SL1210 + :biertje:

RSB

Whoehahaha
Het zat er toch een x aan tekomen :(

Een maat van mij heeft bier over zijn fader gekregen van zijn TECHNICS SL1210
Wie o Wie kan dit6 maken in de buurt van Gorinchem... ( desnoods in Groningen) of weet men waar ik een nieuwe fader kan scoren en met wat uitleg van jullie hem zelf vervangen. (dat is echt nodig)

LET OP:
Ik kan echt niet solderen ofzo dus als dat al moet gebeuren als ik hem zelf wil vervangen, dan moet ik naar aan andere oplossing zoeken door bijv. het toch door 1 van jullie te laten doen...

Hij kan moeilijk het jaar in gaan met 1 kapotte fader :'(

Alvast bedankt

:halleluja

die faders zijn vrij makkelijk te vervangen. Als het echt in groningen mag zijn kun je hiervoor terecht bij BSE
maar in principe zou elke muziek- of audiozaak (óók de betere hifi winkel) met een technische dienst het voor je kunnen doen.
Een nieuwe fader kost ongeveer 25 euro geloof ik, en een half uur werk ofzo.

Let wel: er zijn verschillende faders voor oude en nieuwere modellen.

die fader zal gesoldeerd moeten worden, toevallig heb ik 2 maanden terug de faders van mijn sl's vervangen. het is ongeveer 20 minuten werk om dat te vervangen. ik zal van de week weleven kijken waar ik ze heb besteld.

Als je het niet zelf wilt repareren dan kun je ook op onderstaande forum proberen; daar zit een meneer met zeer veel ervaring in het herstellen van SL's alsook het pimpen ervan :P

New-Line Forum

Succes!

Serieus.....gewoon even panasonic Nederland bellen, fader bestellen en door welke soldeern00b dan ook laten insolderen.

Oke dat solderen moet wel even goed...maar het zijn echt 2 punten om te solderen.....wel veel schroeven om los te halen uit de bodemplaat....dat is eigenlijk nog het lastigste.

Ik had destijds een pitchcontrolfader direct van panasonic NL (De importeur van Technics) voor 18 gulden inclusief verzendkosten. Heb destijds eerst gevraagd wat het koste om te repareren bij een bedrijf en die vertelden me 145 gulden......zelf gedaan voor 18....goeie deal lijkt me.

Origineel geplaatst door Acidfever

Ik had destijds een pitchcontrolfader direct van panasonic NL (De importeur van Technics) voor 18 gulden inclusief verzendkosten. Heb destijds eerst gevraagd wat het koste om te repareren bij een bedrijf en die vertelden me 145 gulden......zelf gedaan voor 18....goeie deal lijkt me.

Panasonic is zelfs eigenaar van Technics! Waarschijnlijk doet een winkel de reparatie wel goedkoop voor je als je de tafel zelf uit elkaar haalt.. dat is meestal het meeste werk namelijk en tijd = geld

Back