Bevestigingsthread Beste Track SF 2005 contest

Confirmation

Confirmation

Mijn 5 toppers:

m0n0l0g1c - Slapeloods 5 punten
Originele track die makkelijk naar binnenglijdt als een goeie whisky op een knusse avond. Vanaf het eerste moment is er een bepaalde spacy sfeer aanwezig. Je kunt er de vinger niet op leggen, maar het is aanwezig en voelbaar. Er wordt continu subtiel en rustig opgebouwd naar een climax. Er komt geen echte climax maar het gaat steeds een tandje verder. Op het moment dat het enige geluid bijna piekt komt een ander geluid heel ingetogen de leiding overnemen.
De nederlandse stem in de 'break' vind ik een grote plus!

Leuk detail: tracklengte 8:08

Raph - Machine 4 punten
Vanaf het begin meteen een lekkere ruige sound! Het zit leuk in elkaar, er zit veel variatie in - niet alleen qua compositie maar ook qua effectgebruik. Onverwachte mini-breaks die lekker in het gehoor liggen zonder dat ze dwangmatig veel aanwezig zijn. Lekkere beuk track :).

Flesje - opinion dUb 3 punten
Ontzettend lekkere spacy dub track.
Hij zit lekker in elkaar en ondanks dat ik dit soort muziek wel vaker heb gehoord is het een ontzettend leuke track die met kop en schouders boven de massa uitsteekt. Ik heb er weinig aan toe te voegen, behalve dat ik enorme zin kreeg aan een joint ;).

Fjoesz - slow 2 punten
Ook een beetje in de geest van de track van Raph. Lekkere rauwe geluiden. Lekker gespeeld met panning en het zit leuk in elkaar. Ik ben echt gek op distorted geluiden. Goed te pruimen! de chorus op de chordstabs vind ik iets té.

Strekie - Falling 1 punt
Net als m0n0l0gic's track ook vanaf het eerste moment spanning! Eigenlijk dezelfde argumenten als bij Flesje, het zit leuk in elkaar en steekt ook weer uit boven de massa. De beats zijn echt lekker en vertellen een verhaal tegen een achtergrond van spacy geluiden. Erg relaxed en ook geen cliché idm / braindance track waar diverse forums en sites mee vervuild worden onderhand. Topper!

Algemene motivatie voor mijn keuzes:
Er waren ontzettend veel tracks die me gewoon niet echt konden boeien. Sommige dingen hadden een bepaalde leegte in zich. Er zaten tracks bij waarvan ik dacht dat het demo's waren van moderne dance synths, en er zaten tracks bij die me totaal niet aanspraken (meer het echte synthesizer greatest halleluja gebeuren (sorry guys ik heb écht een hekel aan jarre en vangelis ;))
Ik heb die tracks uit de playlist gedonderd en daarna weer geluisterd. Zo kwam ik al snel tot een stuk of 9 tracks. Toen werd het heel moeilijk en heb ik nog een keer kritisch geluisterd en ben ik uiteindelijk tot deze keuze gekomen.

Van de afgevallen tracks vind ik zo'n 80% nog erg goed, vergeet dat niet!
Iedereen heeft zich goed ingezet (meer dan ik waarschijnlijk ;)) en mooie dingen afgeleverd.

:okdan:

-C-

Laatst gewijzigd:
contest.jpg

het mag duidelijk zijn dat ik een voorliefde heb voor goed gespeelde jazzy en funky tracks!
verder vond ik dat moustache de juiste elektro humor hebben, (ik zie saddam houssein al helemaal in een clip hier)
een aantal tracks heb ik niet geluisterd vanwege slechte bereikbaarheid helaas
(zal men ook wel van mijn track hebben gevonden omdat wannadoo al snel over de datalimiet zit, en ik heere godverejezus er uit heb geflikkerd daar die gingen zeuren om meer geld omdat daar de data limiet ook overschreden was!daar stonden dan wel complete dj mixen )

een goede maketing truuk van de heer christus.
doe het eerst een tijdje gratis, je webspace aanbieden, en ga er daarna geld voor vragen
geheid dat er dan mensen blijven hangen en betalen! (ik niet dus)

Laatst gewijzigd:
Heb ze niet allemaal geluisterd, maar vond iig dat deze tracks een vote verdiend hebben :)

@ Bartology: Heerlijk relax die panfluit :)

username ReSoNaNcE

5punten Bartology - Tension Tamer
4punten Quifster - Jadestone
3punten Alan Frijns - Sonic Relief
2punten Dr. RiPsaw - Liquid
1punten Trigg - Hevca

5punten Bassio - Right where you belong
4punten Dvdborn - Kiss
3punten Chinetti - House the Box
2punten Elektrovolt - This is not my reality
1punten Von haulshoven - Mortfall ins Weltall

Als dit zo door gaat ga ik dit jaar nog lager eindigen dan vorig jaar........=(
Toen had ik nog enkele puntjes.
Dus eigenlijk worden mijn trax dan steeds slechter...... :D
Nou ja, staat er binnenkort weer een berg gear te koop op de marktplaats.....:D
Baal er wel van dat de link naar Acidplanet niet werkt.:stupid

keb 2 dagen de tijd genome om ze allemaal te beluisteren, pfff.. wat een werk zeg.;)

username Rubmanation
5punten Dvdborn - Kiss
4punten ProtoHuman - ph-0606 Jellyfishes
3punten GentleG - Outside is far away
2punten Saskija - Vapor Trails
1punt MOnOLOg1C - Slapeloods

@grainshifter : Je vote wordt verwijderd omdat je op jezelf hebt gestemd.

