ebay: Moog Memorymoog Plus Synthesizer

Origineel geplaatst door pal
He, het bieden is afgelopen met 1 bieder die dan ook gewonnen heeft voor slechts 205 euro???????? dan heeft ie echt geluk zeg...
ç

zoiets is mij gebeurd met een tr-909 van iemand uit estonia.
weg geld
: (

Origineel geplaatst door sms303
Er is een verschil in de wet gemaakt ivm Marktplaats oplichting die regelmatig plaatsvind. Normaliter is een verkoop onderling en onderdeel van het civiel recht (= geen strafbaar feit en justitieel gezien welles/nietes, gevolg vaak met een schikking afgedaan). Dit is gedeeltelijk aangepast in de wet en nu valt het onder internetoplichting, waardoor er een strafbaar feit is gepleegd. Reden is: men heeft doelbewust de advertentie geplaatst om mensen te misleiden (op te lichten).
Nu ga ik weer happen.. Deze verandering, wat heb jij daar als gedupeerde nu netto aan? En wat betekent dat voor een site zoals marktplaats, moet de polite opdracht geven tot het vrij geven van persoonsgegevens? Hoeven ze dat pas op het moment dat de rechter een uitspraak doet? Wat is de rol van een provider in deze? Marktplaats kan misschien een ip-address of misschien zelfs een MAC address achterhalen, maar dan heb je een provider nodig die die koppelt aan een persoon.. Ik ben benieuwd hoe je dit jurdisch voor elkaar wilt krijgen.

Ik daag de overheid uit om via ons aan persoonsgegevens te komen over een aankoop die via onze marktplaats gelopen heeft.. Dan word ik erg taai..

Wij zijn hier heel duidelijk in.. Hier op het forum moet je je normaal gezond verstand gebruiken en inderdaad zelf de keuze maken om op iemands blauwe ogen te vertrouwen. Wij weigeren een soort van verzekering te worden waardoor wij verantwoordelijk zouden worden. Op een non-virtuele marktplaats ben je toch ook zelf verantwoordelijk als je een defect naaimachine koopt voor 1000 euro.
Het feit dat we nederlandstalig zijn helpt dit alleen maar doordat alle transacties in principe persoonlijk op te halen zijn, waardoor je het waar kunt testen. Als je dat niet doet omdat je daar geen zin in hebt, dan moet je ook niet mauwen! :) En vooral niet bij ons aankloppen.

Soms word ik zo moe van mensen die lui zijn of vrijheids van meningsuiting hoog in het vandel hebben.. Wat denken ze wel niet! ;)

Ik heb een keertje met iemand afgesproken om een 909, 303 en een hoop meer te kopen.. Het totaal pakket kosten 7500 gulden.. die had ik dus contant bij.. we hadden afgesproken langs een snelweg bij een informatie bord, verder had ik een telefoonnummer en verder niets.. toen ik en ernst daar bij dat bord stonden kregen we opeens een heel rot gevoel.. de gast met wie we zaken deden kenden we niet, kwam uit de randstad, en wist dat wij 7500 bij hadden, stel je voor dat ie met een knuppel uitstapt...
Zou ik dan de ANWB kunnen aanklagen vanwege de plaats waar het gebeurde? Vodafone omdat ik daar mee belde? De Randstad, zomaar omdat het de randstad is? Of had ik dan mezelf de schuld moeten geven?

p.s. De transactie is vlekkeloos verlopen en die kerel was echt super relax! Had zelfs een TBS-303, maar die hield ie! Jammer genoeg!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Op een non-virtuele marktplaats ben je toch ook zelf verantwoordelijk als je een defect naaimachine koopt voor 1000 euro.

het is gewoon rot dat je zo iets gebeurd.
moet ik nu weer trug naar plan b.

en toch heb ik het gevoel, als je zelf zoiets plant, dat je wel tegen de deur loopt.
=(

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Nu ga ik weer happen.. Deze verandering, wat heb jij daar als gedupeerde nu netto aan? En wat betekent dat voor een site zoals marktplaats, moet de polite opdracht geven tot het vrij geven van persoonsgegevens? Hoeven ze dat pas op het moment dat de rechter een uitspraak doet? Wat is de rol van een provider in deze? Marktplaats kan misschien een ip-address of misschien zelfs een MAC address achterhalen, maar dan heb je een provider nodig die die koppelt aan een persoon.. Ik ben benieuwd hoe je dit jurdisch voor elkaar wilt krijgen.

happerdehap op de hapmodus :D

ik ben onvolledig geweest (shame on me):
de zaken vanaf marktplaats die bij justitie zijn ondergebracht zijn zaken waarop vooruit is betaald via de bank/giro. Rekeningnummer en naam zijn dan wel bekend...waardoor de verkopende partij getraceerd kan worden.

Wanneer is dr een synthforum meeting?... onder het genot van koffie of een biertje zou ik tog es een geprek met je hierover willen aanknopen...kan je ook es uitleggen waarom modulairs het ZIJN of me ervan overtuigen om mogelijk over te gaan ;)

Origineel geplaatst door sms303
happerdehap op de hapmodus :D

ik ben onvolledig geweest (shame on me):
de zaken vanaf marktplaats die bij justitie zijn ondergebracht zijn zaken waarop vooruit is betaald via de bank/giro. Rekeningnummer en naam zijn dan wel bekend...waardoor de verkopende partij getraceerd kan worden.

