Moderatie na hulpverzoek over (vermeende) illegale software

Moderatie bij vermoeden van illegale software

Moderatie bij vermoeden van illegale software

Ik vind die Yoozer echt te ver gaan. Stelt iemand een vraag over Nuendo, moet hij een krant een een doos laten zien omdat Yoozer zeker wil weten dat vrager geen illegale Nuendo-versie gebruikt.

Man, man, zijn wij roomser dan de paus....
Kijk, tis leuk om hier af en toe langs te komen, maar dit lijkt op bedilzucht.
Ik zou zeggen, Yoozer, kap daarmee, want dit lokt duikgedrag uit. We zoeken wel een ander forum.

Houdoe!

Ja die Yoozer gaat echt te ver. Altijd wel willen uitleggen hoe een bepaald geluid is gemaakt of welke techniek je het beste kunt gebruiken om jouw doel te bereiken. Dat alles in bijna alle gevallen op een vriendelijke laagdrempelige manier. Echt heel vervelend gedrag is dat inderdaad :D
:engel:

De krant is voor de datum.. Ik vind de kritiek onterecht trouwens, uitleg van hem uit andere thread;

"Als er iemand zegt dat ze zowel Nuendo als FL Studio hebben begint er een alarm te loeien; als je de eerste hebt houd je je over het algemeen niet met de tweede bezig.

Als er iemand wil weten hoe ze iets copy+pasten (of een andere simpele vraag) in Cubase begint er ook een alarm te luiden; je hebt de duurste versie van een ingewikkeld programma en kan daar niet achter komen? Dan nog; legale Cubase-bezitters hebben een compleet forum voor zichzelf; stukken meer succes als je daar gaat zoeken in plaats van hier. Gek genoeg gebeurt dat niet. Da's niet om mensen weg te jagen hier die Cubase-vragen hebben; het is alleen vrij obvious dat als daar de meeste kennis zit je daar als eerst gaat kijken."

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Mag een forum niet gewoon z'n eigen regels maken en handhaven? Dat het geen krakershol wil worden is wel te begrijpen toch?

als ze idd met dat soort simpele vragen komen terwijl ze hebben gekozen om een moeilijk pakket te gaan gebruiken dan is het inderdaad wat dubrojeuz te noemen...

maar pas op!!! zeg nooit dat ze de vokking handleiding moeten lezen want dan kan je zo maar minimaal voor een weekje worden ge harrie banninkt omdat je nieuwe leden op hun kloten hebt gewezen :bekdicht:

De krant is voor de datum..
hehe het bin laden funiest home videos principe? :D

Ik begrijp de reactie van Yoozer wel hoor (al had 'ie het misschien een beetje tactischer kunnen uitdrukken). Het gebeurt best vaak dat er (door relatief nieuwe leden) dit soort vragen gesteld worden waar je vrij snel uit kunt opmaken dat iemand:
1. In ieder geval blijkbaar nog niet de moeite heeft genomen de handleiding door te nemen, danwel zelf tijd besteden aan proberen / experimenteren.
2. Iemand dus eigenlijk te lui is om de software te leren en zich alles wil laten voorkauwen.
3. Misschien niet eens een handleiding heeft -> waarschijnlijk dus een illigale versie heeft.
4. Ook niet de moeite heeft genomen om deze te downloaden. (wat gewoon kan bij Steinberg volgens mij)

Wanneer je dus voor de zoveelste keer een dergelijk topic tegenkomt dan kan ik me voorstellen dat je (als moderator) er een beetje klaar mee bent. :doei:

handleiding lezen hoort er gewoon bij mits je jezelf serious neemt... moesten wij ook in onze (pre internet) tijd...

Weet je... ik vond het altijd leuk om bij een nieuw apparaat met de handleiding in de hand je verse aankoop te leren kennen (vaak ook lang voor gespaard). Kopje Thee erbij, en dan beginnen op pagina 1: "Hartelijk dank voor de aanschaf van de....."

Oeh, kijk, ik heb fans!

Ik vind die Yoozer echt te ver gaan. Stelt iemand een vraag over Nuendo, moet hij een krant een een doos laten zien omdat Yoozer zeker wil weten dat vrager geen illegale Nuendo-versie gebruikt.

Nuendo 4 kost 1700 euro. Bij de gekochte versie zit een supermooie handleiding en op Cubase.net en op forum.nuendo.com krijg je alle support die je nodig hebt. Dat is de eerste lijns hulp die je aan dient te klampen na U.T.F.S. en R.T.F.M. Wij tolereren hier geen illegale software.

Kijk, tis leuk om hier af en toe langs te komen, maar dit lijkt op bedilzucht.
Kijk, nee. Daar heb je het mis. Als jullie langskomen wordt dit mooie forum gevuld met onzinnige kut-discussies waar mensen de meest stomme, basic vragen stellen omdat ze het niet in hun gekrompen harses doorkrijgen dat ze wellicht ook eens moeten kijken naar dat PDFje dat bij hun Nuendo.4.Cracked.4.REAL-AiR.torrent zat.

