[Korg] Korg MS20 audio signal in

Toon

Ursa Major
Hoe kan ik eigenlijk het beste m'n drumsamples door de filter van m'n MS20 sturen? Nu doe ik het zo: aux van mengtafel---sign in---out---ext. signal in, en trig out naar trigger in. Zo werkt het wel maar misschien zijn er nog andere,beter manieren die nog vetter klinken.

rechtstreeks het geluid van de drums in de ms20 en de ms gewoon op je tafel aansluiten.
voor dit soort dingen gebruik ik nooit mijn aux.

IK HEB DE AUDIO INGANG VAN MIJN MS-20 OP EEN UITGANG VAN EEN SUBGROEP ZITTEN, ZO KAN IK ELK GEWENST KANAAL VIA DE SUBGROEP ER DOOR HEEN KNALLEN, WERKT HEEL RELAXED, ZO KAN JE NAMELIJK SNEL KIJKEN/HOREN OF EEN GELUID/ BEAT WELLICHT VET KLINKT DOOR DE MS-20 :)

Origineel geplaatst door nick nova
Wat is eigenlijk een envelope follower?

Die tast de amplitude van het audiosignaal af en maakt er een control voltage van, al dan niet met ingebouwde 'slew' (vertraging). Als je 'n env. follower op de cutoff van je filter zet krijg je 'n heel dynamisch filtergeluid, als 'n soort autowah, die dan precies reageert op wat je speelt. Bootsy Collins.

Ik heb de filter ins van m'n neptune en ms404 op dezelfde manier aangesloten als mika. heel handig.

Back