Moderatie na hulpverzoek over (vermeende) illegale software

Ja dat is net als

Ik denk niet dat iedereen dat netjes aan de strandwacht afgeeft :P

ik vind ook dat je een persoonlijke mening kan hebben over dat soort zaken, maar als je wat uit die container haalt, ben je wel een dief.

Ja dat klopt,.. volgens de huidige rechtsstaat,..maar dat betekent niet per se dat je een slecht mens bent.

ik las gisteren nog in de krant dat ik een loser ben, omdat ik netjes op itunes betaal.

Kijk,. dat moet een ieder zelf weten,.. maar ik heb wel zo'n vermoeden dat de opbrengsten van i-tunes niet voor t grootste deel bij de muzikanten terechtkomen maar netjes via allerlei constructies in de zakken verdwijnt van een echte dievenbende!
Beter zoek je de artiest op en vraag je z'n bankrekening nr en stort je t rechtstreeks ofzo,..

wat je laatste stukje betreft, ben ik het helemaal met je eens: we worden aan alle kanten bestolen, bv door de entertainment industrie. maar ja, om dan ook maar te gaan stelen. dan wordt het wel een erge dievenbende.

Daar doelde ik niet op,.. ik bedoel dat de Regering de schatkist heeft gevuld met rooftochten in verre landen waar nu kleine kinderhandjes piepkleine ic-tjes in moederbordjes zitten te prikken om de westerse wereld van moderne elektronika te voorzien zodat wij ons gejatte geld waar de meesten zo hard voor werken daaraan kunnen uitgeven,..En zo kan ik nog wel uren doorgaan tot t punt dat iedereen lekker passief toekijkt hoe de happy few de rest van de wereld uitbuit en om zeep helpt! Ik voel me totaal niet betrokken bij het rijker maken van de rijken! Ben ik ook niet van plan.
Geen idee wat ik er aan zou kunnen doen,.. behalve wat anti-stickers plakken,.. her en der wat overtollige centen naar goede doelen en straatkrantverkopers sluizen,. en af en toe es wat stof opgooien op diverse fora en blogs.
Maar ik weet wel dat ik r doodziek van wordt dat er zoveel gezeikt wordt over een illegaal pakketje terwijl die centen veeeel beter naar instanties als terre des hommes en unicef kunnen gaan.
Vraag me af hoeveel van de fatsoensrakkers hier het "illegale" straatkrantmeisje bij de lokale supermarktingang af en toe een tientje toestopt!

Maar goed,.. Ik laat me weer meeslepen en dit zal voor sommigen wel weer te off-topic zijn,..

Dus,.. klik!!

Ja dat klopt,.. volgens de huidige rechtsstaat,..maar dat betekent niet per se dat je een slecht mens bent.

Kijk,. dat moet een ieder zelf weten,.. maar ik heb wel zo'n vermoeden dat de opbrengsten van i-tunes niet voor t grootste deel bij de muzikanten terechtkomen maar netjes via allerlei constructies in de zakken verdwijnt van een echte dievenbende!
Beter zoek je de artiest op en vraag je z'n bankrekening nr en stort je t rechtstreeks ofzo,..

Daar doelde ik niet op,.. ik bedoel dat de Regering de schatkist heeft gevuld met rooftochten in verre landen waar nu kleine kinderhandjes piepkleine ic-tjes in moederbordjes zitten te prikken om de westerse wereld van moderne elektronika te voorzien zodat wij ons gejatte geld waar de meesten zo hard voor werken daaraan kunnen uitgeven,..En zo kan ik nog wel uren doorgaan tot t punt dat iedereen lekker passief toekijkt hoe de happy few de rest van de wereld uitbuit en om zeep helpt! Ik voel me totaal niet betrokken bij het rijker maken van de rijken! Ben ik ook niet van plan.
Geen idee wat ik er aan zou kunnen doen,.. behalve wat anti-stickers plakken,.. her en der wat overtollige centen naar goede doelen en straatkrantverkopers sluizen,. en af en toe es wat stof opgooien op diverse fora en blogs.
Maar ik weet wel dat ik r doodziek van wordt dat er zoveel gezeikt wordt over een illegaal pakketje terwijl die centen veeeel beter naar instanties als terre des hommes en unicef kunnen gaan.
Vraag me af hoeveel van de fatsoensrakkers hier het "illegale" straatkrantmeisje bij de lokale supermarktingang af en toe een tientje toestopt!

