Maak een stukje hardcore

http://www.havikonline.nl/martijn/microtonic.mp3

Lekkere dreunen van een testritje met Microtonic in combinatie met wat mooie bitchrush en distortion effecten. Alles vanuit het (bezopen) losse handje ingepingelt, dus helemaal strak is het niet. ;)

@ bacmoaq: Links doen het niet? =(

@bbg: Het eerst nummertje is wat te jumpstylerig, schaam je! 8o) Het tweede nummertje klinkt heel aardig. Eens een keer een ding met een leuke melodie die iets beter in elkaar zit dan de 3noot deuntjes die je zo vaak hoort tegenwoordig. Ik heb wel bezwaar tegen het slechte piano geluid dat je gebruikt, ie is gewoon niet zo mooi. Zet er een andere samplebak achter en je zal zien dat het twee keer zo goed klinkt. Carry on, I like it!

Origineel geplaatst door Dystophian

Lekkere dreunen van een testritje met Microtonic in combinatie met wat mooie bitchrush en distortion effecten. Alles vanuit het (bezopen) losse handje ingepingelt, dus helemaal strak is het niet. ;)

@ bacmoaq: Links doen het niet? =(

@bbg: Het eerst nummertje is wat te jumpstylerig, schaam je! 8o) Het tweede nummertje klinkt heel aardig. Eens een keer een ding met een leuke melodie die iets beter in elkaar zit dan de 3noot deuntjes die je zo vaak hoort tegenwoordig. Ik heb wel bezwaar tegen het slechte piano geluid dat je gebruikt, ie is gewoon niet zo mooi. Zet er een andere samplebak achter en je zal zien dat het twee keer zo goed klinkt. Carry on, I like it!

..en mijn prachtige trax dan =(

Whoops! Zo langs heen gelezen, sorry! Dat mooo.mp3 stukje is natuurlijk retecool. ;) Beetje kort wel, en persoonlijk zou ik voor een beter klinkende distortion gaan. Als het als uberflauw bonustrackje is bedoeld kan het er natuurlijk mee door.

Whoops! Zo langs heen gelezen, sorry! Dat mooo.mp3 stukje is natuurlijk retecool. ;) Beetje kort wel, en persoonlijk zou ik voor een beter klinkende distortion gaan. Als het als uberflauw bonustrackje is bedoeld kan het er natuurlijk mee door.

Whoooooopps!!!11

Origineel geplaatst door boombipbass
meer techno i guess..

en aaaaaaaaaaaaud

En dit is hardcore? (nee, dat zei je zelf al) waarom post je het hier dan? waarom ben je dan de zoveelste grappenmaker met je distortion?
moet ik hier even een paar scheten van mij posten, opgenomen als mp3 met flink wat dist. eroverheen, is dat hardcore jongens

Als dit de hardcore van tegenwoordig is die gewaardeerd word , weetje? dan poost ik hier helemaal niks meer joh, wat een !*&@#$%* zooi
wat is dit nou voor een rare topic jongens

Ohhh wacht, ik moet nu natuurlijk met een 'echt' stukje hardcore komen,om de topic weer ontopic te krijgen, waar de dystophian's dan weer niet op reageren omdat het niet pro genoeg is, jeetje wat een bout topic is dit joh,
ik twijfel er ook totaal niet aan joh, dat meerdere mensen het hier met mij eens zijn, de topic is niet voor niets gedaalt in waardering met de sterretjes he jongens?, maar zou VOORAL je best ook niet is doen, zou lekker uber 'pro' blijven doen net zoals de dystophians jongens, die is echt helemaal pro.

lmao. (ye idd, laughing my ass off)

IK zal het nog eventjes aandikken na een aantal keer naar deze rommel te hebben geluisterd joh........
het lijkt hier wel het idee te zijn dat ales waar distoration overheen gezet is, hardcore is, ga weg man met je jungle apen beets, dit is helemaal geen hardcore joh
totaal geen respect gewoon voor waar hardcore begonnen is heeft deze man.
ik vind dit ja heel vervelend jongens...... maar jullie vinden het natuurlijk schitterend? eindelijk die hardcore door de mangel heen. he???? (het is natuurlijk een groot spel dit)

Ik ben het nou inderdaad is eventjes helemaal zat joh.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door DJ Freez
ik vind dit ja heel vervelend jongens...... maar jullie vinden het natuurlijk schitterend? eindelijk die hardcore door de mangel heen. he???? (het is natuurlijk een groot spel dit)

Ja ik denk dat het een complot is :gaap:

Origineel geplaatst door DJ Freez
En dit is hardcore? (nee, dat zei je zelf al) waarom post je het hier dan? waarom ben je dan de zoveelste grappenmaker met je distortion?
moet ik hier even een paar scheten van mij posten, opgenomen als mp3 met flink wat dist. eroverheen, is dat hardcore jongens

Als dit de hardcore van tegenwoordig is die gewaardeerd word , weetje? dan poost ik hier helemaal niks meer joh, wat een !*&@#$%* zooi
wat is dit nou voor een rare topic jongens

Ohhh wacht, ik moet nu natuurlijk met een 'echt' stukje hardcore komen,om de topic weer ontopic te krijgen, waar de dystophian's dan weer niet op reageren omdat het niet pro genoeg is, jeetje wat een bout topic is dit joh,
ik twijfel er ook totaal niet aan joh, dat meerdere mensen het hier met mij eens zijn, de topic is niet voor niets gedaalt in waardering met de sterretjes he jongens?, maar zou VOORAL je best ook niet is doen, zou lekker uber 'pro' blijven doen net zoals de dystophians jongens, die is echt helemaal pro.

lmao. (ye idd, laughing my ass off)

IK zal het nog eventjes aandikken na een aantal keer naar deze rommel te hebben geluisterd joh........
het lijkt hier wel het idee te zijn dat ales waar distoration overheen gezet is, hardcore is, ga weg man met je jungle apen beets, dit is helemaal geen hardcore joh
totaal geen respect gewoon voor waar hardcore begonnen is heeft deze man.

