Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door virkaz
nog 2 .. .maar dan wat vager
track3
track4

de meeste sounds heb ik op een (Laser PC (nog voor de katja hype :-)) 386dx40 van een maatje met AXS 2.03 gepatched. dus real sounds :)
Klinken niet zo vet als een juno, maar dat was ook niet m'n bedoeling, wilde innovatief zijn (we praten hier over 1995/96 denk ik)

edit, die links pakt ie niet vanwege de quotes denk ik :/

kan niemand ze downloaden?

Origineel geplaatst door pfoffer
ok.. werk aan de winkel! maar daar houden we van!!:D

Misschien gewoon in de prullebak en volgende beginnen.. elke nieuwe productie is beter!
maar ehh hoe maak jij die vette kick in tomcat?!?!
eq -> filter -> distortion ->eq -> master in het rood :D
en dan maar gewoon doorklooien tot het koel klinkt en evt. nog andere dingen in de fx-chain keilen...dan samplen en een beetje bass boosten evt.

Origineel geplaatst door pfoffer
!??!?!? alweer techno achtig? hmmm oke! dan is het nogmaals een plaat voor een heel hard techno feesie! ;)

nightstorm en d-sinister? wat vinden jullie?

en graag wat comments! alvast goed nieuwjaar iedereen by the way :biertje:

Ik moet het later even harder horen(het is nu 00.47) maar het klinkt wel lekker.
Ik vind dat hoge geluidje niet zo na de break maar in de break(aan het begin) klinkt het wel weer ranzig genoeg voor mijn smaak.
Ga ook niet van mijn mening uit want ik vind alleen erg duistere/donkere muziek leuk.

Ik vind teveel stylen van techno leuk en daardoor spring ik met het maken altijd van de hak op de tak.
Dit heeft als resultaat dat ik (vooral de laatse tijd) niks afmaak en dus 3x niks heb.

Wat is eigelijk volgens jullie de definitie van hardcore dan ?
Ik vind dat het snel/rauw/duister/distorted is maar dat is industrial ook.
De dingen die ooit op dropbass zijn uitgebracht vind ik ook wel redelijk hardcore(choose, Zekt, Laura Grabb vooral) maar hun noemen het gewoon techno.

Prettige jaarwisseling allemaal.

hardcore is een gevoelll....da ku je nie uitleggen :P

ach ja ik vind het niet zo belangrijk, meestal zijn de platen die je net niet in een hokje kan stoppen de meest interessante

en iedereen ook een fijne jaarwisseling :mega:

en nog een snippet

Attachments

• zeno_zorez-preview_track_snippet.mp3
    528,5 KB · Bekeken: 127
Origineel geplaatst door bassio
ik kon het niet laten en heb gister weer een trackie gemaakt .

DIAL NOW

op de e.o.a manier lijkt het uit 1993 te komen ofzow .
hij is vrij blij iig .

:EDIT: of moest ik me maar weer eens bezig houden met andere muziek ?

The nr u dialed is correct :confused:

als t nr correct was dan krijg je zoiets toch niet te horen? :D

grappig trackie ... begint een beetje techno achtig .... appart trackie .... t klinkt wel lekker maar niet echt hardcore
al heeft het wel wat hardcore ingredienten....

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
en nog een snippet

Dat gillen vind ik minder fijn maar wat daarna komt die is weer erg lekker.
:okdan:

:erm: Mja, zo kan iedereen hardcore maken.. Kick op tig BPM en een bult efx erover..

:D Maar wèl leuk

Origineel geplaatst door Zoidsity
:erm: Mja, zo kan iedereen hardcore maken.. Kick op tig BPM en een bult efx erover..

:D Maar wèl leuk

hehe t zijn idd alleen kicks :)

verder niks bijzonders ..... gwn ff wat herrie maken :D

Heb eindelijk een beetje mn draai gevonden in redelijke beats produceren :)

909 kick in emulator X + een zooi plugins ..... outputs van geluidskaart geroute naar gitaar pedaal en filterbank gegained op de mixer .. inputs opgenomen tijdens t afspelen van sample ..... + weer een zooi compressie en distortion toegevoegd :)

kwaliteit van mp3 is 128bit ... anders was ie te groot voor een attachment ....
Ligt hier al iemand te pitten dus ik kan m niet over de boxen luisteren ... kan zijn dat t wat laag mist ....

Attachments

• freak-a-beat-03.mp3
    969,5 KB · Bekeken: 140
lukt me eindelijk een beetje kicks te maken die niet de hele zooi wegdrukt dus kan me nu focussen op het gebruik van me synths, 's even kijken hoe ik die een beetje vol kan laten klinken...hier ff lekker oldschool met een simpel acidlijntje :D

Attachments

• acid.mp3
    789,2 KB · Bekeken: 132
en deze gewoon even omdat mn virus hier even erg lief doet :luv:

Attachments

• dark.mp3
    464,2 KB · Bekeken: 133
Origineel geplaatst door Nightstorm
lukt me eindelijk een beetje kicks te maken die niet de hele zooi dus kan me nu focussen op het gebruik van me synths...hier ff lekker oldschool met een simpel acidlijntje :D

klinkt lekker :)

waar heb je die kick mee gemaakt?

dat acid lijntje klinkt trouwens ook erg lekker

kick is wederom met orion gemaakt, lekker makkelijk om even een galmpje distortion eq en compressie overheen te gooien...daarna m'n sampler in :)
zou m'n kicks liever met hardware maken maar dit werkt voorlopig even beter, t is makkelijker experimenteren enzo

kicks van jou klinken trouwens ook niet verkeerd, mag alleen wat meer decay op wil je het in een track gaan gebruiken

Origineel geplaatst door Nightstorm
kick is wederom met orion gemaakt, lekker makkelijk om even een galmpje distortion eq en compressie overheen te gooien...daarna m'n sampler in :)
zou m'n kicks liever met hardware maken maar dit werkt voorlopig even beter, t is makkelijker experimenteren enzo

kicks van jou klinken trouwens ook niet verkeerd, mag alleen wat meer decay op wil je het in een track gaan gebruiken

Hmmm zulke kicks moet ik ook nog leren maken
Vind ze weer lekker!

Origineel geplaatst door Cool-T
Hmmm zulke kicks moet ik ook nog leren maken
Vind ze weer lekker!
tnx

heb deze thread trouwens genomineerd als DE thread van 2005, eindelijk een thread waar ik heen kan met al m'n kleine frutseltjes :D

Back