Jupiter 6 arpeggiator ge-synct bespelen [probleem]

aso

Stamgast
Het live arpgeggiator bespelen van mn Jup 6 lukt niet goed, als ie in Midi sync staat.

Het probleem is dat waneer ik hem bespeel en ik wil een octaafje lager spelen, dat ie dan effe stopt en dan pas de volgende noot pakt. en het moet natuurlijk vloeiend lopen. Net als waneer ik hem bespeel zonder Midi sync....wat moet ik eraan doen is waarschijnlik iets klijns wat ik over het hoofd zie, Ik sequence met Live 5, en M-Audio Firewire Audiophile

weet niemand een oplossing, lijkt me sterk...:Z

Ik dacht dat je de arp van de Jup6 niet met MIDI kon syncen. Kan het mis hebben, maar het synced volgens mij alleen aan clockpulse input?

Ik heb de Europa upgrade erin zitten dus dat zou geen probleem moeten zijn...

ik kan geen antwoord geven op je vraag maar ik wil me wel even aanmelden in deze draad omdat ik laatst ook een europa kit er in heb gezet waar ik niet echt over te spreken ben.
gaat niet om de funkties die je er bij krijgt dat is allemaal wel ok maar ik heb het idee dat de jupiter nu alles digitaal moet verwerken waardoor hij net anders gaat klinken en bij de envelopes anders gaat reageren. het lijkt wel als of de jupiter alle funkties moet digitaliseren en het niet kan verwerken en wat bij mij dan op komt als eerste als ik jou verhaal lees is dat het probleem misschien wel eens daar aankan liggen. intern zit er een schakelaar op het cpu board die je kan omzetten en kijk dan eens als het wel lukt om de appegio te bespelen hoe jij zou willen.

okay dan hmmmm is dat erg ingewikkeld om dat ding te openen ik ben niet zo technische onderbouwt....kan er nix kapot gaan ofzo?

Origineel geplaatst door aso
okay dan hmmmm is dat erg ingewikkeld om dat ding te openen ik ben niet zo technische onderbouwt....kan er nix kapot gaan ofzo?

ik denk niet dat er iets stuk is , maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen en ik wacht eigenlijk net als jou op een goed antwoord van een andere jupiter 6 gebruiker die ook een europa kit in zijn jupiter heeft zitten

dat denk ik ook niet, ik bedoelde of het moeilijk is dat ding te opnenen om die switch om te zetten?

nee het is niet zo moeilijk aan de zijkanten de schroeven losmaken en aan de voorkant zitten volgens mij ook nog 3 schroeven en dan kan je hem zo als een boekwerk open maken en aan de rechterkant naast de voeding zie je het cpu board zitten en ergens daar tussen zie je een klein blauw schakelaartje

okey dan thnx ga ik dat eens proberen...:)

Back