Beetje techno

Octagen

Lid van
ik ben ns ff bezig geweest en heb een beetje techno (?) gemaakt...

DEEP END - SMOKE

wil nog t een en ander toevoegen offcoz..dit is het begin

p.s. dit maak ik normaal niet :W

graag comments en tips voor het verdergaan bij deze track...

Cheers

Paul,

Octagen

Klinkt erg strak. OK, ga even heel kritisch luisteren. :)

Compressie is een tikkie hard dat wel. De attack wat aanpassen anders? En je hoort ook dat die kick wat inzakt als het geluid wat drukker word (die bas zit in de weg lijkt het wel).
En de balans van de mix is misschien ook een tikkie vreemd. Sommige verhouding kunnen misschien iets subtiel worden aangepast. En misschien heel klein beetje galm over wat hihatjes enzo voor het frisse geluid.

Wat bijv helemaal fout zou zijn maar misschien wel geinig is een tb303 erdoorheen jassen. Zo'n lekker knarsende leadachtige sound. Past voor geen meter in de stijl.

Maar zeker afmaken! Hij is goed!

jup

jup

die compressie die isser nie. :D
zal komen door de slechte quali mp3.

die kick is iig iets te zacht tov de bass en die bassswoop gaa ik ook zachter maken.

Ik zou bij god niet weten waar ik die 303 sound vandaan tover of hoe ie gaat klinken in dit geheel :) misschien wel kewl dan.

Oh nog ns iets

Tis totaal gemaakt in Fruityloops (softsynth) met uitzondering van een paar (eigen+gejatte :engel: ) samples

Cheers:dj:

Paul

Bij die FL zit toch wel een 303 achtig iets. (weet ff niet hoedie heet, wasp of zo)

Maar valt me dus wel op dat die filters die je gebruikt erg digitaal zijn. Maar da's op zich niet erg of zo.

Maar lekkere fruity track. :)

oow

oow

nee man.. de TS404?

die is wel geinig maar klinkt echt niet

en van die digi-filters.. tjah wat moet ik dan :D

heb echt geen filterbak hiero liggen...

ik probeer wel ns 303 sounds uit me K-station te halen.. moe nie zo heel moeilijk zijn...

thnx 4 the comments man! :okdan:

paul

Zit aardig in elkaar, maar alles klinkt een beetje LF (zal wel de mp3 zjin). Op 1:45 hoor ik ineens iets diep galmends. Dat klinkt gaaf, moet alleen wat meer accent krijgen, dus op de voorgrond treden. Het lijkt als een apart thema te kunnen dienen of de voices in ieder geval te ondersteunen. Idd. zeker afmaken die track.

Als je een aardige variant op een 303 zoekt, maar dan in softsynth formaat, moet je misschien eens wat experimenteren met RubberDuck. Daarmee kun je echt heftige leads maken.

Z.

Wasp is een synth van Orion Pro/Platinum... die is wel in staat tot 303 sounds... maar als ik een acid lead wil hebben dan gebruik ik gewoon Junglist 3.1 softsynth van Sonic Syndicate / Synapse Audio ... heerlijke synth voor d&b geluiden trouwens... en natuurlijk de freaky acid leads :D

fout freddie, wasp is van imageline de makers van fruity en hebben wasp uitgelicentieerd aan orion, vandaar dat die in beide zit

ps de track klinkt lekker, wel heel lofi idd, maar das de mp3 denk ik, verder de uitmix nog wat gedetailleerder doen en dis een knaller! kick is lekker vol, maar moet misschien een tikkeltje zachter

Origineel geplaatst door zaphod
Zit aardig in elkaar, maar alles klinkt een beetje LF (zal wel de mp3 zjin).

Inderdaad, een 56kbs MP3 schiet natuurlijk niet echt op. Converteer hem eens met een hoge bitrate, klinkt ie gelijk een heel stuk beter. :)

Back