[Lounge/Jazz/funk] Liquid

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Hehe, eindelijk weer eens tijd gehad om een track af te maken, en ook nog net op tijd voor de SF 2005 contest :)

Liquid

Het is een crossover tussen lounge, jazz, funk en een vleugje ambient, ik ben benieuwd wat jullie van het eindresultaat vinden. Veel luisterplezier, stilzitten lukt gegarandeerd niet ;)

Laatst gewijzigd:
Komt de Rhodes uit de Le of de RD? Lekker - varieert ook prima. Eigenlijk moet je op 5.05 nog even gauw met de piano een oktaaf aanslaan met een splash cymbal erachter :). Rond 3 minuten is 'ie heel erg goed en verwachtte ik bijna een mix naar een chillout nummer met een dikke breakbeat ;).

Klinkt goed, smaakt naar meer....

Alleen een beetje kort..:confused:

Origineel geplaatst door simple
Klinkt goed, smaakt naar meer....

Alleen een beetje kort..:confused:

Sorry, ben er al achter als je hem download, is het wel de volle 5 minuten..:eureka:

Maar nogmaals klinkt lekker.

Simon

Weer heel lekker en geweldig ingespeeld, zoals gewoonlijk. :halleluja
Bij mij sta je reeds in het mapje 'SF-contest-kanshebbers'.

L E K K U H R R R ! ! ! :walker:

Hele mooie, zuivere sounds. De achtste cymbal ergens halverwege het nummer vind ik wel een beetje mechanisch klinken, maar de drums zijn verder prima.

Ennuh... der zijn dus meer mensen met een mapje "SF Contest 2005 kanshebbers" :D

Klinkt weer lekker!
Echt loungy zeg maar... stilzitten lukt mij prima :), maar dat vind ik totaal geen probleem bij dit soort muziek!

Ik luister nu op laptop speakertjes en daar hoor ik zeg maar geen bas,
maar zal vanavond es op de Genelecs luusteren...

Meesterrrrlijk.

Vraagje.. Ken je een goede drummer die misschien even wil helpen met het inspelen van de track. Het is namelijk echt ZONDE dat er zulke drums onder zitten. Begrijp me niet verkeerd. zeer goede drumpartij enzo. Alleen als dit met een echt drumstel wordt ingespeeld... Nou dan is het een track die je zo op een cd kunt rammelen.

(p.s. ik ken nog wel een drummer die er wel voor in is..)

mooie plaat! :halleluja

Origineel geplaatst door Wous
Meesterrrrlijk.

Vraagje.. Ken je een goede drummer die misschien even wil helpen met het inspelen van de track. Het is namelijk echt ZONDE dat er zulke drums onder zitten. Begrijp me niet verkeerd. zeer goede drumpartij enzo. Alleen als dit met een echt drumstel wordt ingespeeld... Nou dan is het een track die je zo op een cd kunt rammelen.

(p.s. ik ken nog wel een drummer die er wel voor in is..)

mooie plaat! :halleluja

Ik zou zo niet direct een goeie drummer weten die dit in kan spelen, maar het grootste probleem is denk ik de opname zelf. Ik heb geen goeie opnamestudio, laat staan de goeie mics; redelijk essentieel voor de cleane en ietwat electonic sound die ik erin wilde hebben en erin heb gestopt. Maar ik zou het zeker cool vinden om te experimenteren met live drums voor dit soort dingen, kijken wat het verschil is met de wat meer electronic sound.

Ik vind de drums nu alles behalve electronisch klinken... het zijn wel samples, maar wel van akoustische drums. De truc bij dit soort muziek is om de drums heel erg strak, clean en helder te produceren (zeg maar het exacte tegenovergestelde van een grainy 12bit sound), maar dat kan ook met live drums. Daar heb je inderdaad wel hele goede aparatuur voor nodig. Eerder zsou ik je aanraden om samen met een drummer met een goed samplepaket als DFH aan de slag te gaan. Dan kan je een beat programeren, die super echt klinkt maar ook net zo clean als je zelf wilt.

Voor deze 'crossover tussen jazz, funk, lounge en ambient' is gewoon een naam overigens: acid jazz. vooral erg populair in engeland, begin jaren '90 met als bekendste bands incognito en de brand new heavies. Iets wat echt in de richting is van deze track is de band Steps Ahead. Misschien ken je ze al. zo niet, zoek eens een cd. kan je een hoop productionele trucjes van afkijken die typisch zijn voor deze 'lottoballenmuziek' (hihihi)

en oh ja: goeie track!!!

Klinkt erg lekker.

tering , wat ben jij muzikaal :halleluja

de chord progressions zijn echt enorm goed. Goeie track. Gaat naar mijn mening richting de kwaliteit van tracks van incognito.

Echt heel goed gedaan.

een kritisch nootje: de mix en gekozen geluiden vind ik geen recht doen aan het uitstekende arrangement. Daar zou je nog iets verder in moeten verdiepen naar mijn mening. Dan is die echt volledig af.

Klinkt goed en gevarieeerd, lekkere muziek om in een warm land te luisteren aan het strand :)

Ik vind de track muzikaal ook lekker klinken. alleen:
Ik vind het over het geheel toch wat cheesy, die drums moet inderdaad echt ff flink naar gekeken worden. Het mag van mij een stuk viezer allemaal. Die rhodes solo vind ik erg mooi, maar die themaatjes vind ik ook wat kazig. Het is nu inderdaad meer muziek voor de lottoballen ipv een goeie loungeclub. (maar misschien wil je dat ook wel) :)

Back