ESI keycontrol 25

Wilf

Ingeburgerd
gisteravond een ESI Keycontrol 25 gekocht, out of the box, dus gloedjenieuw. Hij kan aan een adapter maar hij kan ook door de USB gevoed worden. Ik dus in mijn USB-hub met externe voeding (speciaal voor apparaten die veel stroom vragen) met als resultaat: toetsen doen het gewoon, maar de draaiknoppen, LED en andere controllers doen niets. Dit was onder XP op een gloednieuwe laptop.

Op mijn desktop ook ff ingeprikt, die USB-poort wordt direct gevoed door de voeding, deze pc heeft win2k dus netjes eerst de driver geïnstalleerd, maar: same story. De aan/uit knop achter op de keycontrol hielp ook niet (op uit doet het toetsenbord het gewoon, op aan krijgt mijn pc een milliseconde of 5 een zandlopertje - heel snel knippering dus - en verdwijnt hij als midiport in het audioprogramma dat ik gebruik en doet hij dus niks meer).

Mijn vraag: is het apparaat kapot of heb je toch een aparte voeding nodig om de controllers te gebruiken? Hier staat namelijk NIETS over in de gebruiksaanwijzing en op de website van ESI...

Iemand gebruikerservaringen?

een maat van mij heeft ook de esikeycontrol25 en doet hem via usb maar wel met aparte voeding
hij heeft nog nooit ergens last van gehad, ding doet het perfect!
fijn apparaatje overigens (als die het helemaal doet)

Nou, het lag dus aan het apparaat. Ik heb 'm teruggebracht. Hun demomodel ff uitgeprobeerd maar die was ook defect. Nog ééntje uitgeprobeerd en die deed het, dus meegekregen. We zijn inmiddels 2 dagen verder en ik bemerk dat bij deze de sensor van de pitch bender los zit :stupid :stupid :stupid af en toe begint hij van zichzelf met waarden te spugen en is het midden ineens 73 i.p.v. 64.

Ik word er een beetje moe van... maar goed, toch maar weer terugbrengen dan maar :( zie ik echt enorm tegen op. Heb je hem ook weer... Ik heb zo het idee dat die shipment die zij binnengekregen hebben uit een C30 is gedropt en dat de parachute niet open ging. Anders weet ik het ook niet... Vorige keer had ik bij hen ook al gezeur met een geluidskaart die het niet deed (EMU 1820).

Back