Maak een stukje hardcore

Gewoon een dag of wat uittrekken om er achter te komen welk FX welk effect uithaald met je geluid.
Als je eenmaal een beetje door hebt waar een effect voor dient en wat het met je geluid doet dan weet je ook wat je nodig hebt. Dan hoef je dus niet meer zomaar alles achter elkaar te gooien.

Vergt wat oefening en ervaring die ik ook nog lang niet meester ben, maar begin steeds meer door te krijgen wat ik wil gebruiken

Origineel geplaatst door Tarabass
Voor iemand die maar wat aanprutst doe je goed mee! Bijna alles wat ik van je hoor klinkt vet! Al is die laatste wel wat vals, verder goeie track. En inderdaad viel mij ook al op dat je (zeker met de vanguard) veel intern kan oplossen, wat natuurlijk als bijkomend voordeel heeft dat je cpu niet te veel belast wordt. Maar gooi je nou over elke track EQ + Revb?

En welk merk is nu echt goed om effecten van te gebruiken? Ik gebruik op dit moment Nomad essentiel suite voor compressie, en vind voxengo ook wel lekker klinken. Gebruik jij een standaard chorus?

Hehe, ik weet wel ongeveer wat ik doe maar ik kan niet bijvoorbeeld een bepaald geluid namaken, aangezien ik niet kan vertellen hoe dat soort geluiden worden opgebouwd.
Welke chorus ik gebruik weet ik zo 1,2,3 niet. Tis een gratis plug-in. Zal straks es even kijken.

En ik hoor bijvoorbeeld ook niet dat m'n track vals klinkt. :P

Achja, Ik weet nog vrij weinig en me groep vind me remix al wel vet. Terwijl ik er nog niet zoveel aan vind. Ik maak hem ook niet af, het nummer is niet echt mijn stijl. Maak liever me eigen melodieen en gebruik stemmen die ik zelf vet vind. :okdan:

Origineel geplaatst door PhydomiR
O, heb het ff gechecked en ik gebruik voor mijn Chorus:

http://software.bluecatonline.org/Products/Product_StereoChorus/index.html

Freeware en werkt best goed moet ik zeggen

Oké, nice! En hoe klinkt de rest van Blue cat? Eens even checken..

Ik gebruik zelf trouwens ook wat freeplugins, zoals de bojo fx's, hier te vinden. Ik gebruik vooral die overdrive om mijn kicks snel wat voller/harder te laten klinken. Dat orgel klinkt trouwens ook wel lekker, beetje prophetachtig van vroeger..

@Leendert: Dat is ook vaak mijn probleem, dat iedereen het wel leuk vind. Maar die mensen lusiteren er heel anders naar. Ze vinden het of niets (niet mijn stijl) of ze zeggen vet (precies mijn stijl). Ik heb zelfs wel eens wat erg slechts gemaakt (voor mij neit zo moeilijk) maar wel in een bepaalde stijl, nou het was helemaal geweldig..

Achja, Wij horen de geluidjes achter de hoofdgeluidjes zegmaar. Als je alles op een goed volume zet merken ze de hihats en snares niet eens op. Kheb wel gemerkt hoe ik anders naar geluid ben gaan luisteren, het niet niet zomaar herrie maken maar met gevoel en met je oren en ogen. *D

Beste synth die ik tot nu toe heb gemaakt heb ik toen straks gemaakt, hier istie (gewoon ffe snel wat kicks en klein beetje verandering aan de melodie ergens, maar het gaat om het idee. :dubbel: {klik}

Pianoroll 8~

Uh.. Fruity Reeverb, Waves DeEsser, Fruity Chorus, Fruity Multiband Compressor. En natuurlijk Pro 53 voor de synth en Junglist voor de kick.

Nou, hier is mijn allereerste worp naar iets hardcore-achtigs :)

Pentagon I, 909 sample drums met UAD compressors over, highpass basslijn uit trilogy.
Verwacht er niet te veel van 8o)

Attachments

• hctestje.mp3
    539,4 KB · Bekeken: 103
Origineel geplaatst door Division
Nou, hier is mijn allereerste worp naar iets hardcore-achtigs :)

Pentagon I, 909 sample drums met UAD compressors over, highpass basslijn uit trilogy.
Verwacht er niet te veel van 8o)

Nice :okdan:

Ook leuk dat geknisper op de achtergrond..

het valt me nu eigenlijk pas op dat de noten zonder pardon vals zijn bij dit soort hardcore lead :)
Je slaat 3 toetsen tegelijk aan die eigenlijk helemaal niet samen mogen (in de ogen van een trancejongetje als mezelf ;) )

In mijn ogen is dat een prachtig geluid, maar jou stukje is opzich niet mis maar tis wel meer hardstyle

Origineel geplaatst door Leendert
In mijn ogen is dat een prachtig geluid, maar jou stukje is opzich niet mis maar tis wel meer hardstyle

Ik zou bij god niet weten in welk genre je het zou moeten stoppen, maar het knalt, krijst en gaat ca 146 BPM :D

Edit: De mix van het stukje is wel nog niet optimaal, het klinkt allemaal nog wat droogjes
en nét wat te clean, maar ach :D

Nja, maar mijn muziek is meestal 170, anders is het zo hardsyle achtig. Vind het bijv jammer van angerfist dat het zo sloom gaat in veel nummers. :engel:

ik vindt 160 bpm ook best lekker .... het hangt er een beetje vanaf wat voor kicks je gebruikt

Beetje bijgewerkt: scheurgeluidje er op achtergrond bij, vaag stem-effect voor kick, fairchild op de master, ... :)

+ Tempo opgekrikt naar 150, bij hoger gaat ie niet meer leuk klinken :)

Attachments

• hctestje2.mp3
    512,4 KB · Bekeken: 105
Back