Maar goed,.. Ik laat me weer meeslepen en dit zal voor sommigen wel weer te off-topic zijn,..

Dus,.. klik!!

Ik vind het in die zin huichelachtig dat je wel de dienst afneemt van de partij maar niet wenst te betalen vanwege allerlei onkuis gedrag van de betrokken partijen die de dienst aanbieden. Idealisme totdat het je zelf raakt.

Ik vind het ook enigszins vals om het deugdelijke van 'gewoon' zakelijk verkeer tussen producent en afnemer af te zetten tegen het mooie werk van humanitaire dienstverlening. Boven elke dienstverlener hangt vast wel een hiërarchisch hogere partij waar wat op aan te merken valt. Om dan maar klakkeloos aan te nemen dat de inspanningen van de gehele groep niet beloond hoeven te worden vind ik ook niet getuigen van een geweldige visie eerlijk gezegd.

Alsof iemand ooit van mening veranderd mbt zijn eigen moraal, discussies als deze zijn daarom ook zinloos, ieder moet maar doen wat ie moet doen.

Ergens geloof ik wel trouwens dat er een balans is, iemand die op het ene punt de wet misschien overtreed kan op een ander punt juist een mooie bijdrage leveren aan de wereld en andersom..

vooral mensen die helemaal vastgeroest zijn in het systeem hangen vaak het heilige moralistische schaap uit omdat zich ook aan alle kanten laten schaapherderen...

bijv. van die mensen die als kind alle C64 spelletjes illi hebben gecopieerd en dan denken een wit voetje te kunnen halen door alles nog eens een keertje nieuwe 2 hands aan te schaffen op een wat oudere leeftijd :D

Ik bedoel eigenlijk dat niet alle ethiek gereguleerd is binnen de wet en dat sommige mensen denken dat als ze zich aan de wet houden ze ethisch verantwoord bezig zijn terwijl daar wel wat meer voor nodig is.

Waarom komt men toch altijd met Zeitgeist komplotachtige theorieen om goed te praten dat men illegale software gebruikt. tjeezzzz sommige figuren hier hebben OF een enorme plaat voor hun kop, of hun hersenen zijn enigsinds aangetast door een overvloed aan geestveruimende middelen (of beide)... Het is niet van jou, wil je het gebruiken moet je betalen (of je wenden tot freeware alternatieven en niet janken) hoe moeilijk kan het zijn zeg......

Ik vind het in die zin huichelachtig dat je wel de dienst afneemt van de partij maar niet wenst te betalen vanwege allerlei onkuis gedrag van de betrokken partijen die de dienst aanbieden. Idealisme totdat het je zelf raakt.

Ik vind het ook enigszins vals om het deugdelijke van 'gewoon' zakelijk verkeer tussen producent en afnemer af te zetten tegen het mooie werk van humanitaire dienstverlening. Boven elke dienstverlener hangt vast wel een hiërarchisch hogere partij waar wat op aan te merken valt. Om dan maar klakkeloos aan te nemen dat de inspanningen van de gehele groep niet beloond hoeven te worden vind ik ook niet getuigen van een geweldige visie eerlijk gezegd.

Nee,.. dat is helemaal niet mijn punt,..
Ik wil alleen maar zeggen dat het een beetje duffig overkomt om te zeiken over mensen die al dan niet illegale software op hun pc hebben,.
Ga dan lekker bij de politie ofzo.
Laat iedereen in zijn waarde en bekijk de dingen ff in een groter geheel.
Wel zeiken als er iemand iets downed waar jij voor betaald maar als er gemoord en geplunderd wordt gewoon lekker muziek gaan zitten maken en je schouders ophalen. Beetje flauw.
Mensen worden massaal vergiftigd door de grote pharmaceuten,.. Wapenlobby,.. olietiek,.. kindsoldaatjes,.. weet ik wat allemaal,..maar waar ga jij je tijd in steken,.. in een 15 jarig jongetje dat een illegale daw downed.
Doe ff gewoon. Steek je tijd in wat nuttigs en ga niet de moraalridder spelen om futiliteiten. Maak muziek,. schrijf maatschappijkritische teksten,..
Zend wat positiefs uit,.. Laat elkander in de waarde,..En loop niet zo te zeiken.

