Betalingen BUMA STEMRA

pjeut

Ouwe rot
Hoi,

Ik was hierover al in een andere thread begonnen, maar toch maar even apart.
Een nummer van me is een paar keer op de regionale radio was geweest (géén synth-nummer maar een acoustisch nummer van zang en gitaar) Nou kreeg is voor het eerst een afrekening BUMA STEMRA gekregen (JahaaAAA; 70 keigave eurie, 't was een soort instap-bedrag (of zoiets.)). Nou zat daar wel een aankondigingsbreief van hen bij maar dus niet een overzicht van welk nummer het betreft en wat de reden van de betaling is.
Is dit gebruikelijk? Hoe kun je zelf een beetje overzicht krijgen van bedragen en de nummers die het betreft?

Nou is dit voor mij nu nog niet zo interessant, maar als je duidelijk meer releases hebt, wil je toch graag weten hoe de afzonderlijke nummertjes het doen.

Graag jullie meningen en ervaringen.

deze 70 euro is de basis-uitkering; een soort verdeling uit een overgebleven potje dat bepaalde niet berekende opbrengsten moet dekken.

[edit] is dus niet herleidbaar naar een track [/edit]

Maar...

Maar...

...als er wel een uitkering volgt die op tracks betrekking hebben, dan krijg je daar wel een overzicht van?

Re: Maar...

Re: Maar...

Origineel geplaatst door pjeut
...als er wel een uitkering volgt die op tracks betrekking hebben, dan krijg je daar wel een overzicht van?

Yep...als alles goed gaat wel...krijg je een specificatie en ook nog een rekening-overzicht...

Die 70 euro is toch vreemd... 65 euro contributie per jaar en dan zonder ook maar iets uitgebracht te hebben 70 euro uitgekeerd krijgen :confused:
Als je heel langzaam slapend rijk wil worden moet je dus gewoon lid worden...;)

Laatst gewijzigd:
ja...maar er zijn ook nog eenmalige inschrijfkosten.

je kan vast wel beter investeren

geen inschrijfkosten voor zover ik me kan herinneren hoor

62,50 voor een jaartje

Kosten
inschrijfgeld (Buma en/of Stemra)
auteurs € 45
uitgevers € 90
jaarlijkse bijdrage (Buma en/of Stemra) per 1/1/2002
auteurs € 62,50
uitgevers € 125

ach ja, en je krijgt ook nog afrekeningen over verkochte geluidsdragers als CDR's enzo he?

Origineel geplaatst door Deimos
Dat zeg ik: heel langzaam

Zelfs als je veel uitbrengt...gaat het nog veels te langzaam...;)

Back