E-mu Orbit's Beatsmode is dat wat ?!?

gekko

Stamgast
Hoi,

Ik heb wat gelezen en wat demootjes beluisterd van de E-mu Orbit's Beatsmode. En dat klinkt interessant, maar is het ook wat?

Dus enkele vragen aan alle gebruikers en exgebruikers (van de Orbit dan!).

Ik ben op zoek naar een makkelijkere manier van programeren van lekkere techno, techhouse, house percussie/drumloops. Deze wil ik dan samplen. Is de Orbit daarvoor geschikt?

Hoeveel variatie kun je maken? Ben je niet beperkt tot die 100 beats en kun je daar dan alleen de instrumenten van wisselen? Kun je, zeg maar, sporen muten, toevoegen, per spoor geluiden wisselen en deze geluiden editen/filteren?

Waarom heb je de Orbit nog of waarom heb je de Orbit weggedaan?

Is er echt een reden waarom je de V2 moet hebben of is de V1 al meer dan voldoende voor beats?

Hebben jullie nog extra voorbeeldjes?

Dank jullie wel!

Gekko.

Ja....Dat is wat :D

Volgens mij moet je voor de (super)beatsmode V2 (orbit3) hebben. Of een andere module uit de Proteus2000 serie.
Ik werk zelf met de MP7 commandstation en vind superbeats en de arpeggiators erg fijn om mee te werken. Ze zijn erg uitgebreid en heel goed aan je eigen wensen aan te passen. Ook kan je de beatsmode en arpeggiator midi uit laten sturen. Leuk om je eigen samples (of andere modules) mee te triggeren.

Zeker als je gaat samplen is 100 beats meer dan voldoende. Zoniet maak je een backup van de 100 die je al had en maakt er nieuwe voor in de plaats. Of (leuke workaround) gebruik de arpeggiators om je drums mee te triggeren...

Heb zelf geen Orbit (nou ja één van de 2 roms (TSCY) zit wel in m`n MP7), heb geen ervaring met een eerdere versie.

Als ik het weekend in de studio ben en ik denk eraan, zal ik wat audiovoorbeeldjes voor je meenemen.

M.

hey gekko,

ik heb zelf nog een oribt v1 op mijn zolder liggen,
met die beatsmode kan je weinig tot niets aanvangen :-(
Zal waarschijnlijk wel beter zijn voor v2...

Maar als je op zoekt bent naar een makkelijkere manier van programeren
van lekkere techno, techhouse, house percussie/drumloops dan denk ik
dat een apparaat met een meer "hands-on-approach" wel beter geschikt is.

groeten,

Re: E-mu Orbit's Beatsmode is dat wat ?!?

Origineel geplaatst door gekko
Hoi,

Ik heb wat gelezen en wat demootjes beluisterd van de E-mu Orbit's Beatsmode. En dat klinkt interessant, maar is het ook wat?
Klinkt interessant ja maar is toch wel lastig in het gebruik en (vind ik persoonlijk dan) een beetje nutteloos. Ik heb trouwens een Orbit 3, die is wel een stukkie geavanceerder dan de door jou genoemde Orbit 2, heeft oa 64MB aan waveforms en de v2 geloof ik maar 8MB.

Dus enkele vragen aan alle gebruikers en exgebruikers (van de Orbit dan!).

Ik ben op zoek naar een makkelijkere manier van programeren van lekkere techno, techhouse, house percussie/drumloops. Deze wil ik dan samplen. Is de Orbit daarvoor geschikt?
De Orbit 3 is uitermate geschikt voor alle vormen van dance muziek, maar dan wel met een externe sequencer. Ik maak zelf techno grooves met een Yamaha RY30 drummachine (die heeft een lekkere swing) die ik de Orbit 3 laat aansturen (heeft fijne samples die RY30, maar hij valt in het niet bij de Orbit ;) ). Het resultaat sample ik dan. Werkt best makkelijk vind ik zelf.

Hoeveel variatie kun je maken? Ben je niet beperkt tot die 100 beats en kun je daar dan alleen de instrumenten van wisselen? Kun je, zeg maar, sporen muten, toevoegen, per spoor geluiden wisselen en deze geluiden editen/filteren?
Ik heb in de 2 jaar dat ik hem heb weinig met die beatsmodus gedaan, ik zal het vanavond eens even checken. Waar ik trouwens wel veel mee doe is de arpeggiator, die klinkt lekker.

Waarom heb je de Orbit nog of waarom heb je de Orbit weggedaan?
Ik heb dus de Orbit 3 en ik doe hem echt nooit meer weg. Echt een GEWELDIGE synth met een hele dikke sound, zeer transparant, helder maar toch heel diep. De drums die er in zitten zijn ook zeer goed en je zou er zelfs ethnische (world) muziek mee kunnen maken omdat er gewoon zoveel percussie geluiden in zitten.

Als ik jou was zou ik voor een V3 gaan omdat ie zoveel meer ROM samples heeft en 128 stemmig polyfoon is t.o.v. de 32 stemmen van de V2. Aan de prijs kun je je volgens mij ook geen buil vallen. Ik heb die van mij nieuw voor slechts 300 euro gekocht (was een restpartij)!

Is er echt een reden waarom je de V2 moet hebben of is de V1 al meer dan voldoende voor beats?
Nee, ga voor de V3 ;)

Hebben jullie nog extra voorbeeldjes?

Dank jullie wel!

Gekko.
Als je ook geinteresseerd bent in een Orbit v3 dan kan ik vanavond wel een demootje maken met een selectie mooie geluiden.

Oke, ik heb gisteren een Orbit V1 gekocht voor een mooie prijs en verwacht hem volgende week te hebben. Ik denk dus dat beter is, dat ik de V3 niet te horen krijg :D !

Ik heb ook een Electribe SX waarmee ik de Orbit kan aansturen en samplen, dus helemaal een miskoop kan het niet zijn.

Maarruh..., ben eigenlijk toch ook wel nieuwsgierig naar de V3, ook al is 300 euro teveel voor me (maar ja, misschien over een jaar of tig...)

Gekko.

Ik heb zelf al jaren de V1 en heb de beatsmode eigenlijk nooit actief gebruikt. Het kan je wel een stukje ritmische inspiratie geven :D

De Beats zijn zelf relatief eenvoudig na te maken, alleen dan kun je via Midi zelf nog 's bepalen welke geluiden je echt wil gebruiken Orbit of wat anders van je gear!

Oke, ik heb gisteren een Orbit V1 gekocht voor een mooie prijs en verwacht hem volgende week te hebben.

Ik heb de indruk dat je voor de V1 niet veel meer kunt vragen. Misschien brutaal vraagje, maar wat was je voor jouw Orbit kwijt? Misschien gaat de mijne dan toch nog 'ns een keertje van de hand als ik de meest interessante geluiden heb gesampled :)

Origineel geplaatst door jaccis
Nog meer positief over de V3 ?

1500+ patches. :eureka:

Ik heb de beatsmode nog nooit gebruikt. Waarom weet ik zelf eigenlijk niet. Misschien omdat ik uit pure gewoonte gewend ben alles zelf in te programmeren met de externe sequencer.

Wat kost een V3 ( gele ) kaal ?

En met de 2 uitbreidingen van de MP kaart en de XL kaart ??

Back