Ikzelf geloof helemaal niet in het economisch stelsel en alles wat daarbij komt kijken,.. Ik doe mijn best om zo goed en zo kwaad als dat gaat te manouvreren binnen dit psychotische doolhof van misplaatste verwrongen normen en waarden.
Dat lukt me tot nog toe allemaal prima en wat iemand daarvan vindt boeit me niet zo veel.
Maar waarom al dat geneuzel en gehaat over zaken die je niet eens persoonlijk raken en waar niemand eigenlijk echt slechter van wordt.

Dat komt misschien omdat de regels van het forum niet gericht zijn op 'gezond bestuur en visie' van de maatschappij, maar op 'gezond bestuur' van dit forum. Ik zie niet in wat je in die schaalverkleining moet met wapenlobby's en kindsoldaten. In die zin kun je je tijdbesteding in het algemeen wel afzetten tegenover nuttiger maatschappelijk werk (dat genoemde muziek maken valt daar dan niet onder imho :D ). Kortom, log uit en ga naar Afrika.

Woewie,.. shortwave is op dreef. (that rhymes,.. doesn't it?)
Ik heb mezelf maar weggemodderd.

Dus ontopic

Yoozer is cool. Heeft lang geleden uitgebreid de tijd genomen om me iets te leren over samplingtechnieken en daar heb ik nog steeds profijt van. Tnx again dude:biertje:

En wat betreft die actie met die krant,. ach,.. best wel grappig,.. beetje vaag misschien,.. maar we doen allemaal weles wat discutabels,...toch???

Behalve Hoofdofficier van warezzaken Raphie natuurlijk,.. 8o)

Ik vind die Yoozer echt te ver gaan. Stelt iemand een vraag over Nuendo, moet hij een krant een een doos laten zien omdat Yoozer zeker wil weten dat vrager geen illegale Nuendo-versie gebruikt.

Man, man, zijn wij roomser dan de paus....
Kijk, tis leuk om hier af en toe langs te komen, maar dit lijkt op bedilzucht.
Ik zou zeggen, Yoozer, kap daarmee, want dit lokt duikgedrag uit. We zoeken wel een ander forum.

Toch wel apart dat iemand zeer vermoedelijk illegale software gebruikt en zich aangesproken voelt doordat iemand kritische vragen stelt of het produkt wel origineel is. Oftewel "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten". De omgekeerde wereld "ofwel de overvaller die de benzinepomp aanklaagt omdat hij gediscrimineerd/onheus bejegend is" :D
Elk mens doet illegale dingen zonder zich er bewust van te zijn! Die schijtende honden op de stoep is in veel gemeenten niet toegestaan, toch trap ik en velen anderen met mij regelmatig in de poep. Vooral als het donker is en je je auto uitstapt. jakkes

Doorrijden bij de pomp zonder betalen en terug komen voor de zegeltjes :D

Gelovigen die andere gelovigen "haten" zelfs uitmoorden en dat "in naam van", omdat ze vinden dat hun versie van de bijbel klopt en origineel is, terwijl er zat illegale kopieën van de bijbel zijn gemaakt. Het verhaal is trouwens veel later opgeschreven, dan raken "belangrijke details" verloren. haha

Doorrijden bij de pomp zonder betalen en terug komen voor de zegeltjes :D

Hardcore!!

Gelovigen die andere gelovigen "haten" zelfs uitmoorden en dat "in naam van", omdat ze vinden dat hun versie van de bijbel klopt en origineel is, terwijl er zat illegale kopieën van de bijbel zijn gemaakt. Het verhaal is trouwens veel later opgeschreven, dan raken "belangrijke details" verloren. haha

Illegale kopieen van de bijbel worden hier niet getolereerd!!
Niet betalen en wel denken dat je gewoon de hemel in mag omdat je verder goede dingen doet?
Kopen of oprotten!!! En als t je niet bevalt,.. Uitloggen en naar het vagevuur. :D

Last edited by a moderator:
Bericht door een moderator:
En met die bijdrage kunnen we deze discussie mooi sluiten.

Op het Synthforum zijn aanbod van, vraag naar, en verzoekjes voor ondersteuning bij illegale software niet toegestaan.

Over het gebruik van illegale software door haar indviduele gebruikers heeft het Synthforum geen mening en geen enkele aansprakelijkheid. Ook discussies over het gebruik van illegale software hebben een maatschappelijk-politiek karakter en dragen niet bij aan de doelstellingen van Synthforum. Hierom worden deze discussies ook verder niet getolereerd, mede omdat de site anders door allerlei Breinachtige instanties onder vuur komt te liggen. En we willen toch het forum behouden. Vandaar dat deze thread nu is gesloten.

Back