Sequential Circuits Prophet 5 Rev1

Catscan

Electronic sounddesigner
69_1.JPG

This is a REV1 prophet 5.If you know anything about prophets you already know this is a once in a lifetime offer, you just dont see a rev1 for sale...well until now. Sequential made 182 rev1's and i'm guessing there are under 50 in the world, due to being parted out. Here is your chance to own a 100% working rev1. It has had a complete check up from one of the best sequential.This particular synth looks and sounds superb. As you can see from the pictures the Koa wood is in nice shape with very little wear. The synth is as much of a joy to look at as it is to play. The SSM filters on this synth are what made the prophet 5 a legend...much nicer than the rev3's i might add. All the knobs function as they should with no scratchy pots...even the keys feel nice (very rare for an old prophet).

ok dit is pas zeldzaam!!

Hahaha, leuk om te zien... :D ... maar ik zou het niet aandurven, persoonlijk!
Stond op Ebay US zeker?

volgens mij is dit de versie waar je niet in real time kan soundtweaken !
( zo te zien aan het knopje links van de lfo, later verdween dit ! )

nee je moest hem in edit mode zetten, dan kon je draaien aan de knoppen, en dan moest je edit mode uit zetten en kon dan pas horen hoe die dan klonk , onhandig he :stupid hebben ze dus ook gauw veranderd ! en toen zat het edit knopje er niet meer op, vandaar hete lege plekje op de nieuwere modellen !

Helaas zijn in mijn ogen de nieuwere modellen geen prophets.
Eigenlijk zouden alleen de rev1 en rev2 modellen de naam prophet 5 mogen dragen.
De rev3 hadden ze maar een prophet 700 moeten noemen of zo.

:D

Origineel geplaatst door Boemtsjak
De Rev.1's zijn handgemaakt, maar het zijn geen prototypes. Van prototypes worden er ook meestal maar een paar gemaakt en geen 182, zoals met de Rev.1's het geval is.

Inderdaad, men is afgestapt van de SSM chips omdat ze veel warmte afgaven, daardoor werd de synth onstabiel (ontstemmen) plus de chips gingen heel snel stuk... onbetrouwbare dingen dus waar ik mijn handen vanaf hou, hoe goed ze ook mogen klinken. De rev.1 was dus idd géén prototype.

nee oke oke , het was geen prototype als je het op de keper beschouwd, maar het kwam er in feite wel op neer, want zolang hij niet real time editable was, zou hij nooit zo populair geworden zijn . ( lijkt mij )

En tóch proberen je gelijk te halen :D

Back