JD-800 ... Strings ?

Beatbrothers

Ingeburgerd
Hey,

Ik heb al een tijdje een JD-800 ...

Ik gebruik m meestal enkel voor strings.
Het probleem is dat ik bijna altijd dezelfde string gebruik.

De andere strings klinken allemaal zo wat platjes ...
Niet echt pad-achtig ... ;{

Ik heb zelfs een expansie-kaart (Strings-Ensemble), maar
dit zijn allemaal zo van die violen en orchestra strings enz ...
Dat is nog niet echt wat ik zoek.

Is er iemand die zijn JD nog veel gebruikt en vooral voor strings ? Programmeer je dan alles zelf van sounds ?

Greetz Bart !

ik gebruik hem voor van alles, ook strings.ja hoe je dat doet?
om te beginnen heb ik een default/begin patch op memory 88 gemaakt. gewoon alles in het midden of uit zoiets.begin gewoon met 1 toon aan+edit tegenlijk, laat de rest uit staan
dan zoeken naar de juiste golfvorm (die stringwave nummer 8 of zoiets is best aardig en dan schroeven als op 'n analoge . kan ook met bv combinatie van 2 tonen/waveforms bv. fatsaw en square of twee keer die stringwave nummer 8 of zo. oscillators licht verstemmen,1 of twee beetje lfo's(sinus of driehoek) erop(laag-laaggemiddelde frequentie)
filter lowpass wat terug ,niet teveel of geen eg op de filter. wat knungelen met de eg (kortere of juist lange attack, sustain vrij ver open.relase van 1 a 2 seconde. resonantie wat bijgeven.
tja dan moet je toch al aardig in de buurt komen. daarna pas de effecten (behalve misschien een beetje (acoustische) galm)
erbij b.v. chorus.
in . ik dacht de keys of keyboards stond +- een jaar geleden nog een workshop over het programmeren van "analoge" geluiden. hierbij was ook een aflevering over stringsounds maken.
de jd 800 vindt ik trouwens ook voor orgel en sfeer/effect sounds erg goed . en ik moet zeggen dat de bass voor een rommer wel erg goed ver doorloopt naar onder!
groet, sunny

Back