ebay: Moog Memorymoog Plus Synthesizer

He, het bieden is afgelopen met 1 bieder die dan ook gewonnen heeft voor slechts 205 euro???????? dan heeft ie echt geluk zeg...

Als hij die 205 Euro overmaakt zijn ze foetsie, en die memorymoog krijgt hij nooit te zien. Is het jullie niet opgevallen dat vrijwel iedere vintage-synth veiling gekopieerd wordt en vanuit China te koop wordt aangeboden ? De memorymoog in kwestie staat in New York en kost op dit moment 3200 USD.

de prijs is niet verkeerd!

de vraag is nu alleen of ie zn geld wel of niet kwijt is?

Ebay wordt sinds 3 - 4 maanden overspoeld met zulke aanbiedingen vanuit China. Meestal zijn het "mensen" zonder enige feedback. Betrouwbaarheidgehalte???? m.i. 0.0%

Iig succes voor de koper.. en als het wel zo mag zijn lees ik dat graag

ps.. ik wil mn bankrekening nummer wel doorgeven en een doos met gebakken lucht sturen... Chinese advertenties op Ebay zijn (te vaak) gebakken lucht!

De afgelopen maanden duiken er idd talloze advertenties uit China op met gekopieerde text + pics van vage verkopers met 0 feedback. Steeds belachelijk lage startbedragen voor dure & zeldzame spullen met een korte looptijd.

Het ruikt zo naar fraude dat ik me niet kan voorstellen dat iemand hier in trapt.

Origineel geplaatst door levka
De afgelopen maanden duiken er idd talloze advertenties uit China op met gekopieerde text + pics van vage verkopers met 0 feedback. Steeds belachelijk lage startbedragen voor dure & zeldzame spullen met een korte looptijd.

Het ruikt zo naar fraude dat ik me niet kan voorstellen dat iemand hier in trapt.

Kan eBay dit niet onderzoeken ?

denk niet dat er veel moogs in china zijn.

Tsja, in China zijn gewoon hele fabrieken bezig met internetfraude te plegen.
Of van die ranzige dingen die op het randje van de wet zweven.
Daar zijn iig al vele artikelen over verschenen hoe het daar toegaat.
Ook een manier om vreemde valuta het land binnen te krijgen. ;)

Ebay heeft lang niet genoeg mensen om dat te checken. Dat geloof ik nooit.
Wat dat betreft zouden ze China gewoon moeten bannen van Ebay, serieus.

Gewoon geen chinese producten meer kopen.
Hele europeze industrieen zijn dankzij china kapot aan het gaan. Met die hongerlonen daar kan je niet concureren.
Shit mijn Behringer DDX3216 is made in China.

Dit ziet er inderdaad uit als oplichting. Een tijdje geleden zag ik ook een lekkere Synthi staan voor bijna niks en ook nog een ARP 2600. Elke keer weer uit China en van een vers eBay account.
Stel dat je voor het eerst iets veilt op eBay, dan weet je echt niet hoe je zo'n professionele pagina kan maken en de uitgebreide Engelse beschrijving is een beetje verdacht goed Engels voor iemand uit China.

Het zijn trouwens niet alleen Chinezen die de boel oplichten op eBay, het is wel jammer, het begint er echt op te lijken dat er geen echte vintage synths meer worden verkocht op eBay.

Origineel geplaatst door RiSC
Dit ziet er inderdaad uit als oplichting. Een tijdje geleden zag ik ook een lekkere Synthi staan voor bijna niks en ook nog een ARP 2600. Elke keer weer uit China en van een vers eBay account.
Stel dat je voor het eerst iets veilt op eBay, dan weet je echt niet hoe je zo'n professionele pagina kan maken en de uitgebreide Engelse beschrijving is een beetje verdacht goed Engels voor iemand uit China.

Het zijn trouwens niet alleen Chinezen die de boel oplichten op eBay, het is wel jammer, het begint er echt op te lijken dat er geen echte vintage synths meer worden verkocht op eBay.
Wel mooi dat een feedback systeem helemaal niet werkt als mensen echt de zaak willen flessen.. Ook ebay kan niets doen. Ik ben blij dat we hier niet zo'n onzin hebben.

OOk bij marktplaats oplichting u bent gewaarschuwd.