Ik ben het nou inderdaad is eventjes helemaal zat joh.

Freez.. echt.. als jij zelf de tolerantie niet op kan brengen voor ieder zijn pogingen(serieus of lachwakkend bedoeld) ben je zelf de grootste zwabber. Je spreekt alsof jij Hardcore begonnen bent en dat wij jouw ideeen over hardcore moeten aannemen en vereren. Iedere producer zou op zijn tijd aan zelfspot moeten doen of in ieder geval lollige/minder serieuze producties moeten maken. Dan blijft het nog een beetje leuk. Appelflap..

En ja nou vertel waar is Hardcore voor begonnen dan...? ...als je dat eens echt na gaat zou je achterkomen dat je verhaal hier er kilometers ernaast zit.
En hoezo mogen er geen Jungle Beats in Hardcore voorkomen..?

En zo wat als niemand op jouw brouwsels commentaar wil geven. Doe gewoon niet zo zelfzuchtig. Alsof jij voor iedereen klaar staat. Zo doe je vanaf dag één dat je hier bent. Als iemand commentaar wil geven wees blij en als ze dat niet doen ga je toch iets anders doen met je tijd dan neurotische paranoide gedachten te cultiveren en theoriën te bedenken over hoe 'Hardcore' in elkaar steekt. Hardcore betekent voor iedereen wat anders..... vul het zelf maar in wat het voor jou betekent..... voor mij is het om gewoon lekker van te genieten... en om vrijheid te hebben in mijn muziekstijl omdat ik met Hardcore werkelijk alle kanten mee op kan.... maar voor de ander zal het weer eens wat heel anders zijn. En als ik een nummer niet mooi vind (dat zijn er heel veel) dan luister ik er gewoon niet naar. Leef er mee. Doe je eigen ding.

En by the way.. post je snippets maar gewoon.. daar is deze thread voor. En om nu niet zelf weggemod te worden:
Hier een oude poging die ik hier nog niet ten gehore heb gebracht:
http://members.home.nl/slater/Terrapee_website/Battle_for_the_Chaos_Diamonds_(Live demo)_LBR.MP3

Er wandelen hier inderdaad nog wat onvolwassen mannetjes rond, maargoed.

Lekker stukje herrie, Terra Pee! :) Zowel kickdrum en synths zijn mooie geluiden geworden. Het kritiekpunt dat ik heb is dat het door EQ en reverbation meer lijkt dat het spectakel zich op 50 meter afstand afspeelt in plaats van vlak voor m'n neus. De kickdrum zit bijvoorbeeld voor mijn gevoel veel te ver naar de achtergrond (niet luisterend naar volume, maar naar ruimteeffect).

Bedankt voor je commentaar en uitleg! :okdan:
Ik heb het door dat de kick niet op de goede plek zit. Ik ben eigenlijk niet geduldig genoeg geweest met opnemen. Ik heb het in één take live opgenomen op één kanaal. Nou kan ik niks veranderen. Ik ga deze track binnenkort instrument voor instrument opnemen zodat ik het kan afmixen. Dan zal die wat krachtiger aankomen hoop ik.

Heb ik net gelezen en geluisterd. Wel grappig. Die Bitcrusher is wel gruwelijk. Gebruik ik ook wel vaak maar wel altijd met een filter er achter om de pijn te verzachten :D Die bezopen gevoel zit er wel in.

Origineel geplaatst door bacmoaq
beuken maar ff in een kwartiertje gebouwd:P:dj:

De titel zegt het al Kei Hard. :W Maar het klinkt (vooral op het einde) heel schel. Pijnlijk midden en hoge tonen. Als ik mijn boxen openzet wil ik graag een euforisch gevoel en geen grijns van pijn. Misschien zou een beetje EQ helpen en anders een filter over bepaalde instrumenten.

De titel zegt het al Kei Hard. :W Maar het klinkt (vooral op het einde) heel schel. Pijnlijk midden en hoge tonen. Als ik mijn boxen openzet wil ik graag een euforisch gevoel en geen grijns van pijn. Misschien zou een beetje EQ helpen en anders een filter over bepaalde instrumenten. [/B][/QUOTE]

juist Thnx voor commentaar 8) :okdan: :eureka:

Bacmoaq: Je lead geluid klinkt inderdaad nogal schel tot in het pijnlijke ja, iets nuanceren en dan komt het wel goed. ;) Je kick staat in verhouding misschien iets te zacht en mist wat punch, vooral in de attack fase. Dat is natuurlijk iets wat je met een compressor op zou kunnen lossen. Voor de rest lekker, no nonsense hard raggen kan ik altijd wel waarderen!

Back