Opvolgers Motif, Fantom, Triton

bartvsch

Nieuwkomer
Is er al iets bekend over eventuele opvolgers van de Motif ES, Fanton X en de Triton Extreme?

Voor de Triton Extreme is er de Oasys. Voor de rest: is dat niet een beetje snel? Zo lang zijn de X en ES nog niet uit! (de Extreme ook niet trouwens :confused: ) Even nieuwsgierigheid van mijn kant: waarom wil je dit eigenlijk weten? Uitgekeken op die drie modellen en vind je ze te beperkt of ... ?

Motif ES2, Fanton X2 en de Triton Extreme2? :D

Origineel geplaatst door fuse
Motif ES2, Fanton X2 en de Triton Extreme2? :D

LOL :D

Even nieuwsgierigheid van mijn kant: waarom wil je dit eigenlijk weten? Uitgekeken op die drie modellen en vind je ze te beperkt of ... ?

Ik las laatst op een site mensen die aan het brainstormen waren over wat de nieuwe Motif zou moeten bevatten, en toen vroeg ik me af of er al iets bekend was over de opvolgers.

Ik dacht dat er misschien een Triton aan zat te komen met dingen uit de Oasys, of een Motif met dingen uit de Tyros 2.

Origineel geplaatst door Rauzi
Maakt het wat uit?

De ES, Fantom en Triton kunnen heel veel.

Inderdaad. De Motif Classic, en Fantom S ook, maar dan zijn de ES en FantonX toch nog een verbetering?

Origineel geplaatst door Cheimoon
Voor de Triton Extreme is er de Oasys.

Nou ja ik vind dat niet echt een opvolger voor de Extreme... hij zit in een compleet andere prijsklasse!

dan ben je dus niet tevreden genoeg....

Ik kan me wel voorstellen dat je opvolgers wilt zien omdat de huidige modellen dan voor dumpprijzen weggaan ^_^

Morgen begint de NAMM, dus dan weet je of er nog nieuwe workstations komen. Ik denk trouwens van niet, heel misschien Korg met een opvolger voor de Triton Extreme, die heeft zijn langste tijd nu wel gehad. Iets op basis van de OASYS. De Fantom X is er nog net geen 2 jaar, de Motif ES voldoet nog prima dus die zullen denk ik nog niet vervangen gaan worden.

Denk dat je moet kijken naar de technologie waar die gasten mee bezig zijn.
Dat ze meer met computers bezig gaan en die naast het standaard rompler werk ook meer VA en soort gelijke fratsen gaan uitvoeren.
Yamaha met hun Clavinova en Tyros draaien op een NT versie (of iets dergelijks).
Korg draait een linux variant op hun Oasys.
En wordt het verschil met die (oerlelijke) Neko eigenlijk steeds kleiner.

Origineel geplaatst door fuse
Denk dat je moet kijken naar de technologie waar die gasten mee bezig zijn.
Mee eens. Daarom zei ik dus een spin-off van de OASYS

Dat ze meer met computers bezig gaan en die naast het standaard rompler werk ook meer VA en soort gelijke fratsen gaan uitvoeren.

Doet Yamaha al een tijdje met de PLG-boards,welliswaar hardware, maar die kun je in diverse Yamaha synths stoppen. Software uitbreidingen zie je wat minder

Yamaha met hun Clavinova en Tyros draaien op een NT versie (of iets dergelijks).
Korg draait een linux variant op hun Oasys.
En wordt het verschil met die (oerlelijke) Neko eigenlijk steeds kleiner.

Het OS maakt opzich niet uit, als het maar werkt toch? Ik denk dat er de nieuwe workstations zo-wie-zo audio-track recording aan boord zullen hebben. Fantom X, Alesis Fusion, OASYS hebben dat al. De Neko is ten dode opgeschreven denk ik

03 JANUARI 2006
YAMAHA KOMT MET DE MO
MO Music Production Synthesizer - gericht op zowel de semi-professionele muzikanten en home/project studio eigenaren als ook de songwriters en performers. De MO komt met een complete set van authentieke sounds en uitgebreide features Dit instrument heeft een veelheid aan compositie mogelijkheden zoals een Song/Pattern sequencer en een krachtige Arpeggio met maar liefst 1700 sequenced phrases. The MO is uiteraard ook naadloos met de computer te gebruiken, met speciale remote control funkties waarmee je je favoriete sequencer software via de MO zelf kunt aansturen. Verder is de MO ook nog compatible met het Studio Connections system. Door zijn compacte afmetingen en lage gewicht is de MO het ideale keyboard voor live toepassingen
Twee modellen zijn verkrijgbaar: de 61-key MO6 en de full 88-key MO8 (met de BH keyboard technology en mechanisme van de Yamaha S90 ES).

14 december 2005
Korg Introduceert TR Music Workstation
New from Korg is the TR Music Workstation (available in 61-key and 76-key versions), the latest in the company's line of Music Workstations.

The TR features Korg's HI (Hyper Integrated) synthesis technology -- the synthesis system found in the TRITON family. With 64 MB of PCM ROM containing 470 multisamples and 518 drum samples, the TR is loaded with new sounds that are well-suited for both music production and live performance, including an all-new stereo, velocity-switched piano. The internal memory offers a total of 512 Programs, 384 Combinations (each consisting of up to eight Programs) and 24 drum kits -- plus an additional 128 GM programs and nine drum kits.

Two master effects, a stereo 3-band master EQ and one stereo insert effect are available, using 89 different effect types. Effects parameters can be modulated in real time, and can sync to MIDI clock or to the internal sequencer.

The TR's 16-track MIDI sequencer holds up to 200,000 notes and 200 songs. Sequences can be recorded in real time or via step entry, with editing tools available. The Cue List feature allows the user to assemble a song from individual elements (intro, verse, chorus etc.), then rearrange them and even store up to 20 variations of the same Song. For songwriters, the Template Song function provides 16 Songs containing pre-chosen programs and effects appropriate to various styles of music, with 16 additional user locations for saving setup favorites. Also included are 150 preset drum patterns that match the provided genres.

For live performance and songwriting, the TR's dual polyphonic arpeggiators enable the creation and playback of intricate pitched patterns and drum grooves. Korg's RPPR (Realtime Pattern Play/Recording) function allows sequenced patterns to be triggered from individual notes on the keyboard -- useful for difficult-to-play passages, DJ-like performance and quick song creation.

Origineel geplaatst door conso
YAMAHA KOMT MET DE MO

(...)

Korg Introduceert TR Music Workstation

Respectievelijk de budgetversie van Motif ES en de Triton Extreme. Zie alleen al de prijzen bij Feedback: MO6=1300, MO8=1900; TR61=1000, TR76=1300. Geen 'next generation' dus. En ook niet zo nieuw meer: er was in december al een forumlid met een TR en ik kan me van die MO ook iets van wat langer geleden herinneren (weet alleen niet meer wat dat was; misschien alleen een aankondiging?).

Edit: ah, het was een aankondiging op SF uit november. :)

Hoop dat yamaha met een synth-module komt met sounddingetjes uit de \tyros 2.

Dus ;

naast megavoices , ook; sweet,live en cool voices....

\maar het meest belangrijke ; ARTICULATION VOICES ( klinken niet altijd even mooi )

Back