A3000 met SCSI aand een PC

NorthernLightX

Prutser
Ik heb eindelijk mijn 19"rackje af en grootendeels ingericht en bekabeld (flightcase, zelf gemakt, plaatjes op verzoek :) ) en nu dus ook voor het eerst mijn A3000 aan mijn PC gekoppeld middels een SCSIkabel. De kaart is een Adaptec 2904, welke alleen nog de sampler aan de chain heeft hangen, maar hier komt in de nabije toekomst ook een CDRomspeler bij.

het vreemde is dat Windows 2000 de sampler niet alleen gelijk herkende, maar dit niet 1 keer maar 8 keer deed. En ik kan nergens een driver vinden, dus staan er nu 8 mooie gele vraagtekens in mijn Device Manager. Kan iemand vertellen waar ik een goede driver kan vinden?

Tweede vraag is welk programma het beste is (meningen graag, inderdaad) om de sampler via de PC te editten? Ik heb al gehoord over Diskey, bZone, en een programma van Yamaha zelf...?

1) geeft nix..gewoon laten staan..als ie de volgende keer weer vraagt 8 keer op ignore of cancel rammen....is normaal, er is ook geen driver voor nodig

2) www.bzone.be

Olaf

bZone is dus het beste, ik had al zo'n vermoeden... ;)

Maar ik zie ook dat bZone geen gebruik maakt van SCSI, of doet geen enkele van die programma's dat?

nee scsi is niet geschikt voor editing van de synth zelf..daarvoor moet je gewoon MIDI gebruiken....maar ik neem aan dat je gewoon een MIDI interface aan je PC hebt?

nee heeft er nix mee te maken....is gewoon normaal bij de yamaha samplers

Origineel geplaatst door olafmol
nee scsi is niet geschikt voor editing van de synth zelf..daarvoor moet je gewoon MIDI gebruiken....maar ik neem aan dat je gewoon een MIDI interface aan je PC hebt?

Effe miereneuken :geslaagd: : remote editing van een synth of sampler kan in principe met eender welk protocol, dus net zo goed SCSI, FireWire, USB of noem maar op. Bv. Emu maakt zelf een stuk software om hun samplers te editeren via SCSI.

bZone heeft gewoon voor de meest instapklare oplossing gekozen door de editing van de A3000 via midi te doen. Lekker simpel : hoef je geen SCSI kaart bij te kopen.

Het is vergelijkbaar met sommige control surfaces :
Logic Control van Emagic / Mackie communiceert via midi
HUI van Mackie gebruikt ook midi
ProControl van Digidesign gebruikt FireWire
US-428 van Tascam gebruikt USB

Bzone en a3kdisky zijn verschillende programma's.
Bzone is handig om via midi parameters van geluiden in je sampler te editten. A3kdisky is een programma om samples van en naar de harde schijf in de a3000 te schrijven via scsi. Maar dit werkt alleen als je je harde schijf van je a3000 aan de scsi chain tussen de pc en de a3000 hebt hangen.

Origineel geplaatst door 4-Tek
Bzone en a3kdisky zijn verschillende programma's.
Bzone is handig om via midi parameters van geluiden in je sampler te editten. A3kdisky is een programma om samples van en naar de harde schijf in de a3000 te schrijven via scsi. Maar dit werkt alleen als je je harde schijf van je a3000 aan de scsi chain tussen de pc en de a3000 hebt hangen.

Mooi, dan heb ik ze dus allebei nodig 8o)

Zoals je kon lezen heb ik hem inderdaad aan de PC hangen, binnenkort komt er in die chain ook nog een cdrommetje, dus dan wordt het helemaal leuk.

En Olaf, in mijn sig staat ook mijn MIDI interface vermeld. Die moet toereikend zijn.

Thanks, guys.

Back