nautic3l
Heerlijk!
Heb zelf sinds kort een pod 2.0 aangeschaft voor pre-productie doeleinden en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben door de kwaliteit. Wij zijn binnen onze band nogal vintage freaks en we hebben allemaal oude buizen bakken (Orange, Hiwatt, Marshall, etc), maar om snel een goed een geluid te krijgen voor de pre-productie, zonder uren kwijt te zijn aan uit miken, gebruik ik en de andere gitarist nu een pod. De truuk is om iig een goede gitaar te gebruiken. Ik heb de pod met een cheap ass washburn gebruikt en een Hagstrom Swede (Zweeds equivalent van een oude gibson Les Paul) en de Hagstrom klinkt veel ronder, voller en transparanter.
Verder zou ik je aanraden de pod te gebruiken met de gratis software Line6 Edit waardoor je dieper kan editten en tweaken om het geluid zo te krijgen als je wilt. Om een dieper en gelaagder geluid te krijgen moet je partijen dubbelen met een ander geluid. Dus bijvoorbeeld een JCM800 dubbelen met een Black Face Twin Reverb, om zo een transparant en toch vet geluid te krijgen. Let wel als ik in de studio weer induik dan zal ik weer gewoon mijn amp gaan uit miken, want niks haalt het bij een echt buizen geluid.
Heb trouwens ook veel goede reacties gehoord over de Vox ToneLab. Die gebruikt een buisje voor de voorversterking. Succes ermee!
Groet van de Naut
Verder zou ik je aanraden de pod te gebruiken met de gratis software Line6 Edit waardoor je dieper kan editten en tweaken om het geluid zo te krijgen als je wilt. Om een dieper en gelaagder geluid te krijgen moet je partijen dubbelen met een ander geluid. Dus bijvoorbeeld een JCM800 dubbelen met een Black Face Twin Reverb, om zo een transparant en toch vet geluid te krijgen. Let wel als ik in de studio weer induik dan zal ik weer gewoon mijn amp gaan uit miken, want niks haalt het bij een echt buizen geluid.
Heb trouwens ook veel goede reacties gehoord over de Vox ToneLab. Die gebruikt een buisje voor de voorversterking. Succes ermee!
Groet van de Naut

OOHH ik speel zelf ook gitaar..
ik ken genoeg gitaristen maar ik heb jaren geleden met mezelf afgesproken dat ik nooit meer over geluid ga hebben, met deze figuren (alleen als ze zelf tevreden zijn is het wat anders). maar toch hebben ze ook altijd wat bazig over zich waar ik niet goed tegen kan. uitgezonderd een paar hier
.