Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
nee dit was voor skeletv bedoeld :)

weet zo snel niet welke snippet jij had ....iig niet diegene met dat prodigy geluidje :)
ja maar ik had het over die definitie van hardcore :D en mijn snippet staat bovenaan de pagina :) (de vorige pagina dus)

eigenlijk moet ik gewoon es dingen afmaken ipv ze hier te posten, maar kan t toch niet laten :D
een behoorlijk apart stukkie hardcore naar mijn mening:
http://www.home.versatel.nl/c.t.j.j/electronicpunk.mp3

kicks zijn 3 microtonic kicks gelayerd en door de mixer opgefokt inclusief filters van m'n sampler, de lead komt uit de virus en de zagende bassline is de nordlead door een boss os-2 (distortionpedaaltje)

persoonlijk ga ik er alles aan doen dit af te maken, wordt toch 's tjd om met wat volledige tracks op de proppen te komen :D

Re: Re: Re: En hier is't !

Re: Re: Re: En hier is't !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
1/ Is geen 'prodigy sample' maar een JD990 preset...( EML Wobbler)
2/ Ik wou absoluut niet orgineel zijn. Dat is trouwens geen enkele van de hier geposte tracks.

En dan nu over naar het volgende onderdeel : MAAK EENS EEN STUKJE KLASSIEK...iemand ?
(mijn trackje ligt al klaar :-)

En dat bedoel ik dan ook. Het enige dat ik niet in m'n track heb zitten is 16' basdrums.
Daardoor is het nu D&B en geen hardcore.
Als ik op hardcore feestjes terecht kom lijkt het alsof ze de hele nacht door dezelfde plaat draaien.
Eigenlijk gaat het om die distorted 16' basdrum. Meer heeft hardcore niet nodig en is het ook niet.

o o o

wat ben jij een naar mannetje, ik kom niet zo heel vaak meer op dit forum, maar dat arrogante gelul van je is er nog steeds.

voor iemand die pretenteerd een behoorlijke kennis te hebben van muziek (althans zo doe je mij overkomen), zou ik een wat groter voor respect of in ieder geval een soort van erkenning van andere muziek stromingen verwachten. sterker nog als je echt 'verstand' van muziek hebt zou je ondanks dat je het wel of niet leuk vindt, de kwaliteit binnen een stroming kunnen herkennen.

jij kan dit blijkbaar totaal niet. getuigt van een soort valse verhevenheid die je denkt te hebben boven andere. dit probeer je onder andere te bewijzen door je (blijkbaar hebbende) kennis van harmonie.

ik ga je niet helemaal leren wat nu de meerwaarde van bijvoorbeeld hardcore is. klassieke muziek,eigenlijk bijna iedere muziek met harmonie er in, is geschreven volgens bepaalde 'regels' welke in pricipe door iedereen te leren zijn. tuurlijk maakt creativiteit de boel wat interresanter. maar het is niet 'specialer, beter of intiligenter dan welke stijl dan ook.
hardcore blinkt uit in hoe het is gemixt: als je naar commerciele hardcore (lees wat je in de platenzakentegenkomt) luistert, hoor je hoe een zooi overstuurde geluiden tot een passend geheel zijn gebracht. niet is moeilijk dan een distorted geluid waar zowel elk harmonische door de distortion dezelfde intensiteit hebben te mixen. daarbij hoor je geluiden voorbij komen waar mening sounddesigner nog een puntje aan kan zuigen

goed tot dus ver mijn betoog.

t is best leuk en qua edits ga je ook lekker ver, springt er zeker uit in dit topic maar heb het gevoel dat jij veel beter kan...als ik hoor wat jij normaal maakt denk ik dat jij ontzettend bijzondere en bizarre hardcoretracks zou kunnen maken, daar wacht ik nog steeds op...een breakbeatfreaktrack maakt mijn hoge verwachtingen dus helaas niet waar, maar t klinkt zeker niet verkeerd hoor :)

Re: Re: Re: Re: En hier is't !

Re: Re: Re: Re: En hier is't !

Origineel geplaatst door EDP
o o o

wat ben jij een naar mannetje

psst edp:

Attachments

• feed_trolls.gif
    feed_trolls.gif
    6,3 KB · Bekeken: 115
idd skeletvm heeft z'n portie aandacht wel weer gehad, nu weer ontopic :)

niemand mijn snippet geluisterd =(
ben er zelf niet zo heel tevreden meer over, denk dat ik de geluiden hou en er iets nieuws van ga bakken...meer de dnb kant op met een beetje hardcore ertussendoor :D

ik wil ook nog ff toevoegen dat goede hardcore maken redelijk wat studio ervaring nodig heeft ..... aangezien je een hoop speciale effecten moet gebruiken om de boel interessant te houden .....en al die truukjes heb je bijv in klassieke muziek weer totaal niet nodig ... mensen die beweren dat elke noob hardcore kan maken ... tja die komen dan met zo'n snippet aan als skeletvm 8o)

en ja iedereen kan een kaal sampletje en een droog hi-hatje op 170 bpm laten loopen en dan roepen HARDCORE!!!

net zoals iedereen een paar noten of akkoorden kan spelen op een piano en dan beweren dat ie piano kan spelen ....

wist niet waar ik dit moest plaatsen,dan maar hier : stukje gefreak met de Andromeda..:

Attachments

• andy001mp.mp3
    968,1 KB · Bekeken: 119
Origineel geplaatst door dione
wist niet waar ik dit moest plaatsen,dan maar hier : stukje gefreak met de Andromeda..:

jammer dat je daar niet ff een lekkere beat onder heb gegooit :)

Origineel geplaatst door dione

Ga daar eens heel snel een trackje omheen bouwen.. Hup hup.. Die studio is :)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
jammer dat je daar niet ff een lekkere beat onder heb gegooit :)

ik wou alleen ff een geluidsvoorbeeldje van de Andy maken,zonder eq...

Noob Question

Noob Question

Sorry als ik dit vraag stelt mare hoe kan ik zeg maar m'n geluid op deze topic plaatsen.
Moet ik iets aanmaken , een link maken misschien ?

Bedankt,

mvg,

Ivan

Re: Noob Question

Re: Noob Question

Origineel geplaatst door E-Mash
Sorry als ik dit vraag stelt mare hoe kan ik zeg maar m'n geluid op deze topic plaatsen.
Moet ik iets aanmaken , een link maken misschien ?

Bedankt,

mvg,

Ivan

als je geluidsbestand niet groter is dan 1mb kun je het gewoon als bijlage doen...

Back