Wanneer is dr een synthforum meeting?... onder het genot van koffie of een biertje zou ik tog es een geprek met je hierover willen aanknopen...kan je ook es uitleggen waarom modulairs het ZIJN of me ervan overtuigen om mogelijk over te gaan ;)
Okee, dan staat marktplaats daar helemaal buiten. Dan is het verkoper versus koper en niet koper versus marktplaats. Ik dacht al.
Je kunt praten als johannes brugman, maar mijn standpunt over de marktplaats veranderd niet.. over modulars wil ik best praten, en voor de meeste mensen is ie juist niet geschikt, maar ze zijn wel interessant! :)

hoezo fraude, ??
sinds zeer kort ben ik de trotse bezitter van een memorymoog !
en dat voor de lullige prijs van nog geen 300€ inclusief porto.
komop , fraude en oplichting, hoezo goedglovig.
groet , sunny

Origineel geplaatst door Exzit
De vraag is natuurlijk hoe vaak en lang de dader al bezig is met dit soort praktijken. Daar wordt dus niet naar gekeken is allemaal korte termijn. Iemand die een bankpas steelt zal die ongetwijfeld ook andere dingen op zijn kerf stok hebben denk ik. Maar ja laten we het maar weer over synths hebben.

naast de politiek leeft ook de politie in de waan van de dag .. maar idd laten we het over synths hebben !

Origineel geplaatst door sunny pedaal
hoezo fraude, ??
sinds zeer kort ben ik de trotse bezitter van een memorymoog !
en dat voor de lullige prijs van nog geen 300€ inclusief porto.
komop , fraude en oplichting, hoezo goedglovig.
groet , sunny

uit china?

Origineel geplaatst door Natural_Demon
uit china?

hij is vermoedelijk ironisch .. om ons een beetje jaloers temaken en het gelul om dit topic een beetje te relativeren
de kans is er wel maar hij is erg klein dat een je een mem. moog + vindt voor 300 euro ..

tis gewoon grappig hoe blind mensen worden als ze zo'n buitenkansje zien ( ja ik ook hoor )

Origineel geplaatst door MadR
hij is vermoedelijk ironisch .. om ons een beetje jaloers temaken en het gelul om dit topic een beetje te relativeren
de kans is er wel maar hij is erg klein dat een je een mem. moog + vindt voor 300 euro ..

tis gewoon grappig hoe blind mensen worden als ze zo'n buitenkansje zien ( ja ik ook hoor )

en ik, 225€ries kwijt aan een nep tr909(nog niet eens nep, maar gewoon lucht en dat nog niet).

Origineel geplaatst door Natural_Demon
en ik, 225€ries kwijt aan een nep tr909(nog niet eens nep, maar gewoon lucht en dat nog niet).

Je leert ervan en dat kan veel meer waard zijn dan 225 euro's .. maar er is toch wel iets aan te doen ? of heb je echt gewoon maar 225 aan iemand via een envelope gestuurd ?

Wat wou je er aan doen? Als je iets koopt aan de andere kant van de wereld kan de politie je ook niet helpen.

Origineel geplaatst door Nowald
Wat wou je er aan doen? Als je iets koopt aan de andere kant van de wereld kan de politie je ook niet helpen.

niet de andere kant van de wereld, estonia.
dus hij moest pasport toen om te kunnen cashen.
maar of dat me wat helpt?

niet in envelop, moneygram.
ik vergeet steeds ervan aangifte te doen, zal toch wel niks gebeuren.

gewoon zelfschuld, grrr

ik dacht aan allebei, bezeikte boel of zou ik geluk hebben.(dat gedeelte dat aan gelukt dacht, overtrefte dus.)
ik ben nog van te voren naar de politie gegaan om te vragen of estonia wel in de E.U: zat, ik wist het antwoord natuurlijk wel.
maar toch ben ik ff gaan vragen.

mijn tip, zorg ervoor dat je op z'n minst z'n echte adres en telefoonnummer hebt , en bel hem ( of haar) op
( accepteer geen vage nummers, hotmail adressen en ben ook voorzichtig met mobiele nummers, zeker als het om geld gaat.) bij twijfel, niet doen.
cheers,
sunny
ps , inderdaad uit china , hoe wisten jullie dat ?

ps , inderdaad uit china , hoe wisten jullie dat ?

heb je echt een mem moog uit china?

yep, eigenlijk was ie 205 euro, plus de vervoers en overschrijvingskosten, kom je dan opzo'n 300 uit.
hoe ik eraan kom? gewoon een tip op dit forum , ergens een topic over ebay , weet niet meer precies waar, vrij recent overigens.
you see some people have all the luck,
groetjes, sunny ( ga even het bad in)

yep, eigenlijk was ie 205 euro, plus de vervoers en overschrijvingskosten, kom je dan opzo'n 300 uit.
hoe ik eraan kom? gewoon een tip op dit forum , ergens een topic over ebay , weet niet meer precies waar, vrij recent overigens.
you see some people have all the luck,
groetjes, sunny ( ga even het bad in)

...en toen werd het stil ....:confused:

.. ehrmmm... check ff de andere advertenties van deze adverteerder dude...

lijkt me erg stug dat dat allemaal kan voor die prijzen! ....

Maargoed, is al genoeg over gezegd....

Back