808 + cr 8000..?

PlE

Stamgast
ok, de vraag is simpel.. is de cr-8000 een toevoeging aan een 808 of lijken ze daar voor te veel op elkaar? sommige sampels lijken namelijk vrijwel het zelfde..? maar de cr 8000 heb ik nooit in het echt gehoord dus vandaar de vraag :)

pie

Origineel geplaatst door sander
sommige samples :stupid

ik download toch echt samples?.. ik heb de cr 8000 nog nooit echt gehoord

maar ik heb dus een tr-808 en heb de mogelijkheid om een cr-8000 te kopen.. gewoon doen dus??

ik heb zelf een cr-8000 gehad en het is toch echt anders dan een 808.
het geheel klinkt wat meer ritmebox-achtig en wat losser maar zeker niet verkeerd.

ik zou 'm kopen als ik jou was. het is een goede aanvulling op de 808.
zelf heb ik spijt dat ik 'm weggedaan heb.

hier nog een oud filmpje waar de cr-8000 duidelijk te horen is:)

Laatst gewijzigd:
nee hoor :) er werd gewoon te hoog geboden.. beetje zonde van mijn geld als ik al een 808 heb.. al kan er ergens eentje voor een pikje kopen zal ik weer een poging wagen!

Origineel geplaatst door elektrovolt
nu wel :)

Leuk filmpje man! Mooie spulletjes heb je staan... :{
Das toch een Simmonds die je voor dat toms roffeltje gebruikt? :mega:
En wat is die analoge bak ook alweer met die blauwe LEDjes... ik ken hem wel, maar ben de naam ff kwijt..

hey raven :) alles goed ?

die simmons geluiden komen uit dat zilveren ding, de vermona drm1 mk2.
ik heb hem al een tijd geleden verkocht, maar heb er toch wel spijt van.
klinkt erg analoog, niet te vergelijken met een cr8000, cr78, 606, 808 ,909 of whatever.
een heel eigen klank, vrij "los" en kan heel erg hard beuken, maar ook subtiel klinken.

zeker een aanrader voor als je er eentje goedkoop tegenkomt. leegsamplen is ook een optie natuurlijk...

Jimi

Met mij alles OK! 8) Met jou dan?

De vermona drm1, dat is hem idd! Tja, zonde dat je hem weg hebt gedaan... maar je hebt een hoop andere mooie speeltjes om je mee te vermaken dacht ik zo!

In het filmpje druk je tegen het eind op een knopje van een bakkie (rechts in beeld) en daarna hoor ik dat tom-roffeltje.
Wat is dat voor een ding dan? Ik dacht dus dat dit de Simmonds was, vandaar...

P.S. als je weer eens optreedt, PB me dan ff. Ik wil je wel weer eens zien spelen.

hier ook alles goed :)

dat apparaatje waar ik op druk is een bodd dr-670 drumcomputer. slechte geluiden,
maar hij is (was, ik heb m al weer verkocht) erg handig om de drm aan te sturen. hij ontvangt gewoon midi clock, maar de interne sequencer stuurt midi-noten uit, ook bij de fills (die ik daar dus trigger)
nu heb ik voor dat soort dingen een MPC.
op dit moment ben ik bezig mijn studio opnieuw op te bouwen, maar als hij klaar is moet je een keer langskomen.
kan je ook eens lekker pielen met de x0xb0x, die zeker niet onder doet voor een tb-303.

cheers !:mega:

OK, cool gedaan in ieder geval!

ik kom zeker langs dan, bedankt voor de uitnodiging!

See you! :mega:

Back