preview > "Fredd-E - bubble" 1:20

Fredd-E

Stamgast
Hallo,

ik ben nieuw hier op dit forum en op aanraden van een vriend van me kom ik hier ook maar eens preview van mijn laatste nummer neergooien... ik weet niet precies wat voor stijl het is maar het heeft een beetje invloeden van verschillende dingen onder andere van hard techno... beoordeel zelf maar:

http://users.pandora.be/fredd-e/music/bubble.mp3

feedback mag maar is niet noodzakelijk...

mzzl

Klinkt lekker, rolt lekker in elkaar over.
Beetje indust. Hardcore/Hard-style achtig.
Wat heb je gebruikt, software of hardware ???

Grtx,
Martijn

Experimenteel zeg. Dat mag ik wel.

De mix an sich is behoorlijk hard en overstuurd en daarbij ook nog eens erg scherp. Gewoon even niet zo hard opnemen en met wat meer beleid aan je mix werken.

Gewoon doorgaan met je eigen ding en lekker freaken. ;)

Origineel geplaatst door Triple Six
Klinkt lekker, rolt lekker in elkaar over.
Beetje indust. Hardcore/Hard-style achtig.
Wat heb je gebruikt, software of hardware ???

Grtx,
Martijn

enkel software... vst synths zoals junglist, fm7, absynth... en als programma gebruik ik Orion Platinum

en ja die mengeling van stijlen kan wel kloppen ja :D

tis gewoon mijn ding...

Origineel geplaatst door fuse
Experimenteel zeg. Dat mag ik wel.

De mix an sich is behoorlijk hard en overstuurd en daarbij ook nog eens erg scherp. Gewoon even niet zo hard opnemen en met wat meer beleid aan je mix werken.

Gewoon doorgaan met je eigen ding en lekker freaken. ;)

Oke ik zal master volume ietsje minder zetten... is kwestie van 2 seconden werk :) en misschien iets minderen bij de hoge frequenties met de EQ op de totale song... dan wordt ie ietsje minder scherp...

en qua mix... je moest me eerste tracks maar eens horen (staan op me website gelinkt allemaal), ik ga er nu dus al behoorlijk wat op vooruit met uitmixen... maar ik leer gelukkig elke dag bij en dit soort feedback helpt dus zeker... thnx!

En natuurlijk ga ik door met mijn eigen ding... freaky all the way :D

Ooh ja dat ie misschien beetje overstuurd klinkt lijkt me op zich nie erg... tis ook nie de bedoeling dat het heel erg zacht/zuiver is.. het mag wel wat ruwer voor mij hoor, ik luister voornamelijk harde muziek (industrial techno, hardcore, acid, drum & bass, hard techno, ...)

Welkom! Fredd-E

Leuk trackske, tip: probeer ook eens een kick met wat meer laag in...., toch redelijk goed voor alleen met softs gemaakt te zijn.

Tot forums!

p.

:biertje:

"toch redelijk goed voor alleen met softs gemaakt te zijn."

RAAAAAAAAAAAAHHHH!!!!!!!!!!!! ;)

Origineel geplaatst door Prophet
Welkom! Fredd-E

Leuk trackske, tip: probeer ook eens een kick met wat meer laag in...., toch redelijk goed voor alleen met softs gemaakt te zijn.

Tot forums!

p.

:biertje:

nog meer laag? :-(
nu vond ik toch dat deze kick+bass best genoeg laag had????? pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

geef eens een tip hoe ik dan meer laag in een kick krijg? ik zit daar altijd mee te sukkelen blijkbaar....

Ik moet er even aan wennen, maar het laatste deel net na de break stampt lekker (daarna wordt het weer wat zwakker, ik zou dat deel nog wat uitbreiden)

en idd een beetje aan de scherpe kant.

Ik vind heb wel ook zelfde probleem als jou; hoe krijg je nu een lage kick/bass zonder dat het verzandt in een enorme lage brij. Goeie vraag hopelijk heeft iemand daar een paar nuttige tips voor.

goede sounds gebruiken, evt EQ'en zodat de kick en de bass mekaar niet in de weg lopen....vaak zit de bas lager dan de kick......geef de geluiden de ruimte zodat de boel veel strakker en gedefinieerder overkomt..je kan ook de kick en de bass samen door een compressor knallen zodat je de boel goed levelt

Back