In mijn setup heb ik nu een mpc-2000xl, s-1000, an1x en basgitaar.
Nu wil ik er goede filters met resonance bij (low-pass, hi-pass, band-pass) en eventueel modulatie op de filters om bas, synth en vinyl samples te shapen.
Er is heel wat gear op de markt en tweedehands die kan filteren.
Ik twijfel nu of ik op zoek zou gaan naar een echte hardware filter (alesis philtre, electrix filter factory, sherman filter bank).
Of ik er dan even goed nog een vintage sampler bijkoop met bewezen filtermogelijkheden: e-mu, roland, ensoniq of yamaha
Of zelfs een recentere phrase sampler: sp-303/505, korg es-1, sampletrak.
Of zelfs een synth die een externe line source kan processen : microkorg bv.
Kortom: ik zoek een stuk hardware dat met diepgang en karakter kan filteren en graag rond de 300 euro.
Nu wil ik er goede filters met resonance bij (low-pass, hi-pass, band-pass) en eventueel modulatie op de filters om bas, synth en vinyl samples te shapen.
Er is heel wat gear op de markt en tweedehands die kan filteren.
Ik twijfel nu of ik op zoek zou gaan naar een echte hardware filter (alesis philtre, electrix filter factory, sherman filter bank).
Of ik er dan even goed nog een vintage sampler bijkoop met bewezen filtermogelijkheden: e-mu, roland, ensoniq of yamaha
Of zelfs een recentere phrase sampler: sp-303/505, korg es-1, sampletrak.
Of zelfs een synth die een externe line source kan processen : microkorg bv.
Kortom: ik zoek een stuk hardware dat met diepgang en karakter kan filteren en graag rond de 300 euro.