[Gem] ProMega/ RD 700SX / XK-3

Bman

Nieuwkomer
BAM!

Daar we weer, (waarschijnlijk)

Ben op zoek naar ervaringen met ProMega 2 / RD 700SX...

Ook, wie koopt er wel eens in Duitsland?.. Is dat spul daar goedkoper...

Ben zoekende naar nieuwe gear.. heb advies nodig.. Piano ( o.a.) geluid moet perfect zijn....

Thanks,

Ik heb een Promega3. Heeft hetzelfde geluid als de 2. Pianogeluid is perfect. In Duitsland is veel gear inderdaad goedkoper. Of dat ook zo is voor een Promega, kun je gemakkelijk zelf uitvissen.

GEM heeft een nieuwe digitale piano uit, de prp 700, die zal zo rond de 1000,- euro gaan kosten. De prp 800 is hetzelfde maar met boxen. Kijk eens op deze website
Hier staat een adviesprijs van 1195,-. Daar kan dus nog iets vanaf :)

Als je voor een RD700sx zou gaan dan kun je die voordeliger kopen in Belgie, http://www.keyboardshop.com
Deze site is van muziekhandel Piens. De RD700sx kost daar 1651,-

de RD700sx vond ik lekkerder spelen dan de promega, beide hebben een mooie piano sound.

Qua sound kan ik de rd700-sx warm aanbevelen (ik gebruik een expansionboard met dezelfde piano samples: de srx-11). Over touche kan ik weinig zeggen. Ik heb op zowel de promega als op de rd-700 gespeeld. Ik vond ze beide prettig spelen. Je moet toch altijd wennen aan het touche van een klavier. Met het kopen in Duitsland heb ik goede ervaringen qua prijs en levering heel prima en prettig(Thomann en Music Store). Ik heb nooit narigheid gehad met de spullen die ik daar kocht (de oudste een UAD kaart al meer dan 3 jaar terug gekocht maar nog steeds prima), dus over service kan ik niet zoveel zeggen (ik denk dat dat een minpunt kan zijn aan kopen in het buitenland).

Heb RD-700sx gekocht.

Boeke music in Duitsland had een Demo model. aanbieding.

Gisteren voor 't eerst mee opgetreden, en bevalt prima!!

Ga die 700Sx nog es proberen, maar geen speakers, maja wel meer features dan de P250... moeilijk en die laatste is al oud, dus misschien volgend jaar wel nieuwe? Tot nu toe vond ik alle rolands zwaar tegenvallen en het feit dat de yamaha nog eens 7 kilo zwaarder is (hoeveel door de boxen?) doet me vermoeden dat het mechaniek toch wat beter realistisch is.

Duitsland is niet niet echt goedkoper. Meestal zelfs duurder of je moet al 100 euro afdingen ofzo. Kijk ook es op www.dirkwitte.nl

Als ik eventjes reclame mag maken; ik heb een GEM Promega 3 te koop. Zie m'n signature voor meer info.

Back