Ik wil hier goedverdoeme interessante topics, niet "hoe copy paste ik een stukje wavefile HELP IK KAN NIKS ZELF".

De "straf" voor illegaal softwaregebruik is heel eenvoudig: zoek het lekker zelf uit hoe alles werkt. Word je hard van. Verder zorgt het er voor dat je slimmere vragen gaat stellen; het rode licht begint te branden bij domme vragen en patsen met te dikke software.

Roomser dan de paus ben ik zeker niet, want zo heb ik het zelf ook mogen doen, en op een gegeven moment zeg je gewoon "verrek, dit is een stuk software waar ik 1.5 jaar gebruik van ga maken, en uitgespreid over die tijd kost me een legale versie 800 / 1.5 / 365 = minder dan 1.50 euro per dag, en da's minder dan ik per week uitgeef aan uitgaan. En hee, ik heb nog niet eens die versie van 800 euro nodig, maar Cubase Studio 5 doet alles wat ik nodig heb al voor 339 euro!"

En dan heb je ook nog niet eens de allervetste SX Ultra Happy Schoolgirl Alpha Gold edition nodig, want da's wat die stomme, zielige, kans- en talentloze warezkonijntjes denken - pak maar het dikste en het beste want daar maak je de dikste en beste hardstylebeats en hiphop mee!

Kom nou! Van wat er in Nuendo zit, als je daar al uberhaupt een idee van hebt, heb je als zolderkamerproducentje nog niet eens de helft nodig - je sleurt gewoon Nuendo mee omdat je de hype gelooft. En vervolgens komen die dikke beats niet, en wie z'n schuld is het dan?

Ik zou zeggen, Yoozer, kap daarmee, want dit lokt duikgedrag uit. We zoeken wel een ander forum.

Ik zou zeggen, Woodybeck: don't let the door hit your ass on your way out.

:doei:

mag ik nu je handtekening looze erm yoozer?
For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Weet je... met de handleiding in de hand...

ja dat bedoel ik dus ook... het woordje "mits" moest idd "als" zijn...

Laatst gewijzigd:
Misschien is het wat minder handig om topics over individuen te beginnen? Ik bedoel, vind het niet echt zuiver als ik nu ineens een thread begin over het feit dat 6trak altijd serieuze threads verkloot door overal een geintje van te maken....oe sjit toch gedaan! ;) ;) ;)

Anyway, ik snap de verharde toon ook wel. Dat je warez gebruikt is 1 ding, maar dat je vervolgens allerlei vragen gaat stellen die je zelf niet hebt kunnen opzoeken omdat je de manual niet hebt...tja... En als dat nu zoals een paar jaar terug soms eventjes gebeurt, ok, maar het is de laatste maanden met die hele electrohouse-hype echt niet normaal meer hoe veel van dat soort mensen "die het wel koel vinden om vette trance en electro te maken" hier langskomen en de meest irritante vragen stellen.

Da's gesproken Yoozer! Kan me ook mateloos irriteren aan al die basic vragen.
Overigens zijn er hier weinigen als jij die heel diverse vragen op een erg hulpzame en geduldige manier beantwoorden, dat valt me telkens weer op.
En dat wilde ik effe kwijt...

Ik heb een GEHEEL LEGAAL GEAUTHORISEERDE LICENTIE van Ableton Live 8.0.4. Dit is echter een downloadversie, dus ik heb geen doos en geen manual.

Als ik een vraag heb over mijn GEHEEL LEGAAL GEAUTHORISEERDE LICENTIE van Ableton Live 8.0.4, kom ik dan weg met een screenshot van mijn geactiveerde licenties op de Ableton website en de voorpagina van nu.nl?

Ik vind de opmerking van Yoozer terecht. Het verhaal kan twee kanten hebben:

a. Je hebt een duur, professioneel pakket gekocht en bent de beroerd om de
handleiding te bestuderen zoals je nu eenmaal doet bij een dergelijk product.

b. Je gebruikt de software illegaal

In beiden gevallen gewoon lekker dimmen en het zelf uitzoeken. Synthforum is geen supportforum voor mensen die, zoals Yoozer al zo mooi zegt, perse de meest uitgebreidde versie van een stuk software gekraakt moeten gebruiken en er dan niet uit komen.

Het was gezellig, dahaaag! :doei:

Bovendien had je deze discussie gewoon lekker achter de schermen met Yoozer zelf moeten voeren i.p.v. iemand publiekelijk aan de schandpaal proberen te nagelen. Maar goed, maak die foto eens dan! :D
Je reactie bevestigd momenteel voornamelijk hetgeen wat Yoozer heeft gezegd.

pssst, Napole0n, die manual heb je wel, staat in het Help-menu :P.

Back