• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

TK: Korg MS2000

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door DJ41

Je meent het? Vertel!? ;)

Nou eh, haha ehm nou eh... ;)
Nee, ik wist bij het kopen van een synth al dat je zowieso erop achteruit gaat (okee, of je moet hem vintage laten worden, weinig kans). En het is conform met de aanbevelingen die sonicstate doet. Dus zo zijn de facts!

De prijzen van de korg MS2000:

Average Price: US$739 volgens Sonicstate.com
$639 volgens prepal.com

Gemiddeld maakt dat geloof ik ongeveer 690, dus 700 vind ik een mooi rond getal.

Zoals David Bowie al ooit eens zong: "This is not america" ;)

Want zeg nou zelf, wat heb je voor een 303 of 909 over en hoeveel is hij nu echt waard?

tr909 staat rond de 1000 dollar. Is dat een redelijke prijs? Weet wel dat het voor trance/dance weet ik veel hele mooie apparaten zijn.

Ja en wat is een apparaat echt waard? Hoeveel kost een printplaat met wat zekeringen en een mooi hoesje?

Origineel geplaatst door Dusty Bottoms
Ja en wat is een apparaat echt waard? Hoeveel kost een printplaat met wat zekeringen en een mooi hoesje?

Gewoon ff m'n persoonlijk mening :)
Technische waarde <> Muzikale waarde
Ofwel, een toestel kan technisch al bijna een museumstuk zijn dat intussen door huidige technologieën meerdere malen wordt overtroffen. De muzikale waarde van datzelfde instrument hoeft daarom niet mee omlaag te gaan. Neem nou zo'n TeeBeedinges, een R8 van Roland overtreft die makkelijk op technisch vlak maar op muzikaal vlak?
Daarbij komt dan nog dat de 'muzikale ervaring' altijd subjectief is, wat de een mooi vindt, vindt een ander maar niets.
Kijk maar eens naar okkaziegitaren, daar tref je een gelijkaardig fenomeen aan.
En dan heb je nog zoiets als 'emotionele' waarde die je aan een toestel hecht. Stel ff dat je van mij een Jupiter-8 kan kopen voor 600 EUR of je kan er eentje van Jean-Michel Jarre kopen maar dan voor 900 EUR. Niet iedereen zou dus die van mij kopen ook al is die goedkoper.

In principe kan een hoge prijs maar ik denk dat de meeste toch eerst en vooral kijken naar de technische waarde (mogelijkheden qua synthese, polyfonie, aansluitmogelijkheden, klavier of rackversie,...wat je er dus mee kan doen) en niet zo zeer naar de sentimentele waarde. (verzamelaars doen dat dan weer meestal wel)

Potverdikke, wat een x*$$-verhaal heb ik hier intussen neergeschreven?? Terwijl ik enkel wou aanstippen dat de waarde die iemand aan een muziekinstrument hecht (of bereid is ervoor te betalen) niet altijd gelijk hoeft te zijn en dat een 'hoge' vraagprijs op zich niet verkeerd is maar dat niet iedereen het toestel een hoge 'waarde' toekent.

Kom jongens (Sycorax), niet zeuren over de prijs. Die voor 350,- was echt een uitzondering, en als Stoffige Kont hem voor 700,- euro ofzo wil verkopen is dat zijn goed recht. Ik probeer ook altijd dingen met zo min mogelijk verlies te verkopen. Ik heb al heel veel verkocht in de afgelopen jaren en geloof me er is altijd wel een gek te vinden die er de hoofdprijs voor wil geven. Het is gewoon een kwestie van geduld. En als de prijs echt te hoog mocht zijn dan kom je daar vanzelf na een paar weken achter en kun je alsnog de prijs laten zakken. Dus niet zeuren als je persoonlijk vind dat de prijs voor de MS-2000 te hoog is, en vooral niet als je uberhaupt niet van plan bent om er een te kopen.

*D stoffige kont !

Toch een leuk forum hier. Het verkopen gaat wel lukken hoor. En daar was ik ook wel van overtuigd. Vraag maar aan de mensen die zo'n bak hebben. Geweldig ding toch?

ik heb zelf ook een Nova met dik verlies verkocht

Ach wat heet verlies ;)

Als iemand zo stom is om de ms2000 te verkopen voor 350 euro wil dat niet automatisch zeggen dat de richtprijs ook 350 euro is...... NO WAY!!!

ik hoor het zo vaak van...... "ik heb ze gezien voor 'blabla' euro", en dan heb ik zoiets van.... "dan koop je 'm daar toch !!!"

gr. Mario

even weer een beetje omhoog gooien. Hij is nog steeds te koop. Stuur mij een berichtje als je interesse hebt. De KORG MS2000 is in perfecte staat en met handleiding en adapter.

Mod DJ41:

[Er wordt hier niet afgezeken... bericht gewist.]

Normaliter doen we dit soort dingen met een PB of Email, maar aangezien je dit niet hebt en geen emailadres hebt achtergelaten, moet het maar even zo.

Wij willen het hier graag gezellig houden en daarom heb ik nu ingegrepen. Hou het a.j.b. een beetje normaal. Heel mooi voor je dat je je MS-2000 voor 700 Euro hebt weten te verkopen, maar rotte opmerkingen naar andere leden wordt hier absoluut niet getolereerd!

Hou het leuk!

Ik reken op je begrip,

DJ41

Last edited by a moderator:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back