Vervormd geluid uit versterker?

Resonance

Turn up the reso!
Ik ben ff bezig met een andere routing van mn setup ...

en het gaat er (tijdelijk) op neer komen dat ik het geluid uit mn geluidskaart direct naar mn versterker moet routen.
dus niet eerst naar mn mixer zoals ik gewend was...

nu is dit al een oude versterker maar zeker geen slechte (Sony F319R)

wat ik me afvroeg, in hoeverre is dit geluid betrouwbaar?

Als ik mn DT-990 koptelefoon erop aansluit voor het afmixen..... is het hoog en laag nog betrouwbaar?
Of geeft het direct afmixen vanaf mn mixer een beter resultaat?

en dan ff buiten beschouwing dat mensen behringer mixers ruk vinden of dat de DT-990 iets teveel laag weer geeft.

Nu zie ik al een voorspelbaar antwoord komen: Probeer het gewoon eens uit .....

Maar voordat ik overal achter ga kruipen om kabels los te rukken, ben ik eerst benieuwd naar wat ik kan verwachten, want als het niet aan te raden is bespaar ik me de moeite en koop ik eerst wel meer inputs/outputs

--edit--

betekend dit nog iets? dit staat op mn versterker..

Spontaneous Twin Drive Super Legato Linear amplifier

t zegt me zelf niks, misschien is t gewoon een tekst die nergens op slaat om m wat op te vrolijken..
maar misschien heeft iemand er iets aan voor t antwoorden van mn vraag

Origineel geplaatst door Backdrop
Anders wordt ik er wel vrolijk van. :dubbel:

hehe die teskt viel me eigenlijk net pas op na al die jaren (of ik nam nu eindelijk eens de moeite het te lezen) :D

anyways..... ik heb toch maar ff de moeite genomen wat kabels te verwisselen en een kleine test (met koptelefoon op) uit te voeren

en het geluid wat ik normaal direct uit mn mixer hoor met de koptelefoon lijkt helderder

dus nu de ham vraag .... welk geluid moet ik nu vertrouwen?
het geluid uit mn pc wat direct naar mn mixer ging of het geluid wat nu direct naar de versterker gaat?

Het lijkt me dat als het geluid direct van je geluidskaart naar de versterker gaat, er minder kans op vervorming e.d. is dan als dat je mixer er nog tussen zit. Zolang je geluidskaart outputs en je versterker inputs compatible zijn (signaalniveau, impedantie etc.) tenminste.

Origineel geplaatst door Backdrop
Het lijkt me dat als het geluid direct van je geluidskaart naar de versterker gaat, er minder kans op vervorming e.d. is dan als dat je mixer er nog tussen zit.

ja hier zat ik ook aan te denken ... een mixer geeft toch een groot deel karakter aan je sound ....
al weet ik niet hoe neutraal dit is met alle eq settings op 0

maar goed stel dat t zo is .. dan moet ik tot de conclusie komen dat ik dus veel dingen verkeerd heb afgemixed aangezien t geluid stukje wat ik testte mooier klonk uit mn mixer dan uit de versterker :confused:

ja als ik over de boxen luister wel .....maar dan zat het mengpaneel er ook tussen...

maar als ik dus over de koptelefoon luister die toen dus in de mixer zat die rechtstreeks het geluid uit de pc kreeg
klonk het helderder dan wanneer ik nu met de koptelefoon in de versterker zit die nu rechtstreeks het geluid uit de pc krijgt

ben benieuwd in hoeverre de mixer of de versterker het neutrale geluid beinvloed ....

Re: Vervormd geluid uit versterker?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Spontaneous Twin Drive Super Legato Linear amplifier
Spontaneous Twin Drive:
Independent power supplies feed the sensitive voltage amplifier stage and the power amplifier stage separately. This prevents the power stage from draining power from the Class A voltage stage. In listening terms this translates into reduced noise and wider dynamic range.

Kortom 2 voedingen ipv 1 :)

Super Legato Linear:
Improves the performance of the voltage and power amplification stages by removing crossover distortion to the inaudible frequency range.

Hmm, het weghalen van vervorming in onhoorbare frekwenties... 't zal wel ergens goed voor zijn, hè...

t klinkt iig mooi, heb verder geen verstand van versterkers .....

weet nu nog steeds niet welk geluid neutraler is .... direkt uit mn versterker of mn mixer ....

Re: Re: Vervormd geluid uit versterker?

Origineel geplaatst door MrM
't zal wel ergens goed voor zijn, hè...

Zolang het maar niet spontaneous disintegration is :D

Super Legato Linear:
Improves the performance of the voltage and power amplification stages by removing crossover distortion to the inaudible frequency range.

Hmm, het weghalen van vervorming in onhoorbare frekwenties... 't zal wel ergens goed voor zijn, hè...
volgens mij staat er dat de crossover distortion in 't onhoorbare spectrum geplaatst wordt.

Re: Re: Re: Vervormd geluid uit versterker?

Re: Re: Re: Vervormd geluid uit versterker?

Origineel geplaatst door divi
volgens mij staat er dat de crossover distortion in 't onhoorbare spectrum geplaatst wordt.

Tja, ligt eraan hoe je het leest; remove = verwijderen, move = verplaatsen.
Remove is volgens mij niet herplaatsen maar weghalen.
't kan natuurlijk ook foutief op de site staan waar ik de oorspronkelijke quote vandaan gehaald heb...

Re: Re: Re: Re: Vervormd geluid uit versterker?

Re: Re: Re: Re: Vervormd geluid uit versterker?

Tja, ligt eraan hoe je het leest; remove = verwijderen, move = verplaatsen.
Remove is volgens mij niet herplaatsen maar weghalen.
't kan natuurlijk ook foutief op de site staan waar ik de oorspronkelijke quote vandaan gehaald heb...
er staat wel "remove... to..." wat niet klopt.
volgens mij had het "remove from" ofwel "move to" moeten zijn.

maar goed, lekker boeiend allemaal!

Dat klopt, je kunt het lezen alsof ze bepaalde vervorming omhoog pompen naar de onhoorbare gebieden. Ik weet dat dit een techniek is die bij DAC's wordt gebruikt; je kunt de meeste ruis over de sample frequentie heentillen, waardoor er digitaal wel ruis is, maar na de conversie is er analoog ineens veel minder ruis; die zit allemaal in een gebied dat tgv de samplefrequentie eruit gefilterd is. Maar om dit analoog te doen?

Ik ga straks eens mn koptelefoon direct in mn geluidskaart proppen ....
heb ik alleen wel mono geluid maar dan weet ik iig wel welke van de 2 (mn mixer of versterker) het geluid meer vervormde....

eigenlijk erg simpele oplossing ..... sla mezelf echt voor mn kop dat ik of iemand die deze topic gevolgt heeft hier niet eerder aan gedacht heeft....:stupid

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik ga straks eens mn koptelefoon direct in mn geluidskaart proppen ....
heb ik alleen wel mono geluid maar dan weet ik iig wel welke van de 2 (mn mixer of versterker) het geluid meer vervormde....

eigenlijk erg simpele oplossing ..... sla mezelf echt voor mn kop dat ik of iemand die deze topic gevolgt heeft hier niet eerder aan gedacht heeft....:stupid
Misschien niks ermee temaken maar je kan de soundsetup onder XP op Headphones zetten.
Verbeterd de sound van je headphones en what you hear is what you get!8)

Back