Audigy EX

keithsonic

Nieuwkomer
Ik ben pas begonnen met het maken van muziek op de pc en heb daarom een Audigy EX aangeschaft. Dit leek me een goeie kaart voor een beginner. Nu ben ik niet zo thuis in deze materie, maar ik vraag me toch af waarom deze kaart door velen wordt afgedaan als een stukje 'speelgoed' dat alleen geschikt is voor games. Nu weet ik dat er mensen op dit forum (semi-)professionele muziek produceren en alles wat ook maar ruikt naar Creative verafschuwen. Wat is er dan mis met de Audigy ? Produceert ie te veel ruis ? mankeert er iets aan de d/a of a/d omzetting (die niet 24 bits is) ? Ik maak muziek met behulp van samples geript van cd's en wil in de toelomst software synths gaan gebruiken. Ik merk dat er heel wat leden hier behoorlijk wat 'equipment' hebben en daar graag mee pronken. Ik denk zelf dat er heel veel mogelijk is zonder al die externe spullen. Ik bedoel, het gaat om de creativiteit en niet zozeer om de hoeveelheid hardware. Ik zou ook graag wat muziek willen horen van leden van dit forum om een idee te krijgen waartoe ze in staat zijn. Alvast bedankt.

ja je hebt gelijk... de Audigy is niet slecht. Hij heeft een lage latency, klinkt behoorlijk en als jij er mee uit de voeten kan is alles toch in orde. Ik heb hem zelf gehad maar terug weggedaan omdat ik meer outputs nodig had om op men mixer aan te sluiten.

nix mis mee hoor, maar er zijn gewoon betere kaarten met een beter geluid/minder ruis.....tis gewoon kwestie van budget e.d.

Signaal/ruisverhouding, dynamiek en 1 output deden mij naar iets anders grijpen. maar om te starten is dat de ideale kaart. Super compatibel met alles, in tegenstelling tot sommige zogenaamd professionelere merken.

Jammer dat de database gecrasht is anders had je veel muziek van forumleden kunnen horen.

Succes.

Ik heb vorig jaar een Audigy eX gewonnen op een computerbeurs... ik vind het wel een goede geluidskaart hoor... vooral voor spellen..
Een latency van 2 ms vind ik wel knap hoor, voor een dergelijk budget, en.. het is compatible met alles

Nou ja, je kunt een lang en een kort verhaal houden. (lees anders maar na)
Maar het komt er op neer dat je voor een 16 bits stereo geluidkaart die 48Khz goed kan samplen je zo'n 270 euro betaald wat je met een Sb live van 38 euro net zo goed kunt doen en ook lage latency drivers hebt.
Wil je goed audio opnemen heb je een (goede) 24 bitter nodig (het verschil hoort iedereen wel zo'n beetje) die je al voor zo'n 140 a 180 euro kan kopen. En waarmee je ook nog eens kunt gamen als je een bijv Terratec koopt.

Back