Evolver roddels

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hanz

Anonieme Analogist
Ben alweer een tijdje dik tevreden met m'n Poly Evolver Rack, maar het bloed blijft kruipen waar het niet gaan kan.
Dan blijf je toch dromen over een keys versie, met al die mooie knoppies, maar ja... nog 4 stemmen erbij zou overdreven zijn...

Nou hoorde ik laatst via-via (the names have been changed to protect the innocent) dat er nog wat op stapel stond bij Dave Smith Instruments. Er wordt al een tijdje gespeculeerd over een MEK (Mono Evolver Keys) - een soort van 21e eeuwse Sequential Pro-One. Moet zeggen, dat lijkt me best prettig...

Aangezien ik Dave toch nog een support vraagje moest stellen, heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken, en het 'm op de man af gevraagd... :D
Zoals gebruikelijk eigenlijk, kwam er binnen 24 uur antwoord:

Hi Hans

... (support vraagje beantwoord) ...

We usually do not comment on new products in development, but if you check back in about a month, we'll have a new product announcement!

Cheers,

Dave Smith

Spannend! Wie weet er meer? Wordt het inderdaad de MEK?

Een Amerikaanse vriend van me stuurde ook die vraag...

dit was zijn antwoord:

Hi Tyler- No plans for a desktop unit like you describe, but we will have something new that will be announced in a month or so... stay tuned! Cheer, Dave Smith

ik ben benieuwd:)

Ff rekenen.. als ik kijk naar wat een keys versie meer kost t.o.v. van een rack poly evolver, dan is dat al gauw 1000 euro. Vraag ik me af in welke prijsklasse zo'n MEK terecht gaat komen.

Hoe dan ook, erg interessant is het sowieso :okdan:

Hmm...
Ik heb wat dubbele gedachten over de evolver.

De meeste clips op de DSI site spreken me niet zo direct aan, maar ik heb wel het gevoel dat het een heel flexibel en interessant instrument is;
De link die Hanz hier laatst gaf had wel mooie MP3 vond ik.

Voor mij is keyboard versie te groot, en de rack versie te kaal qua bediening (Ja, ik ben soms een zeikerdje).
Ik zou willen dat ie een key-loze module versie met veel knoppen uitbracht.

Ik hou z'n site wel in de gaten, na dit nieuws hier

Origineel geplaatst door levka
De meeste clips op de DSI site spreken me niet zo direct aan, maar ik heb wel het gevoel dat het een heel flexibel en interessant instrument is;

Hmm, helemaal met je eens. Het lijkt wel of ze met de demo's willen laten horen wat voor rare f*cked up geluiden je ermee *kan* maken, alleen maar omdat het mogelijk is.
Da's leuk, maar geeft een vervormd beeld. (no pun intended)
Gelukkig kan je 'm in de praktijk ook echt prima als 'gewone' fijn klinkende analoge bak gebruiken met een boel leuke opties. Ik was bang dat een poly-versie misschien overdreven zou zijn, omdat 1 stem al zo dik kan klinken, maar ook dat valt mee. Je kan er bijv. prima zijdezachte padjes uit trekken.

Wat zou ik het liefst willen dat Dave uitbrengt?
Eigenlijk gewoon een dedicated control panel met alle knopjes, want de PER (rackversie) is gewoon erg kaal.
Als er dan nog een extra stem in zit, is me dat prima, zolang de 'link' functie blijft gehandhaaft (zodat je de 4 + 1 stemmen naadloos kan integreren, net als bij de overige evolvers).
En natuurlijk weet ik ook dat je een PER prima kan aansturen met MIDI cc control-doosjes, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde... ;)

Laatst gewijzigd:
Hanz, is een gewone Evolver dan niet een optie?
Okay, editten gaat via een matrix maar je hebt dan toch 8 knoppen en gelijk een extra stem

Jij weet toch? Nieuwer is altijd beter! :D

Origineel geplaatst door Hanz
Jij weet toch? Nieuwer is altijd beter! :D
Daarooom, 'k heb onlangs een Evolver met os 3.1 gekocht. Nieuwste van het nieuwste ;)

Het is om gek van te worden.....ik ben al zo nieuwsgierig naar die Evolver en nu komen ze ook nog hiermee. Het wordt steeds moeilijker om nee te blijven zeggen zo; wat een mooie bak zeg! En ik weet dat het niet vernieuwend is of zo, maar die houten zijkantjes zijn weer om te :W

Zijn de specs nu op het keyboard na helemaal hetzelfde als die van de originele Evolver, of zijn er nog extra verrassingen? De sequencer is toch wel gebleven mag ik aannemen?

Meer discussie hier: http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1121778

Zover ik begrijp zit de sequencer met bijbehorende draaiknopjes er nog gewoon op... :halleluja

MEK.jpg

Bericht door een moderator:
Ik leg even een slotje op deze thread... gaarne verder in https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=56421

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back