OOk bij marktplaats oplichting u bent gewaarschuwd.

Onderzoek naar internetoplichting
UTRECHT - 24/01/06 - (Novum) - Justitie in Roermond begint een onderzoek naar oplichting via de website marktplaats.nl. Aanleiding zijn volgens het Openbaar Ministerie (OM) aangiften van ongeveer veertig mensen die spullen via de site hebben besteld en betaald, maar die nooit hebben ontvangen. De aangiften zouden afkomstig zijn uit heel Nederland.

Het OM besloot eerder geen strafrechtelijk onderzoek in te stellen naar de oplichting, omdat justitie in de regio Roermond de handen vol had aan onder meer geweldszaken. Nu is gebleken dat mogelijk tientallen mensen zijn gedupeerd, is alsnog bepaald wel een onderzoek in te stellen. Volgens het OM worden de aangiften in een keer behandeld.

Het is nog onbekend hoeveel geld de gedupeerden gezamenlijk kwijt zijn.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Wel raar dat er eerst weet ik wat hoeveel gevallen er moeten zijn wil justitie wat doen, maar dat je als individueel peroon je met de rug tegen de muur staat als je zoiets overkomt.

Re: OOk bij marktplaats oplichting u bent gewaarschuwd.

Re: OOk bij marktplaats oplichting u bent gewaarschuwd.

Origineel geplaatst door Exzit
Onderzoek naar internetoplichting

Wel raar dat er eerst weet ik wat hoeveel gevallen er moeten zijn wil justitie wat doen, maar dat je als individueel peroon je met de rug tegen de muur staat als je zoiets overkomt.

ligt niet aan de justitie maar aan marktplaats, want zij wilde in eerste instantie de gegevens niet overdragen aan wie dan ook dus, wat mij betreft zijn het bij marktplaats een stelletje eikeltjes. Neej ik ben niet bedonderd, maar hou er gewoon niet van.

Trouwens als je zoiets nu tegenkomt met die mafkezen uit china, meldt dit dan bij ebay! Er zijn ook van die eikels die eerst van die pietluttige dingen verkopen als batterijen en die vervolgens ook leveren waardoor ze feedback krijgen. Nu dan zetten ze nadat ze een beetje feedback hebben ineens een tb-303 of god weet wat op ebay, ja niet dus...

Maar als ik het tegenkom meldt ik het aan ebay en ze zijn mij er dankbaar voor, ik mijzelf, want dan is er weer 1tje opgebokt! Maar goed zolang er naieve mensen op deze aardkloot blijven bestaan, blijven er ook genoeg o.p.lichetrs bestaan. Maar ebay doet er iig wel wat aan, nu met de paypal kopersbescherming is ook een goed punt! Overigens heb ik een dj mixer niet gehad die ik had besteld in engeland via ebay, gewoon een prijs van niet te goedkoop niet te duur. Vervolgens gewacht mailtjes bewaard, ip adressen noem maar op. medling gemaakt bij ebay, paypal om restitutie gevraagd, zaak is beoordeeld binnen de termijn die paypal geeft en jawel, geld terug.

Moet zeggen dat ik weinig vertrouwen in justitie heb met dit soort zaken.
Mijn bankpas is een keer gestolen op de sportschool.
Aangifte gedaan konden weinig doen waarschijnlijk zeiden ze.
Ik heb toen zelf moeite gedaan via de bank om gegevens te achterhalen. Ondekt dat men bij 3 verschillende pinautomaten waaronder met camerá heeft geprobeerd te pinnen. Dit voorgelegd bij de politie. Doen ze dus niets mee terwijl ik de dader waarschijnlijk gewoon via de beelden had kunnen aanwijzen ken de meeste mensen van de sportschool qua gezicht. Maar ja 1 zo'n geval doen ze geen moeite voor. Dus denk ik ook niet zo snel bij 1 geval bij marktplaats.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wel mooi dat een feedback systeem helemaal niet werkt als mensen echt de zaak willen flessen.. Ook ebay kan niets doen. Ik ben blij dat we hier niet zo'n onzin hebben.

hap modus! :okdan:

Als koper op Ebay kan je ervoor kiezen om bij iemand te kopen die geen comments heeft. Das een keus die je zelf maak.

