Moderatie na hulpverzoek over (vermeende) illegale software

jij bent een rare snuiter die meteen zijn manual op eet na aanschaf?

leuk draadje :D

oja, ik heb ook weer legaal ableton...na een tijd met sx3 gewerkt te hebben, legaal.
tot ergens vorig jaar ofzo en toen verkocht op SF.

dus het kan wel SX3 en legaal werken raphie.... :)

WHAHAHAAAHAHAHAAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAAHAHAHAHAAHAHAH...HAHAHAAHAHAH
HAHAAHAHAAHAHA........HHAAHAHAHAAHAH....HAHAH....HAH....HA...A...A.A.....A............
WHAHAHAAHAHAHAHAHA
HAHAHAAHAHAHAAHHAHAA
AHAAHHAAHAHAAHHAHAHAAHAHAAHAHAHA
AHAAHAAHAHAAHAHAHAHAAHAHAHAHAAAHAHAHAHAAHAAHAAHAAHAAHAAHAAHAAH.....

EN ROBBIE RENT HARD WEG VOORDAT IE IN Z'N BROEKJE PIEST...

Maaruuuh... nuttige boodschap/menig/gewetensvraag... je gaat toch ook geen synth/sequencer jatten...?!?!!? Toch???

mja, software heeft de eigenschap van celdeling ofzo en hardewaar synths en seq op 1 of andere manier niet. ik denk dat mensen daarom makkelijker downen

downloadcar.jpg

Toch weer 'n hard/soft discussie... lol.

Dus sorry voor de toon, dat was wel een beetje over de top.
No worries 8).
Maar een paar vragen blijven, daar komen we dan misschien nog wel eens op terug.
Stel gerust - je mag me ook een PBtje sturen :).

Ik heb ook een Nuendo versie maar geen handleiding...hoe verklaar je dat dan?

Maar jij stelt ook geen vragen als: "ik druk op record maar hij neemt niets op. Hoe kan dat?"
of:
"Kan er niet iemand van jullie bij mij aan het einde van de wereld langskomen en even uitleggen heo het werkt, want ik snap het niet"

Je bent gewoon een rund als je met vuurwerk stunt
en stom bezig als je met (illegale) software werkt, die je niet snapt, en je te lui bent om de handleiding te lezen. Dan begin je met een eenvoudige(re) versie. Dan vraag je erom zo afgepoeierd te worden. Legaal of illegaal.
Ik reageer de laatste tijd ook niet meer op dat soort vragen. Die laat ik maar links liggen, anders wind ik me alleen maar op.

En een knulletje die een beat wil maken met Nuendo..........dat gelooft geen weldenkend mens toch?

Kort gezegd:

Yoozer for President! :okdan:

mja, software heeft de eigenschap van celdeling ofzo en hardewaar synths en seq op 1 of andere manier niet. ik denk dat mensen daarom makkelijker downen

Alleen met een gekopiëerde CD/DVD doe je nog niets. Er moet ook iemand zijn die het:
-óf uit hobby leuk vind om alles te hacken wat los en vast zit;
-óf een criminele organisatie die geld wil verdienen aan het harde werk en de hoge investeringen die iemand anders gedaan heeft.
-én wil dat óf anderen van zijn kunstje genieten, óf het software bedrijf mede doelbewust naar de knoppen willen helpen door het dan ook nog eens ergens op een vage achterkamer site te plaatsen waar iedere halve crimineel ze kan vinden om te downloaden.

Ik denk niet dat we Roomser moeten willen zijn dan de Paus eerlijk gezegd. Het zal mij een worst wezen waar mensen hun software vandaan halen.

Hier heb je eigenlijk best gelijk in. Maar ze hoeven toch niet zo arrogant te zijn en te denken dat wij (met dure legale software op de computer, ik denk hier aan mijn Cubase +10 betaalde updates) hen dan ook nog eens gaan helpen en monkeyproof uit gaan leggen hoe ze het moeten bedienen, of het liefst ook nog de muziek voor hen maken............?????

Op de reacties die ze dan krijgen moeten ze dan ook niet negatief op reageren.
Dat is een beetje mijn punt, illegale software, nou ja, domme vragen, nou ja. Maar dan daarna de arrogante reacties van die gasten. Dan komt bij mij echt de rook uit de oren (je zou het moeten zien! haha :dubbel:).

Last edited by a moderator:
Maaruuuh... nuttige boodschap/menig/gewetensvraag... je gaat toch ook geen synth/sequencer jatten...?!?!!? Toch???

Nou kijk,. dat is een beetje gecompliceerder.
Niet van een forumlid natuurlijk!,.. Maar als er na het stappen,..ergens in een donkere pissteeg een zeecontainer openstaat tot de nok vol met nagelnieuwe uhhh,. noem es wat geks dat bliept met knoppen van een grote japanse multinational,..
Ach,.. wie zal t zeggen wat de meesten hier doen!

Ik vind dat je rustig een persoonlijke mening kunt hebben over datsoort zaken. Maar je moet dan wel consequent blijven.
Helaas is t gewoon een feit dat veel van de fatsoensrakkers hier gewoon hun schijf vol hebben met mp3's en kino's en dat daar echt niet voor betaald is.
Als je er dan echt op tegen bent,.. Dan moet je ook gewoon naar de videotheek blijven gaan en al je muziek op cd kopen.
Anders moet je niet zeiken.

Overigens worden we dagelijks aan alle kanten bestolen door de mensen die ons dicteren dat we niet mogen stelen,.. Die zelf iedere cent van het bnp bij elkaar hebben gerooft en geplunderd,..Ik vind t allemaal een beetje krom en uiterst discutabel.

Niet van een forumlid natuurlijk!,.. Maar als er na het stappen,..ergens in een donkere pissteeg een zeecontainer openstaat tot de nok vol met nagelnieuwe uhhh,. noem es wat geks dat bliept met knoppen van een grote japanse multinational,..

Ik vind dat je rustig een persoonlijke mening kunt hebben over datsoort zaken. Maar je moet dan wel consequent blijven.
Helaas is t gewoon een feit dat veel van de fatsoensrakkers hier gewoon hun schijf vol hebben met mp3's en kino's en dat daar echt niet voor betaald is.
Als je er dan echt op tegen bent,.. Dan moet je ook gewoon naar de videotheek blijven gaan en al je muziek op cd kopen.

Overigens worden we dagelijks aan alle kanten bestolen door de mensen die ons dicteren dat we niet mogen stelen,.. Die zelf iedere cent van het bnp bij elkaar hebben gerooft en geplunderd,..Ik vind t allemaal een beetje krom en uiterst discutabel.

+1......

Heb jij leuke synths?
Waar woon je?
Wanneer ben je met vakantie?
Waar ligt de reservesleutel?
8)

ik vind ook dat je een persoonlijke mening kan hebben over dat soort zaken, maar als je wat uit die container haalt, ben je wel een dief.

ik las gisteren nog in de krant dat ik een loser ben, omdat ik netjes op itunes betaal.

wat je laatste stukje betreft, ben ik het helemaal met je eens: we worden aan alle kanten bestolen, bv door de entertainment industrie. maar ja, om dan ook maar te gaan stelen. dan wordt het wel een erge dievenbende.

Back