Nummer van Amon Tobin gezocht

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
Ik hoorde net op Studio Brussel een te v-e-t-t-e plaat.. was wat hiphop achtig. stevige hop. Met naar het einde toe een geflipte drumsolo. De plaat bleek van Amon Tobin te zijn! Is er kans dat iemand weet waarover ik het heb? :Z .... maar die gast heeft nog wel nummers met nette drumsolos van een paar minuten zeker... ?

Ik heb bijna alle tracks van Amon Tobin.. maar met alleen deze info weet ik echt niet welke track je bedoelt.. =(
Weet je nog hoelang de track ongeveer duurde? Hoe klonk de track (wat voor 'n sounds etc?).... zaten er herkenbare (spraak)-samples in..?

ik zoek inderdaad een speld in een hoop hooi....
de track had geen vocals of speeches. Enkel een zware hiphop beat met wat sax of trompet samples. Het was een vrij lange track. Hij was ééntonig totdat de drumsolo begon. Het stuk voor de drumsolo was zuiver knip en plak werk. Ik denk dat ongeveer alles gesampled was.. Er kwamen in het eerste stuk ook wat spacy geluidjes in
oh ja.. dit was 1 van de eerste nummers die ik hoorde van deze heer. 8o) :o: 8o) :o:
.. ik denk dat ik beter eens naar een platenzaak stap ..

je kan natuurlijk op de website van stubru gaan kijken ,misschien is er een eventuele playlist (een vriendelijk telefoontje kan ook wel lukken )

Beetje gaan luisteren in een platenzaak lijkt me idd het beste idee.. grote kans dat de track die je bedoelt op de CD 'Bricolage' of op z'n eerdere CD 'Adventures In Foam' (onder de naam 'Cujo') staat... op die CD's staan veel van z'n (minimalere) hip-hop tracks... maar vergeet vooral niet z'n albums 'Permutations', 'Supermodified', 'Out From Out Where' (die is echt geniaal!) en z'n nieuwste album 'Chaos Theory' (soundtrack voor het spel Splinter Cell) te beluisteren...

Ook heeft Ninja Tunes laatst nog een Amon Tobin 'Solid Steel'-mix CD uitgebracht die echt erg goed is... enorm goed gemixt (van Amon Tobin naar AFX, Exile, Dizzy Rascal, The Velvet Underground en weer terug.. erg skilled).

Succes in ieder geval..ohja... in de track 'People Like Frank' samplede Amon Tobin uit een film van je favoriete regisseur :D
Uit 'Blue velvet' dus... People Like Frank... hehe... ;)
In een andere track samplede hij 'Eraserhead'... 'Should I just cut 'em up like regular chickens? ...Yeah,yeah, just...cut 'm up like regular chickens!' ... eerie...;)

Of je kijkt even op de site van studio brussel en komt er achter dat het Sordid van Amon Tobin is.

Re: Nummer van Amon Tobin gezocht

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Ik hoorde net op Studio Brussel een te v-e-t-t-e plaat.. was wat hiphop achtig. stevige hop. Met naar het einde toe een geflipte drumsolo. De plaat bleek van Amon Tobin te zijn! Is er kans dat iemand weet waarover ik het heb? :Z .... maar die gast heeft nog wel nummers met nette drumsolos van een paar minuten zeker... ?

Klinkt als "Four Ton Mantis"

Back