Korg electribe R

wolfpac

Stamgast
sorry ik ben hier nieuw ik heb gezocht bij zoeken maar kon het niet vinden

ikkan bij iemand Korg electribe R halen

maar wat kan je ermee

kan iemand mijn dat uitlegge of een site geven waar ze het een beetje uitleggen

dankjewel

erlg.jpg

Wolfpac,

De Korg ER-1 is een leuke drumcomputer dus als je beats maakt zal je er zeker wat aan hebben. Hij is makkelijk te bedienen maar zoals met alles wat je koopt, zal je natuurlijk wel even de handleiding moeten doorlezen.

Het beste wat je kunt doen is gewoon op het internet even zoeken met bijvoorbeeld Google, want er is volgens mij heel veel te vinden over deze drumbak. Dat is ook de reden dat je hier geen pasklare antwoorden krijgt; ga eerst zelf eens zoeken en als je dan nog gerichte vragen hebt dan zullen de mensen hier ze met alle plezier beantwoorden.

Succes! En oh ja, wat moet je er eigenlijk voor betalen als ik vragen mag?

80 euro is hele mooie prijs, eigenlijk bijna te mooi. Ik zou 'm goed checken op gebreken voordat je 'm koopt

Alles hij in een nette staat is dan is 80 euro niet duur. Ik zou hem kopen als ik jou was en hem helemaal uitproberen. Vind je het niets dan verkoop je hem gemakkelijk weer voor hetzelfde bedrag of misschien zelfs hoger.

Gewoon doen dus. Vergeet niet te vragen naar de handleiding!

hier nog een link naar de fabrikant, waar de nieuwe er1 versie beschreven staat. De 'oude' is precies hetzelfde, ziet er alleeni iets anders uit.

zeker bedankt

hij is een home studio gebruikt

hij doet het weg omdat hij nieuw dingen heeft

maar zeker bedankt

Origineel geplaatst door Hazes
hier nog een link naar de fabrikant, waar de nieuwe er1 versie beschreven staat. De 'oude' is precies hetzelfde, ziet er alleeni iets anders uit.

De oude heeft alleen geen crossmodulation, maar ik denk dat je daar wel mee kunt leven. Verder zijn ze inderdaad hetzelfde.

Ik heb nooit met het die korg gewerkt maar voor zover ik weet is het een drumcomputer met samples en sythtesemogelijkheden. En hij heeft een 808/909 style sequencer!! Ik zou hem gewoon ophalen en voor jezelf kijken of jij er iets mee kunt. Wat er mee kunt is net wat je er zelf mee doet. Als jij beats maakt lijkt me een drumcompuer een handig intrument daarbij.

Last edited by a moderator:
Ik heb zelf een Electribe EM1 gehad, die heeft een soortgelijke drumcomputer + nog enkele synth-mogelijkheden. Ik was er heel tevreden over, zeker over de klank maar vooral over de gebruiksvriendelijkheid van die dingen. Voor beginners is een electribe zeker de moeite waard. Je haalt er snel resultaten mee en het is leuk spelen ! En voor die prijs van 80 euro moet je 'm zeker niet laten...indien hij nog helemaal in orde is natuurlijk.

Zou eerst eens goed bekijken of je er wel wat aan gaat hebben.. Met alle respect, maar als je al niet weet wat je ermee kan dan vraag ik me af of het een nuttige aanschaf gaat zijn...

Het is een koele bak hoor, en 80 euro is geen geld, maargoed...

No offence hoor!! :biertje:

Ik zou als eerste even gaan luisteren hoe het ding klinkt. Hij heeft een vrij karakteristieke klank namelijk, afgezien van de samples die erin zitten, die zijn vrij standaard dance gericht. De overige 4 parts zijn 4 drumSYNTHESIZERs, jawel en dat maakt hem zo leuk. Echter, dit beperkt je wel tot een soort electro-achtige (en aanverwandte stijlen) klanken, dus als je vette hiphop wil maken kun je beter even verder zoeken. En als je je snel laat ontmoedigen begin dan ook niet aan deze machine, het duurde vrij lang voordat ik hem optimaal kon waarderen, en nog iets langer voordat ik er interessante/bruikbare klanken uit kreeg. Een jaar ongeveer. En dan nu de positieve kant: Het is een perfect expirimenteer bakje, altijd een leuke toevoeging met apart karakter, makkelijk te bedienen en nodigt door beperkte mogelijkheden uit tot creativiteit! En voor 80 euro kun je je nooit een buil vallen, me dunkt. Kopen dus.

Mau

Origineel geplaatst door Hazes
80 euro is hele mooie prijs, eigenlijk bijna te mooi. Ik zou 'm goed checken op gebreken voordat je 'm koopt
ik had voor mn mk2 bijna het dubbele betaald.

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik had voor mn mk2 bijna het dubbele betaald.

Ik meer dan het driedubbele :D Ja bijna het vierdubbele!

:mega:

Back