sampler/groovebox

faceman

Stamgast
Ik ben een synthleek met gezonde interesse in home-studiowerk - so please give all you can!;)

Ik zoek een hardware groovebox / sampler die min of meer doet wat Fruityloops doet als software. Een groovebox waarin je dus zelf en makkelijk (liefst wav) samples kunt inladen en waar je ook nog wat invloed kan uitoefenen op de klank met een minimum aan filters en effecten.

Liefst iets in een middenprijscategorie. Ik weet dat Akai zo spullen heeft, maar wat dan met al die Electribes etc?...

Iemand een idee wat ik eigenlijk zou moeten zoeken?

Thx already!

Akai MPC 2000 met een S3000xl (of andere racksampler) en een rompler erbij
dan kun je echt alles wat FL kan (als het alleen om samplen gaan dan is combi 2000met S3000 genoeg)

Zou toch voor wat modernere gear gaan hoor...

Wat wil je uitgeven?

En wil je nieuw of tweedehands?

Er staat hier een prachtige Yamaha RS7000 te koop. Da's alles wat je wilt denk ik :)

Moet je wel snel zijn BTW..

Bedankt voor de reacties,

Die Yamaha ziet er natuurlijk fantastisch uit, maar het mag best wat minder high-brow!

Ik ben nogal gecharmeerd door de Korgs en volgens mijn opzoekwerk zou de Electribe ES een goed begin kunnen zijn. Is er een groot verschil met die nieuwe MKII versie?

Ik hoop alleen dat het laden van samples geen omslachtig werk wordt?

Liefst tweedehands? Wat is een goede prijs?

thx

Nou, koop dan gewoon de ES en ga zelf op onderzoek wat je fijn vind werken en een goede geluidskwaliteit vind hebben. zoek het uit zou ik zeggen...wij kunnen het toch niet voor je uitzoeken...Zeker als je niet meer dan 200,- wilt uitgeven is de keuze beperkt natuurlijk. En ben je niet tevreden dan verkoop je het weer... blijft toch persoonlijk

www.thomann.de
www.feedback.nl

Vergelijk de prijzen, tel ze op deel ze door twee haal er voor tweedehands 30% van af..

Succes ermee :okdan:

Je moet ook goed nagaan wat je er mee wilt.

De Electribes zijn erg beperkt.

De beste gooveboxen hiervoor zijn de Yamaha's rs.

Of gewoon met Live werken :peukie:

Back