Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door Ensorceler
kleine update, men mag reageren! ;)

http://www.speedyshare.com/553413927.html

Ja, leuk hoor, alleen de kick vind ik niet zo goed :S misschien allemaal persoonlijk hoor.

Hier ook nog een beginnetje van mij, met een strijd-achtige melodie, speciaal voor Leendert,
moet nog het nodige aan gebeuren :) niet echt goed afgemixt etc..

Attachments

• the plan.mp3
    966,5 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door DJ Freez
Ja, leuk hoor, alleen de kick vind ik niet zo goed :S misschien allemaal persoonlijk hoor.

Hier ook nog een beginnetje van mij, met een strijd-achtige melodie, speciaal voor Leendert,
moet nog het nodige aan gebeuren :) niet echt goed afgemixt etc..

Ik vind het zelf ook niet echt denderend, beetje happy hardcore-achtig ofzo.

Maar ik denk dat je wel een eind kan komen met een rauwere dreun, en misschien beetje (meer)pitch modulatie op de melodie? Maar das natuurlijk mijn mening he :dj:

Origineel geplaatst door djrazor
Ik vind het zelf ook niet echt denderend, beetje happy hardcore-achtig ofzo.

Maar ik denk dat je wel een eind kan komen met een rauwere dreun, en misschien beetje (meer)pitch modulatie op de melodie? Maar das natuurlijk mijn mening he :dj:

Ja.... ik moet toch even iets uitleggen erover, de basis van de melodie, een hele rauwe versie nog met andere kick, klinkt totaal niet 'happy' en ik hoor meer mensen het zeggen allemaal ja 'happy klinkt het'
dit komt denk ik door de z3ta+ fx preset die ik er weer overheen gezet heb
ik zal de eerste versie ook attachen ^^

Ohja lol, er was iets fout ook met die 'lol' er stond distortion op de master, lmao ^^, maar je kunt de melodie horen, daar gaat het even om
Pitch modulatie heb ik helemaal geen ervaring mee :S

Attachments

• lol.mp3
    449 KB · Bekeken: 103
Hoehai hardcoremannetjes!

Ik ben net begonnen aan de bijna onmogelijke klus om een degelijk klinkende remix van Venetian Snares - All The Children Are Dead te maken. Venetian Snares is natuurlijk een stapje verwijderd van oerhollandse hardcore, maar niet gelijk roepen dat het deze draad uit moet. 8~

http://www.havikonline.nl/martijn/Venetian_Snares_-_All_The_Children_Are_Dead_(Dystophian_Remix).mp3

Tot nu toe staan er al een aantal basisstukjes:
- 11/8, lekker makkelijk tellende maatsoort 8o)
- Kickdrum
- D'nB / Jungle achtige drums
- Pad (Synthpad met hevig bewerkt stemgemormel erdoorheen)

Ik ben er zeker nog wel een dag of wat mee kwijt om er echt wat van te maken, maar lijkt dit al ergens op?

Laatst gewijzigd:
klinkt goed allemaal mensen :)

waar ik ff niet goed van word, is dat als ik n sample van n plaat ofzo wil editten met soundforge,ik steeds op t laatst van dat stuk wat ik wil hebben n TIK hoor.(stel je voor, KICK EN TIK) weet iemand daar iets van:confused:

zirt hier niet goed, maar wel veel collega's zo te zien :P

Dat komt waarschijnlijk omdat je de waveform aan het begin of eind van je file afkapt als 'ie net een grote positieve of negatieve uitwijking heeft. De conus van je speaker volgt die trilling, daarna is er ineens niks dus moet 'ie in no-time terug naar z'n middenstand. Die beweging geeft een tik.

De oplossing is dus zorgen dat je knipt waar de waveform het midden doorkruist, of bijvoorbeeld een heel kleine korte fade-in of -out gebruiken. :)

hier even een rauw stukje nieuwe track, moet nog wel wat aan gebeuren maar is beluisteren waard.

met je bloedkop

graag dit keer wel reacties, liefst bruikbare haha.

Cool stuff , ben benieuwd naar ut eind resultaat.Alleen ik vind het kick te fel' .Pad klinkt zeker leuk ,

Origineel geplaatst door Dystophian
Hoehai hardcoremannetjes!

Ik ben net begonnen aan de bijna onmogelijke klus om een degelijk klinkende remix van Venetian Snares - All The Children Are Dead te maken. Venetian Snares is natuurlijk een stapje verwijderd van oerhollandse hardcore, maar niet gelijk roepen dat het deze draad uit moet. 8~

http://www.havikonline.nl/martijn/Venetian_Snares_-_All_The_Children_Are_Dead_(Dystophian_Remix).mp3

Tot nu toe staan er al een aantal basisstukjes:
- 11/8, lekker makkelijk tellende maatsoort 8o)
- Kickdrum
- D'nB / Jungle achtige drums
- Pad (Synthpad met hevig bewerkt stemgemormel erdoorheen)

Ik ben er zeker nog wel een dag of wat mee kwijt om er echt wat van te maken, maar lijkt dit al ergens op?

Back