5 Grainshifter - Shortcut
4 SCD - Fluke 5
3 C738 - I want to...
2 Von haulshoven - Mortfall ins Weltall
1 Brmzz - Secrets of the Machine

Morgen kan je opnieuw voten.

5punten Brmzz - Secrets of the Machine
4punten Quifster - Jadestone
3punten Trigg - Hevca
2punten Dr. RiPsaw - Liquid
1punten Alan Frijns - Sonic Relief

Origineel geplaatst door demian
@grainshifter : Je vote wordt verwijderd omdat je op jezelf hebt gestemd.

5 Grainshifter - Shortcut
4 SCD - Fluke 5
3 C738 - I want to...
2 Von haulshoven - Mortfall ins Weltall
1 Brmzz - Secrets of the Machine

Morgen kan je opnieuw voten.

Sneu....

5 pnt - brmzz.. vettige dikkige vetvetdikkkig trekkie
4 pnt - misha.. mist alleen op een gegeven moment net die bevrijdende dikke ronde funkende beat
3 pnt - dr ripsaw.. heel rielekst, maar mist een beetje overtuiging. tis niet overweldigend rielekst
2 pnt - quif.. heel mooi, maar mij raakt t niet heel erg. erotic dreams of zow.. wel heel mooi
1 pnt - disco moustache.. nog wat te veel 'nagedaan' stem ook ietsje te peppi en kokki. geinige drums en geinige track

5punten ESPB - Skirt could strike bottom
4punten Bliepertronic - huta baildon
3punten Elektrovolt - This is not my reality
2punten MOnOLOg1C - Slapeloods
1punten Jgeers01 - 2nd Room

bij deze!

:kimono:

bevestigd

5 Trigg - Hevca; heel relaxed, fijn sfeertje, mooi gebruik van percussie
4 Mischa - Ending; wat strakker dan hierboven, wel lekker rustige track, mooie abstracte pads
3 Shortwave - Fabric; om het fijne baslijntje en het tikje vrolijkheid
2 ProtoHuman - ph-0606 Jellyfishes; om het progressieve karakter, mag nog wel beter afgemaakt worden wat mij betreft
1 Elektrovolt - This is not my reality; vanwege de vintage percussie en de sfeer.

Laatst gewijzigd:
Bevestigen dan maar.

5 pntn: BasicSystem - Message 1 (lekkere sfeer en gaat ondanks de 9 minuten (mij) niet echt vervelen)
4 pntn: Danny - Jewel of the Land (moooooie track. ;) )
3 pntn: Hermax - Nimbostratus (dat duurt nogal even om zoiets te maken. Respect)
2 pntn: Chilistijn - On the downlow (lekkere muziek. Beetje glad misschien, wel gave breaks ritmisch vooral ook))
1 pnt: Bliepertronic - huta baildon (net zoiets als bij Basis System, maar dan wat minder (volgens mij dan dus))

Niet dat je daar iets aan hebt, maar:
Nummer 6: Strekie - Falling (nog een keer opnemen, maar dan goed, dan is-ie echt vet!)
Nummer 7: Turtel - Seifi (ik mag dit wel)

Bevestiging

5 pt. : Quifster - Jadestone

4 pt. : Bartology - Tension Tamer

3 pt. :Trigg - Hevca

2 pt. : Dr. RiPsaw - Liquid

1 pt. : Chilistijn - On the downlow
8)

5punten Disko Moustache - I have Moustache
4punten Chris Dust - Echo
3punten Dr. RiPsaw - Liquid
2punten JeffreyvR - Funk @ Five
1punten Jgeers01 - 2nd Room

Jedee
5 Fjoesz - Slow
4 Bartology - Tension Tamer
3 Mischa - Ending
2 MOnOLOg1C - Slapeloods
1 Hanz - München

5punten Dr.DRé - Lost in space - gewaagd, vol kracht en sterkte, steekt overal bovenuit. had hem liever 20 p gegeven.

.. de rest
4punten Turtel - Seifi - zuiver, mooie compositie. Super! :D
3punten ESPB - Skirt could strike bottom - grijs gedraaid de afgelopen maanden.
2punten Matoi - Afterpains - lekker rauw en uit de braafheid.
1punten Hermax - Nimbostratus - deze sfeer bevalt me gewoon..

Back