Op SF moet je vaak op e-mailtjes/telefoontjes en zeker de mooie blauwe ogen van de verkoper afgaan ;)

Ben het ook niet helemaal met je eens met je opmerking :)

Er is een verschil in de wet gemaakt ivm Marktplaats oplichting die regelmatig plaatsvind. Normaliter is een verkoop onderling en onderdeel van het civiel recht (= geen strafbaar feit en justitieel gezien welles/nietes, gevolg vaak met een schikking afgedaan). Dit is gedeeltelijk aangepast in de wet en nu valt het onder internetoplichting, waardoor er een strafbaar feit is gepleegd. Reden is: men heeft doelbewust de advertentie geplaatst om mensen te misleiden (op te lichten).

Origineel geplaatst door Exzit
Moet zeggen dat ik weinig vertrouwen in justitie heb met dit soort zaken.
Mijn bankpas is een keer gestolen op de sportschool.
Aangifte gedaan konden weinig doen waarschijnlijk zeiden ze.
Ik heb toen zelf moeite gedaan via de bank om gegevens te achterhalen. Ondekt dat men bij 3 verschillende pinautomaten waaronder met camerá heeft geprobeerd te pinnen. Dit voorgelegd bij de politie. Doen ze dus niets mee terwijl ik de dader waarschijnlijk gewoon via de beelden had kunnen aanwijzen ken de meeste mensen van de sportschool qua gezicht. Maar ja 1 zo'n geval doen ze geen moeite voor. Dus denk ik ook niet zo snel bij 1 geval bij marktplaats.

ik had zelfs een nummerplaat van de mensen die me ooit lichtelijk gemolesteerd hadden .. je zou dan met getuigen kunnen werken zou je denken maar zo werkt dat allemaal niet .. is ook wel logisch .. je hebt natuurlijk een vertekent beeld in je hoofd door series en films ..

ze hebben er gewoon weg geen tijd voor .. en dat kan ik hun niet kwalijk nemen .. als ik 1 agent heb, een moordzaak en een dieftsal dan gaat de moord voor .. lijkt me niet meer dan logisch .. hoe het met ons rechtstelsel anders moet is een vraag waar al te veel mensen hun kop over hebben gebroken ..

trouwens heb net de bieding misgelopen .. ;)

Origineel geplaatst door MadR
ik had zelfs een nummerplaat van de mensen die me ooit lichtelijk gemolesteerd hadden .. je zou dan met getuigen kunnen werken zou je denken maar zo werkt dat allemaal niet .. is ook wel logisch .. je hebt natuurlijk een vertekent beeld in je hoofd door series en films ..

ze hebben er gewoon weg geen tijd voor .. en dat kan ik hun niet kwalijk nemen .. als ik 1 agent heb, een moordzaak en een dieftsal dan gaat de moord voor .. lijkt me niet meer dan logisch .. hoe het met ons rechtstelsel anders moet is een vraag waar al te veel mensen hun kop over hebben gebroken ..

trouwens heb net de bieding misgelopen .. ;)

De vraag is natuurlijk hoe vaak en lang de dader al bezig is met dit soort praktijken. Daar wordt dus niet naar gekeken is allemaal korte termijn. Iemand die een bankpas steelt zal die ongetwijfeld ook andere dingen op zijn kerf stok hebben denk ik. Maar ja laten we het maar weer over synths hebben.

Origineel geplaatst door fuse
Wat dat betreft zouden ze China gewoon moeten bannen van Ebay, serieus. [/B]

ik zie ook heel van die aanbieding heel veel van die aanbieding en dan denk ik echt hetzelfde hoor.

maar als je een beetje oplet, zijn het altijd de zelfde bedragen.

hier in spanje moest ik mijn ID nummer invoeren tijden de aanmelding.
moet je trowuens overal hier, of je nu naar de supermarkt of videotheek gaat, overal moet je ID nummer afgeven.
zelfs op de school mijn dochtertje als ik papieren moet onder tekenen wordt er kopieen van gemaakt.
voor en achterkant(staat geen bruikbare info op trouwens)

zal er er miesschien aanv liggen dat hiet iedereen oftewel paco gonzales, maria gomez, ect, ect, heet.
: )

hoezit dat trouwens bij de NL accounts?

ik kreeg zelf een brief uit zwitserlland met een code toen, ik geloof dat het zwitserand was.

Back