Een hele goede dag.
Ik zit me hier nu al enige tijd de haren uit mijn hoofd te trekken: Ik twijfel er geen seconde aan dat ik iets ongelooflijks simpels over 't hoofd zie.. maar ik heb wel even iemand nodig die me dat simpele ding aanwijst..
Dit is de situatie:
Ik ben in bezit van een Korg Triton (hoera ende hoezee), een PC met SB Creative 24-bit, Cubase SX (laatste versie met patches), en, sinds vandaag, een Phonic MIDI Hub.
Netjes volgens de instructies heb ik de MIDI Hub geinstalleerd (wat erop neer komt dat je 'm erinprikt, en klaar is Klara). Inderdaad, de Hub wordt als een Audio Device ingesteld. So far, so good.
Nu start ik Cubase SX op, maar.. als MIDI device zie ik geen USB Audio Device, wat dus wel zou moeten.
Nu heb ik geprobeerd:
- Hub opnieuw installeren (na verwijderen oude apparaat)
- Enableemulated en noreportfilter in de rootmap van Cubase geplaatst
- Onboard MIDI uitgeschakeld
- Etc
- Etc
Alles wat ik kan bedenken.. maar Cubase vertikt het om de Hub als MIDI device te aanschouwen!
Wellicht ligt het aan Cubase, dacht ik, dus ik installeerde de demo versie van Sonar.. maar ook daar, geen MIDI hub als MIDI device. Ook twee andere pakketjes, zelfde verhaal.
Toen installeerde ik de Hub op m'n laptop. Sonar erop.. en .. geen MIDI device!
Op mijn andere PC.. hetzelfde verhaal..
Dus mijn conclusie: KAPOT!
Naar de winkel.. mijn verhaal gedaan.. en aldaar prikt de beste man het hubje in de daar aanwezige machine en..
HOP! MIDI Device (in een oudere versie van Cubase). Werkte als een trein!
Dus, niet kapot. Thuis weer aangesloten, en geen succes.
Ik ben enigszins ten einde raad. Wie kan mij hier uit de brand helpen ?
Alvast bedankt!
Ik zit me hier nu al enige tijd de haren uit mijn hoofd te trekken: Ik twijfel er geen seconde aan dat ik iets ongelooflijks simpels over 't hoofd zie.. maar ik heb wel even iemand nodig die me dat simpele ding aanwijst..
Dit is de situatie:
Ik ben in bezit van een Korg Triton (hoera ende hoezee), een PC met SB Creative 24-bit, Cubase SX (laatste versie met patches), en, sinds vandaag, een Phonic MIDI Hub.
Netjes volgens de instructies heb ik de MIDI Hub geinstalleerd (wat erop neer komt dat je 'm erinprikt, en klaar is Klara). Inderdaad, de Hub wordt als een Audio Device ingesteld. So far, so good.
Nu start ik Cubase SX op, maar.. als MIDI device zie ik geen USB Audio Device, wat dus wel zou moeten.
Nu heb ik geprobeerd:
- Hub opnieuw installeren (na verwijderen oude apparaat)
- Enableemulated en noreportfilter in de rootmap van Cubase geplaatst
- Onboard MIDI uitgeschakeld
- Etc
- Etc
Alles wat ik kan bedenken.. maar Cubase vertikt het om de Hub als MIDI device te aanschouwen!
Wellicht ligt het aan Cubase, dacht ik, dus ik installeerde de demo versie van Sonar.. maar ook daar, geen MIDI hub als MIDI device. Ook twee andere pakketjes, zelfde verhaal.
Toen installeerde ik de Hub op m'n laptop. Sonar erop.. en .. geen MIDI device!
Op mijn andere PC.. hetzelfde verhaal..
Dus mijn conclusie: KAPOT!
Naar de winkel.. mijn verhaal gedaan.. en aldaar prikt de beste man het hubje in de daar aanwezige machine en..
HOP! MIDI Device (in een oudere versie van Cubase). Werkte als een trein!
Dus, niet kapot. Thuis weer aangesloten, en geen succes.
Ik ben enigszins ten einde raad. Wie kan mij hier uit de brand helpen ?
Alvast bedankt!