toslink kabels

Nogal logisch als je geen last wil hebben van esoterische storingen. :W

Toch heb ik zo nu en dan toch gekraak kan natuurlijk ook aan de Pc liggen dat hij het niet aan kan.
maar als ik naar CPU use kijken hardisk verkeer dan zit die nog niet aan zijn top.
is het zinvol als je adat hebt om je mixer nog eens extra te laten syncen met mijn adat geluidskaart?
Aangezien ik op beide daar aansluitingen voor heb. Heeft dat zin? gezien adat al synced?

Ik snap niet wat je bedoeld maar het is wel belangrijk om je adat verbindingen altijd te syncen.
Dat kan via adat (toslink) zelf of via een wordclock aansluiting (coax).
En dan is er maar 1tje de baas (master) en de rest volgt (slave).
Wie de master is hangt er vanaf wie het strakste is.
(Bij mij is het m'n master mixer bijv.)

Uitzonderingen zijn losse spdif verbindingen die door een adatkaart of een mixer zelf gesynced kunnen worden en wat dat betreft los staan. Want die kunnen vaak ook trucjes zoals samplerates aanpassen. Want sommige spdif outputs staan vast op een samplerate en hebben geen wordclock in/out.

Origineel geplaatst door fuse
Ik snap niet wat je bedoeld maar het is wel belangrijk om je adat verbindingen altijd te syncen.
Dat kan via adat (toslink) zelf of via een wordclock aansluiting (coax).
En dan is er maar 1tje de baas (master) en de rest volgt (slave).
Wie de master is hangt er vanaf wie het strakste is.
(Bij mij is het m'n master mixer bijv.)

Uitzonderingen zijn losse spdif verbindingen die door een adatkaart of een mixer zelf gesynced kunnen worden en wat dat betreft los staan. Want die kunnen vaak ook trucjes zoals samplerates aanpassen. Want sommige spdif outputs staan vast op een samplerate en hebben geen wordclock in/out.

Ehm ik was denk ik niet duidelijk genoeg ik heb een digitale mixer met een adat interface en een RME adat kaart.
De mixer is de master. Zijn verbonden met toslinks kabels. Nu heb ik ook nog op de mixer een wordlock aansluiting en ook op de rme kaart is dat zin vol om dat nog eens als extra op elkaar aan te sluiten? Het sync toch al via de adat aansluiting met toslink? Heeft dit voordelen of ga je juist dan een conflict creeren?
En hoe concludeer je welke master het strakst is?

Origineel geplaatst door Exzit
En hoe concludeer je welke master het strakst is?

Met je oren. :)

Maar denk dat het serieus de moeite waard is om die wordclock te proberen.
Heb het zelf nl. ook en voor m'n gevoel werkt het ook beter.

Persoonlijk ook goede ervaringen met een extra WordClock kabeltje van mixer naar RME interface.

Met je oren. :)

Maar denk dat het serieus de moeite waard is om die wordclock te proberen.
Heb het zelf nl. ook en voor m'n gevoel werkt het ook beter.

Ok bedankt ga dat maar eens proberen als extra.
Ok met je oren maar wat is more likely dat de mixer in dit geval een DDX3216 of een RME kaart die in een PC zit strakker zal zijn?

Theoretisch wel maar praktijk > theorie.

Origineel geplaatst door Hanz
Errr... hoe weet je zo zeker dat het getik en gekraak door de toslink kabels komt?
Ik heb die allergoedkoopste dingetjes, en nooit problemen mee gehad.
Nog sterker, ik moet erg lachen om die toslink kabels met gouden connectors en extra magnetische afscherming.
Kom op hee, het is een optisch digitaal signaal! :D
ik moet lachen om de prijs 8)
goede kabels voor weinig

weet nog goed dat mn pa ooit 50 gulden betaald had voor een halve meter

Nou heb ik nooit met world lock gewerkt ik zie dat het van die antenne kabel aansluitingen zijn?
Of is het een speciaal soort kabel?

Nou heb ik nooit met world lock gewerkt ik zie dat het van die antenne kabel aansluitingen zijn?
Of is het een speciaal soort kabel?
75 ohm als ik me niet vergis

Origineel geplaatst door FrankH
Klopt, de impedantie is gelijk aan die van CAI.

ok duidelijk ik heb dus maar 1 kabeltje nodig van out (mixer) naar in RME kaart?
(als de mixer de master is)

Of moet ik ook de out van de RME kaart verbinden met de in van de mixer?

ok duidelijk ik heb dus maar 1 kabeltje nodig van out (mixer) naar in RME kaart?
(als de mixer de master is)

Of moet ik ook de out van de RME kaart verbinden met de in van de mixer?

Klopt, van mixer naar interface, maar niet van interface naar mixer.

Origineel geplaatst door FrankH
Klopt, van mixer naar interface, maar niet van interface naar mixer.

Ok de kabel is hetzelfde als een tv kabel maar wat voor stekkers zijn dit?
Niet wat normaal op je tv zit.

Da's bajonet sluiting.
Zelfde als op oudere netwerkkaarten zitten. Dus die stekkers en T-stukjes kan je ook wel los kopen in de elektro sjop.

Kheb zelf een ouwe netwerkkabel gebruikt (50 Ohm is dat) en dat werkt ook wel.

Da's bajonet sluiting.
Zelfde als op oudere netwerkkaarten zitten. Dus die stekkers en T-stukjes kan je ook wel los kopen in de elektro sjop.

Hee bedankt ik was zo dom geweest om gewoon een tv kabeltje te kopen.
Ik had niet goed gekeken naar de aansluiting.

Da's bajonet sluiting.

Heeft wordclock eigenlijk net als oud netwerk ook terminators nodig aan het begin en eind?

Back