Maak een stukje hardcore

vannacht ff beetje zitten spelen
dit is er tot nu toe uit gekomen
moet uiteraard nog heel veel aan gebeuren !

Attachments

• Ricardo test noizaah cubase-16.mp3
    5,2 MB · Bekeken: 130
Was toch aan het kloten met Reason 4 (via cubase rewired), dus heb geprobeerd hoe het klinkt om voor de NNXT sampler een 909 hardcore kit te maken.
Hardwarematig afgemixt op mackie 32.8
Daar kwam het volgende resultaat uit, de kick is een sample gemaakt met de nord modular.

Attachments

• nnxt909.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 110
Klinkt leuk Niel!

met je rotte VST :D

Thnx, valt mee hé.
Ben nu bezig met een nog uitgebreidere 909 set die veel cleaner is, op 24 bit is gesampled en daardoor precies zo in de mixer reageert als een originele 909.
Worden een grote berg multisamples, waarbij ik voor alle verschillende velocitywaardes van de snares (909 heeft er ongeveer 13) verschillende samples heb gemaakt. Rond de 24 tot 48 samples per velocitygroep. (dus 13 x gemiddeld 30 samples = 360 samples in totaal)
Daarna alles op dezelfde velocityranges instellen als dat de 909 erop reageert. Denk niet dat je het verschil gaat horen bij een blinde test, behalve als de claps en snare tegelijkertijd zijn.
Daar is dan weer geen functie voor, om die aan elkaar te koppelen zodat ze dezelfde noise hebben gebruikt toen ze gesampled werden.

Erg leuke feature, die ALT in NNXT die dit mogelijk maakt :mega:
Verder iets van 48 claps, zowel harde als zachte (zit veel minder verschil in) en de rest natuurlijk.

met je rotte VST :D

Thnx, valt mee hé.
Ben nu bezig met een nog uitgebreidere 909 set die veel cleaner is, op 24 bit is gesampled en daardoor precies zo in de mixer reageert als een originele 909.
Worden een grote berg multisamples, waarbij ik voor alle verschillende velocitywaardes van de snares (909 heeft er ongeveer 13) verschillende samples heb gemaakt. Rond de 24 tot 48 samples per velocitygroep. (dus 13 x gemiddeld 30 samples = 360 samples in totaal)
Daarna alles op dezelfde velocityranges instellen als dat de 909 erop reageert. Denk niet dat je het verschil gaat horen bij een blinde test, behalve als de claps en snare tegelijkertijd zijn.
Daar is dan weer geen functie voor, om die aan elkaar te koppelen zodat ze dezelfde noise hebben gebruikt toen ze gesampled werden.

Erg leuke feature, die ALT in NNXT die dit mogelijk maakt :mega:
Verder iets van 48 claps, zowel harde als zachte (zit veel minder verschil in) en de rest natuurlijk.
Je zou die wel mogen sharen met mij, als je dat wilt en als hij af is :mega:

Ben erg benieuwd hoe hij klinkt/reageert }:|

Denk niet dat je het verschil gaat horen bij een blinde test, behalve als de claps en snare tegelijkertijd zijn.
Is ook wel te doen, door ze beiden tegelijk te triggeren op de 909 en de clap en de snare tegelijkertijd afzonderlijk op te nemen op een individueel kanaal :)

Dat wist ik, maar bij het afspelen ervan kom je in de knoei.

Ik ben nog geen (soft)sampler tegengekomen die bij het gebruik van random samples 2 dezelfde aan elkaar koppelt op het moment dat ze gelijk gespeeld worden.
Dat is bijna alleen te doen als je ze softwarematig emuleert zoals de drumazon, want die heeft dat namelijk wel.
Alleen die snare heeft te weinig punch, heb 1 op 1 test gedaan en op het drumazon forum gezet. Werd amper op gereageerd terwijl het verschil duidelijk hoorbaar is:

www.z-t.nl/DRvs909_sds.wav
1e is drumazon, op normaal volume
2e is tr909 op normaal volume
3e is drumazon overstuurd
4e is tr909 overstuurd

Als er een handig harry is die dat ff kan programmeren hoef je niks te emuleren, maar gewoon random samples gebruiken.

Mijn input

Mijn input

Heb ff wat tijd erin gestoken en is ckr niet perfect. De ik is een ouderwetse overstuurde kick van een TR-909 dus wel aardig maar op lage kwaliteit

Attachments

• old skool.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 114
Dat wist ik, maar bij het afspelen ervan kom je in de knoei.

Ik ben nog geen (soft)sampler tegengekomen die bij het gebruik van random samples 2 dezelfde aan elkaar koppelt op het moment dat ze gelijk gespeeld worden.

Daar zit wat in.. Ik weet wel dat kontakt 3 behoorlijk uitgebreid is in het aansturen en triggeren van samples.. Je kan daar allerlei voorwaarden aan geven wanneer iets wel of niet getriggerd moet worden.. Maar of dat wat jij aanhaalt gaat weet ik zo gauw ook niet, ga ik binnenkort als ik er tijd voor heb eens uitzoeken.. :)

gister sylenth1 voor het eerst getest, idd een erg goeie synth met ook leuke hardcore presets :D die dominator hoover .... vet :mega:
Die is inderdaad ééérg lekker, iets iel maar dat valt natuurlijk goed te behelpen ;)

"I'm Bigger, and Bolder, and Rougher and Tougher, in other words Sucker, there is no other...no other...I'm bigger,and bolder, and rougher in other words sucker there is no other,I'm the one and only Dominator, I'm the one and only Dominator

Wanna Kiss Myself "

Wow. dit topic leeft nog als een gek.

Vette stukkies mensen.

Ik kreeg vandaag een SAE parametrische equalizer 2800 binnen uit 1976.
Helaas zaten er geen jack (6.3mm) connectors in. Dus Dave ging even wat solderen en voila.

Maar toen....

Deef heeft nieuw speelgoed

De kick komt uit de airbase daarna de SAE in dan naar een Boss overdrive pedaaltje en dan wat compressie erover van een DBX 166xl. Synth is Nordrack, alleen flipte hij op het laatst een beetje.
En echt een held om met 2 handen te spelen ben ik ook totaal niet :P

Sorry als het uit de maat is. Heb het gespeeld en meteen opgeneemd.

gister sylenth1 voor het eerst getest, idd een erg goeie synth met ook leuke hardcore presets :D die dominator hoover .... vet :mega:
Wil Sylenth1 ook kopen, krijg je deze gewoon op cd of moet je deze downloaden?

Die is inderdaad ééérg lekker, iets iel maar dat valt natuurlijk goed te behelpen ;)

"I'm Bigger, and Bolder, and Rougher and Tougher, in other words Sucker, there is no other...no other...I'm bigger,and bolder, and rougher in other words sucker there is no other,I'm the one and only Dominator, I'm the one and only Dominator

Wanna Kiss Myself "

Ik had eerst alle samples los.. moet nog eens gaan zoeken!

beetje spelen met mn miediekontrooler

tr909 kick +camelphat distortion en huilen maar8o)

Attachments

• D-joriz-Vader Jacob Word WAKKER 2.mp3
    191,1 KB · Bekeken: 103
Back