wat meer kunnen hebben en er dus minder kans is op knikken en andere ellende.

Idd, in principe voldoen voor mij die goedkope hele dunne gewoon, maar ik heb destijds een paar aangeschaft met dikke mantel zodat ze onder mn bureau wat meer kunnen hebben.. Kon zoals Hanz in het verleden al aangaf ook nog kiezen voor nog veel duurder met gouden connectoren, maar dat vond ik dus echt teveel van het goede..

Origineel geplaatst door Groene ridder
Ik was gisteren in Mediamarkt Antwerpen voor een Toslink kabel van 3 meter.
35 euro voor een gewone Toslink-kabel van 3 meter ! ! !

:stupid

Ze hadden ook van die dikke zogezegde kwaliteitskabels van Profigold.
Daar hing geen prijs bij , maar die zullen nog wel duurder zijn.

Toch maar niet gekocht....

Ik heb een jaar geleden bij zo'n dump winkeltje 4 kabels van 2 meter gekocht van 3 euro per stuk. Kijk dat zijn nog eens prijzen.

Back