Welk nummer/album bewoog jou tot het maken van muziek ?

Classic videogame muziek heeft me meer geinspireerd dan welk album dan ook.

Turrican, megaman, ducktales, castlevania, shovel knight, rodland, secret of mana, final fantasy, streetfighter, DKC, gargoyles quest, legend of zelda, bubble ghost... (list goes on)

Oh.. deze vond ik ook altijd leuk om te horen.. mooie geluiden.. En er dan later achter komen dat ze gewoon uit Twente (NL) komen..

ja die Neu! ken ik zeker wel, een heerlijke cadans en droom nummer

Die krautrock scene met Cluster, Liebezeit, Holger Czukay enzovoorts is fucking awesome

Van kind af een groot liefhebber van allerlei soorten muziek geweest. Toen ik 8 was kwam Atom Heart Mother uit. Dat werd 's avonds door mijn ouders keihard gedraaid. Een paar jaar later kreeg ik van mijn moeder Wish You Where Here kado. Deze behoren nog altijd tot mijn favorieten.
Zelf keyboard spelen begon pas op mijn 18de. De vader van een vriend speelde orgel. Met name Bach intrigeerde mij.
Toen zelf begonnen. Eerst een eenvoudig orgeltje. Later een piano en een EP en een synthesizer voor de band.
Nog later toelating gedaan voor het conservatorium en een jaar piano gestudeerd.

Bij mij is het een mix van LP's/Singles en artiesten die vroeger thuis over de vloer kwamen en een oom die diep in de muziek zat.

Albums/Singles: Diverse Pink Floyd, JMJ Concerts in China, David Bowie - Sense of Doubt & Warszawa van de Christiane F Soundtrack, Philip Glass Koyaanisqatsi (ook de film) & Donna Summer- I Feel Love.

Artiesten: Larry Cole (Steinbachek), Roger Waters, Robert Smith & uncle Christopher

Toen ik 8 was kwam Atom Heart Mother uit. Dat werd 's avonds door mijn ouders keihard gedraaid. Een paar jaar later kreeg ik van mijn moeder Wish You Where Here kado. Deze behoren nog altijd tot mijn favorieten.
Toch wel bijzonder dat 3 SF leden Atom Heart Mother noemen als hun inspiratie voor synthesizers.

De eerste keer dat ik echt ondersteboven was van electronische muziek was toen ik als 18 jarige ape stoned naar het album In Sides van Orbital luisterde tijdens een avondwandeling.

Het heeft me niet direct gemotiveerd om het zelf te gaan maken, maar wel aangezet om veel meer electronische muziek te gaan beluisteren, het maken kwam later pas.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
De eerste keer dat ik echt ondersteboven was van electronische muziek was toen ik als 18 jarige ape stoned naar het album In Sides van Orbital luisterde tijdens een avondwandeling.

Het heeft me niet direct gemotiveerd om het zelf te gaan maken, maar wel aangezet om veel meer electronische muziek te gaan beluisteren, het maken kwam later pas.

Gaaf album ja! Die heeft mij ook door menig benevelde avond getrokken in die tijd :D

Toch wel bijzonder dat 3 SF leden Atom Heart Mother noemen als hun inspiratie voor synthesizers.
Niet zozeer voor synthesizers wel voor muziek in het algemeen. De liefde voor synths kwam o.a. met Wish You Where Here
Verder ben ik meer een keyboardman en kan ik enorm genieten van de samenklank van de Hammond met de viool en vervolgens de el. gitaar in Atom Heart Mother.
Overigens was de vraag welke albums hebben geinspireerd tot het maken van muziek (niet speciaal met synthesizers)

Laatst gewijzigd:
Back