Mijn broer zat op keyboardles maar uiteindelijk gebruikte ik dat ding meer dan hij om wat met geluiden en noten te pielen. Mijn vader had een Synthesizer Greatest cassette gekregen die ik leuker vond dan hij. Daarna eerste productiestapjes gemaakt met Fasttracker op de PC terwijl ik vooral naar muziek van Bonzaï Records luisterde. Een bewuste herinnering was een schoolfeest in 1996 waar ik voor het eerst "Insomnia" snoeihard op de speakers hoorde. Ik had toen zoiets van "dit wil ik ook leren maken".
Later tijdens een bijbaantje bij de Free Record Shop werkte ik samen met Harco Pront, wat voor mij een enorm inspirerend persoon was. Enorm aardige vent met een compleet andere kijk op muziek en hij had een Minimoog waarmee hij een remix van één van mijn eigen tracks had gemaakt. Dat klonk qua sound en creativiteit een miljoen keer beter dan wat ik zelf maakte, dus toen was de interesse voor synths definitief gewekt en wist ik dat er nog een hele wereld voor mij te ontdekken viel. Later via een andere FRS collega en concullega's van de Sounds heel veel nieuwe muziek ontdekt, vooral in de synthwave, indie, triphop, ambient en industrial hoek. Van de Kraftwerk-klassiekers en Tangerine Dream, via Boards of Canada tot Clan of Xymox en Laibach. En tegelijkertijd luisterde ik ook veel ska, metal en game soundtracks, dus mijn algemene muzieksmaak werd één grote blend van verschillende genres, terwijl ik qua muziekproductie vooral in de synth-hoek bleef. En gelukkig is daar heel veel mogelijk.