Verkoop liep in de honderd,weleens meegemaakt.

Mart.M...

Ingeburgerd
Weleens meegemaakt dat je iets verkocht,jijzelf op het moment even te druk had met andere dingen waardoor de verkoop achteraf niet soepeltje verloopt. Je achteraf toch achter je hoofd krapt op dat moment had ik toch even wat zakelijker moeten zijn. Of kopers die de zaken zeer snel willen afhandelen jij op dat moment even andere dingen aan je hoofd hebt. En je achteraf toch een beetje een kut gevoel over houd? Of dat je iets gekocht hebt en de zaken te lang op zich laten wachten etc..

Als je iets wilt verkopen maar er eigenlijk geen tijd voor hebt moet je het niet verkopen.

Het is begrijpelijk dat een koper een deal snel wil afhandelen.....als jij dan telkens niet kan of niet reageert is dat heel vervelend en kan een koper zelfs wel een andere verkoper gaan zoeken. Ook komt het niet echt betrouwbaar over.

Je kunt natuurlijk wel gewoon open kaart spelen en zeggen dat je het erg druk hebt. k kan me echter alleen slecht voorstellen dat het teveel moeite is om even een mailtje te beantwoorden of iemand te woord te staan als je iets echt wilt verkopen.

Vandaar dat ik zeg.....geen tijd...niet verkopen!

op marktplaats wordt er geboden op iets wat je aanbiedt. Dan stuurt iemand jou een mail
met een hoger bod. Dat staat dan dus niet op de marktplaats-site vermeld, en degene die daar geboden
heeft denkt dat hij nog steeds de hoogste bieder is. En dat is dus niet zo op dat moment. Die moet je
dan mailen dat er een hoger bod is via de mail. En dat kan dus vrij ingewikkeld worden, als het meer bieders worden die je telkens allemaal op de hoogte houdt. En je zou het kunnen manipuleren, maar dat kan natuurlijk altijd met een vals bod.

Haast bieders zeg ik dat ik pas na 1 week een beslissing neem, dan weten zij beter waar ze aan toe zijn.

Origineel geplaatst door divi
of met een koper ergens afspreken waar die dan niet blijkt op te dagen met een allerflauwst excuus...

"Ergens" afspreken doe ik per definitie niet aan. Als de verkoper mij a.d.h.v. een telefoongesprek niet voldoende vertrouwd om me in zijn huis te laten hoeft het van mij al niet.

En ik vind het een beetje ruiken naar een vage deal als ik "ergens" met iemand zou moeten afspreken.
Zet het apparaat gewoon buiten je studio en neem iemand pas als je wat meer vertrouwen hebt mee.

En zorg dat er nog iemand thuis is als je je echt niet veilig voelt.

Origineel geplaatst door Alexander
Net meegemaakt..
verklaar je nader :confused:

Verkopers die je aan het lijntje houden is ook irritant.
Een deal sluiten, maar steeds geen afspraak kunnen maken.(doordat je geen telefoonnummer hebt, maar alleen een mailadres)
Zelf je gegevens, adres/telefoon doorgegeven, maar verkoper mailt dat hij niet thuis kan ontvangen omdat vriend(in) geen vreemd volk over de vloer wil hebben.
En daarna niets meer laten horen, of bellen.

tja,
Ik neem aan dat 'verkoper' iets wil verkopen.

Ja, dat heb ik wel eens meegemaakt, althans niet precies met zo'n gevoel.

Het ging over een videokaart. Iemand had een bod erop gemaakt, dus ik die gast mailen. Vroeg hij dus van; 'kan ik er wel degelijk mee gamen?'. Ik denk, ik wees eerlijk, en zeg nee, het is totaal geen gamers videokaart.
Daarna reageerde die gast niet meer, en mijn verkooptopic was ondertussen al gesloten door een mod omdat ik aankondigde die gast te mailen :stupid .

wat moet deze topic in synthesizers en synthmodules? misschien meer iets voor de main chat op t forum

ben nou zoiets aan het meemaken...
Heb iets gekocht (via dit forum), betaald, maar heb nog steeds niet dat filtertje in m'n doepfer zitten=(
Ik ga er van uit dat het goed komt, heb al eens eerder iets van die persoon gekocht, en dat ging perfect!

Toch.....best klote!

ik denk trouwens dat dit vaker voorkomt. dat je als koper met een vervelend gevoel achterblijft.
alleen van de laatste 3 maanden kan ik al 4, 5 dingen noemen waarbij ik het gevoel krijg besodemieterd te zijn. ik geef graag iedereen het voordeel van de twijfel en probeer dan alles nog op een relaxte manier op te lossen, maar dan blijkt dat mensen zelfs moeite hebben zich aan zo'n afspraak te houden.

ik vind de topic start nogal vaag trouwens.

1 keer meegemaakt, maar ook weer niet echt.. Ik zou bij iemand een mengtafel overnemen, maar deze was heel erg vaag over de mail, uiteindelijk hadden we iets afgesproken, alles was oke... eenmaal op weg daarheen had ik hem even gebeld omdat ik nog moest pinnen en ik mijn maximum had bereikt, waardoor ik dus vertraging zou hebben omdat ik thuis ff van mn moeder wat geld zou gaan lenen (de bank had toen blijkbaar nog een grens opgesteld voor me, meteen na die dag maar ff flink omhoog laten schroeven).. Toen aan de telefoon klonk die gozer zo vaag, en zo onvertrouwbaar dat ik het er niet echt op had om de deal door te laten gaan.. Ik had er echt een verrot gevoel bij waardoor ik dus uiteindelijk de koop maar afgeblazen heb.. De tafel ging overigens ook voor een nogal laag bedrag voor die bak weg, wat me al wat wantrouwen gaf, dan nog dat vage telefoongesprek erbij... Dan zet ik het zelf liever op safe, voor het zelfde geld kom je daar met een bulk geld aan, en wie weet wat er gebeurt... Verder zijn eigenlijk alle kopen en verkopen bij mij gewoon goed gegaan... :)

Gewoon goede afspraken maken. Als de koper wilt kopen en de verkoper wilt verkopen moet dit makkelijk te doen zijn.
Als je er geen vertrouwen in hebt, gewoon niet doen. De tweedehands markt is redelijk levendig en waarschijnlijk staat hetzelfde apparaat (maar dan van een andere koper) er twee weken later weer op.

Back