Geluid opnemen met alleen een snoer: Het kan!

Origineel geplaatst door skies
Geen snoer aangesloten: zachte ruis
snoer zonder microfoon aangesloten: harde ruis
snoer met microfoon die uit is aangesloten: middelmatige ruis

Wat je hier voorhebt is volkomen normaal hoor.

Yo kids, stay off the drugs!
ali-g-dean-taylor.jpg

Stel dat het keyboard inderdaad hoorbaar is door dergelijke straling die 't ding uitzend. Dat verklaart nog niet waarom je mijn stem ("Let op!") kunt horen. Doch?

De straf der Ouden

De straf der Ouden

Ook ik neem regelmatig zonder snoer op;
je kunt die ruis moduleren met een filter.

hoi,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door skies
Stel dat het keyboard inderdaad hoorbaar is door dergelijke straling die 't ding uitzend. Dat verklaart nog niet waarom je mijn stem ("Let op!") kunt horen.

Ik denk dat je kabel we erg ver heen is; ook dit valt onder microfonie. Zoals je zegt hoor je het zelfs hoort als je de kabel over de vloer verschuift, dus is het niet zo vreemd dat je er kan in praten of ROEPEN.

Door de geluids golven ga je minieme trillingen creeren in de draden in de kabel en tussen de geleiders onderling. Hierdoor verander je de electrische eigenschappen van de kabel en krijg je variaties in de impedantie van de kabel met als gevolg dat er een stroompje gaat vloeien en dat kan je dan weer verder gaan versterken.

Eigenlijk heb je hier een zeer primitieve condensator microfoon "gebouwd"

OT (een beetje) Er waren (zijn?) mix cd's waar ze aan het eind van de mix bij het uitlopen van de laatste 12" nog een zin roepen bij de draaitafel.. Dat hoor je goed terug op de cd..

Eigenlijk heeft het met deze thread geen hol te maken.. :D

Back