Goedemorgen!
Meestal kom ik er met mijn problemen wel uit via de search, maar deze keer kan ik er niets over vinden. Zowel op synthforum niet, als via google. Dus dan maar topic, dacht ik zo
Ik zit met het volgende probleem:
In Cubase heb ik een track opgenomen met 4 rappers. Zij hebben alle 4, 4 spoortjes gebruikt
(1. verse, 2.dubs, 3 fill-ins, 4 refrein). Voor het afmixen van de track wilde ik gebruik maken van de handige FX channels etc..maar op een of andere manier doe ik iets fout.
Ik heb een plaatje bijgevoegd, van de opstelling:
1,2,3,4 zijn de vocalen spoortjes, deze worden elk gestuurd naar een aparte Group FX channel (5,6,7,
(pre-fader aan) van per idividuele rapper (daarin zit eq) . En daarna worden de Group FX Channels gestuurd naar de 'overall'-FX channels (ook pre-fader aan) (9,10,11,12) (daar zit de-esser, compressie, reverb, beetje eq ). Daarna gaan ze door de Stereo Out.
Maar op deze manier krijg ik dus: 16 Group FX Channels, 4 FX Channels. Naar mijn idee is dit omslachtig, of in ieder geval veel? (maar weet niet zeker). En mijn computer trekt het niet meer op deze manier
Dus, mijn vraag is: Werk ik nu op een juiste manier, want op een of andere manier kan ik de spoortjes niet meer pannen en als ik dat wel zou willen doen dan moet ik van alle Group FX Channels en FX Channels ook nog eens links-rechs optie maken en dan krijg ik 32 Group Channels en 8 FX Channels. Dat lijkt me niet helemaal ideaal
Meestal kom ik er met mijn problemen wel uit via de search, maar deze keer kan ik er niets over vinden. Zowel op synthforum niet, als via google. Dus dan maar topic, dacht ik zo

Ik zit met het volgende probleem:
In Cubase heb ik een track opgenomen met 4 rappers. Zij hebben alle 4, 4 spoortjes gebruikt
(1. verse, 2.dubs, 3 fill-ins, 4 refrein). Voor het afmixen van de track wilde ik gebruik maken van de handige FX channels etc..maar op een of andere manier doe ik iets fout.
Ik heb een plaatje bijgevoegd, van de opstelling:
1,2,3,4 zijn de vocalen spoortjes, deze worden elk gestuurd naar een aparte Group FX channel (5,6,7,
(pre-fader aan) van per idividuele rapper (daarin zit eq) . En daarna worden de Group FX Channels gestuurd naar de 'overall'-FX channels (ook pre-fader aan) (9,10,11,12) (daar zit de-esser, compressie, reverb, beetje eq ). Daarna gaan ze door de Stereo Out.Maar op deze manier krijg ik dus: 16 Group FX Channels, 4 FX Channels. Naar mijn idee is dit omslachtig, of in ieder geval veel? (maar weet niet zeker). En mijn computer trekt het niet meer op deze manier

Dus, mijn vraag is: Werk ik nu op een juiste manier, want op een of andere manier kan ik de spoortjes niet meer pannen en als ik dat wel zou willen doen dan moet ik van alle Group FX Channels en FX Channels ook nog eens links-rechs optie maken en dan krijg ik 32 Group Channels en 8 FX Channels. Dat lijkt me niet helemaal ideaal