onverstaanbare Nederlandse hiphop

gronings rap limburgse rap amsterdams rap zeelandrap. silent rap friese rap waddeiland rap
wordt echt teveel

Bij K-liber wordt wel gerapt, maar het is idd absoluut geen hiphop.

Ik vind Viben dan trouwens wel weer een lekker vrolijk feestnummertje hoor... het gaat ook nergens over, maar ze lopen iig niet zo moeilijk en interessant te doen. Gewoon grappige pretentieloze springmuziek ipv puberale stoerheid.

Origineel geplaatst door fjoesz

die rukgassies van 17 jah. 0%funk

laten we t idd zowiezo ns over die gasten hebben

een lange lul en een grote nerd in pak op een podium met schreeuwende mensen dr omheen
heel interessant de zaal in kijken of je moet poepen en dan de meest trieste fuckteksten de wereld in helpen
een dj op t podium die heel druk staat te doen maar je hoort alleen maar boem tsjik boem boem tsjik
ik heb volgens mij nog nooit 1 triool gehoord bij die rukfacefuckrappers tegenwoordig.. alleen maar dat heeeele zeurderige op de 16en blijven hangen met zo weinig mogelijk expressie in je stem
die lui moet je ook geen rappers noemen
maar rukfacefuckfaceeikels tering.. pvd
tjeesz

Damn, ik ben het met je eens 8D

Valt wel mee ;)

Jouw haarfijne analyse geldt trouwens ook voor 50cent en andere zooi......Het Spel yak......

Ik vond NWA vroeger leuk... idd KRS-1 :biertje:

Origineel geplaatst door FHL
noem eens een voorbeeld van dingen die je niet kan verstaan dan?

alle nederlandstalige hiphop die ik op de box voorbij zag komen de afgelopen paar weken, behalve de jongens van opgezwolle en jawat.....die kon ik nog redelijk verstaan...

Ali B, Brainpower, Jawat, Opgezwolle, Typhoon, Raymzter, Lange Frans en Baas B, DAC, VSOP, Turrie...allemaal goed te verstaan.
Maar misschien komt het omdat ik een geoefend luisteraar ben.

en ook de swing van die gasten

50cen..blah die gast zingt een lyric voor de ene track pas in de volgende

zou wel last hebben van wat latency :D

laat m eens luisteren naar q-tip oid.. dan moet ie zich toch kapotschamen of niet?

Origineel geplaatst door fjoesz
en ook de swing van die gasten

50cen..blah die gast zingt een lyric voor de ene track pas in de volgende

zou wel last hebben van wat latency :D

Geweldig! :D

Origineel geplaatst door FHL
Ali B, Brainpower, Jawat, Opgezwolle, Typhoon, Raymzter, Lange Frans en Baas B, DAC, VSOP, Turrie...allemaal goed te verstaan.
Maar misschien komt het omdat ik een geoefend luisteraar ben.

zou kunnen..maar vind het toch raar dat alle hiphop die ik uit de states en de UK te horen krijg wel kan verstaan....volgens mij zijn die mixen in ieder geval al een stuk beter waardoor de vocals veel beter te verstaan zijn.... zelfs bij iemand die zo neuzelt als 50cent.... vind roots manuva trouwens prima te verstaan???

alle?

dizzee rascal, the streets...knap als je dat wel goed kan verstaan. Dat is nog wel de populaire muziek, dus kans dat je het ooit gehoord hebt.

ro9, waarom doe je zo recalcitrant als je toch niets om de muziek geeft? Ik begrijp wel dat je je druk maakt om allerlei dingen, maar het klinkt toch behoorlijk zuur. DAt Jawat en Opgezwolle aanhangers allemaal onder de 16 zijn, klopt trouwens niet. Maar zo'n opmerking staat leuk, dat moet ik je nageven.

Geef mij maar Den Haag Connection...:D

Zolang er geen nederlands equivalent is van de Geto boys (dus MET een dwerg die zijn oog met een vork heeft uitgestoken) neem ik het niet serieus.

Origineel geplaatst door Alexander

Ik neem mijn petje af voor alle commerciele hiphop op het moment die staat als een huis...

RJD2 - deadringer

staat als een huis?? Lange Frans en Baas B. staan nu niet echt als een huis bij mij, ja hooguit een houtenkrotje!! Maar goed verder ach is het best te verstaan, maar er komt genoeg zooi langs bij bijvoorbeeld the box waar ik geen fuck van kan maken!!

Buiten dat geeft mij maar E-life, maar ja waar is ie?

underground blackmetal is ook niet te verstaan en de naam van de band is niet eens te lezen, daar klaagt ook niemand over :D :D :D

't is dan ook moeilijk klagen over een band waarvan je maar niet achter de naam kunt komen

Maar goed, onverstaanbare hiphop is natuurlijk wel een beetje zonde om het in hiphop om het verhaal van de hiphopper gaat toch? Van de andere kant, er is van die nederlandse/nederturkse gangstarap en ik geloof niet dat dat ergens over gaat (we hebben in nederland toch geen ghetto's?) en dus kun je dat beter niet verstaan ^^

Ro9: Duvel maakt z'n eigen beats.

Kubus maakt voornamelijk beats voor de rappers van Opgezwolle (Rico&Sticks) en ook voor Jawat. Op Buitenwesten rapt duvel op 3 nr's.

Was vroeger toch wel grote fan van Public Enemy en NWA :D Maar dit is zeker flink offtopic, nu we het over de Nederlandstalige wipwap hebben :yamaha:

ja, zo kan je het ook lezen. Je voorgaande reacties lezende achte ik je wel in staat om te denken dat Kubus alle Duvel producties had gedaan.

check trouwens het nieuwe album van Opgezwolle

misschien krijg je dan toch nog een positieve beeld van ze...

Back